offstage

Λογικό ως έναν βαθμό να αγωνιούν από το ξημέρωμα τα στελέχη των καναλιών για τις επιδόσεις των εκπομπών τους. Αλλά και ο τηλεθεατής;

Λογικό ως έναν βαθμό να αγωνιούν από το ξημέρωμα τα στελέχη των καναλιών για τις επιδόσεις των εκπομπών τους. Αλλά και ο τηλεθεατής; Να αναρωτιέται ο γείτονας «τι νούμερα έκανε η νέα καθημερινή σειρά» για να αποφασίσει αν αξίζει τον κόπο να τη δει; Παράλογο αλλά δυστυχώς πρόκειται για σημεία των καιρών. Από εργαλείο δουλειάς, οι επιδόσεις στον πίνακα τηλεθέασης έγιναν βραχνάς. Για όλους.
Είναι λανθασμένη τακτική να αναρωτιέται ο καθένας για τις επιδόσεις κάθε προγράμματος ως κριτήριο τηλοψίας. Η μανία των αριθμών όμως έχει αποδειχθεί σχεδόν καταστροφική και για τα κανάλια. Η αγωνία έγινε πανικός. Λίγο να προσγειωθούν τα ποσοστά, αλλάζει άρδην η λογική.
Απουσία ψυχραιμίας, στρατηγικής και πίστωσης χρόνου, που θεωρείται απαραίτητη για να μπορέσει να βρει τα «πατήματά» του κάθε νέο τηλεοπτικό προϊόν. Κάτι το οποίο πλέον ισχύει και για την ενημέρωση. Ο ανταγωνισμός έχει οδηγήσει σε συνεχείς πειραματισμούς με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στον τηλεθεατή. Στην ψυχαγωγία φυσικά δεν υπάρχουν όρια. Εδώ εκτός από τις συνεχείς αλλαγές περιεχομένου, ώρας προβολής και προσώπων έχει συμβεί και κάτι άλλο εξίσου καταστροφικό. Μόλις κάτι «πουλήσει» σπεύδουν όλοι να το αντιγράψουν.
Γέμισαν τουρκικές σειρές τα κανάλια και τώρα που η μόδα «ξεφούσκωσε», όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο να συμβεί κάποια στιγμή, έχουν φορτωθεί με σειρές που δεν προσφέρουν τίποτε περισσότερο από εκπτώσεις σε επίπεδο αισθητικής. Είναι δε τόσο μανιώδης η ενασχόληση με τα «νούμερα» που σχεδόν ταυτίζεται και με την ποιότητα του περιεχομένου. Καλό ψυχαγωγικό προϊόν θεωρείται στην τηλεόραση αυτό που πουλάει. Ο,τι κατακτά την κορυφή του πίνακα τηλεθέασης αυτομάτως κατακτά και την κορυφή του βαρόμετρου της ποιότητας. Πλανώνται πλάνην οικτρά τα στελέχη που οδηγούνται σε τέτοια συμπεράσματα. Διότι τα τελευταία χρόνια η συνταγή του «πουλάω πολύ» κινείται σε αντίθετη τροχιά με τη συνταγή της «καλής τηλεόρασης». Οχι άλλα «νούμερα».
Lead in
Ανα-καταταξεις
Η έναρξη της νέας καθημερινής σειράς του ΑΝΤ1 «Μπρούσκο» αλλά και η επιστροφή του μαγειρικού ριάλιτι «Κάτι ψήνεται» στον Alpha παράλληλα με την προβολή της δημοφιλούς «Φατμαγκιούλ» (Mega) άλλαξαν τους συσχετισμούς στο δίωρο 19.00 – 21.00. Το δελτίο ειδήσεων του Star μείωσε σημαντικά τα ποσοστά του σχεδόν κατά 7 μονάδες και η αντίστοιχη ζώνη των άλλων καναλιών ενισχύθηκε. Ο ρόλος του lead in αποδεδειγμένα είναι ισχυρός. Απορίας άξιον λοιπόν γιατί το κανάλι της Κηφισιάς, το οποίο επέλεξε να αλλάξει τη φυσιογνωμία του δελτίου του, έχει επιλέξει μια λούμπεν τουρκική σειρά να προηγείται και μάλιστα με τόσο χαμηλά ποσοστά τηλεθέασης. Η «Προδοσία» είναι αδύναμο προϊόν δίχως προοπτική βελτίωσης. Δυστυχώς αδύναμα αποδεικνύονται και τα αντανακλαστικά του καναλιού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.