Διαφωνούν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για τα σιδηροδρομικά έργα

Διάσταση απόψεων καταγράφεται μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στο ζήτημα της ολοκλήρωσης των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕ, η νέα γραμμή Κιάτο - Ρίο δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2018, ενώ η σύνδεση της Πάτρας και του λιμένα της με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει στο απώτερο μέλλον.

Διάσταση απόψεων καταγράφεται μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στο ζήτημα της ολοκλήρωσης των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕ, η νέα γραμμή Κιάτο – Ρίο δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2018, ενώ η σύνδεση της Πάτρας και του λιμένα της με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα γίνει στο απώτερο μέλλον.
Πρόκειται για δημόσια τοποθέτηση που έρχεται σε αντίθεση με την εξαγγελία από πλευράς της θυγατρικής του ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, σύμφωνα με την οποία, ο άξονας Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2017.
Ειδικότερα, την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) ενέκρινε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της εργολαβίας για την ολοκλήρωση της νέας γραμμής της βόρειας Πελοποννήσου.
Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη», που θα επεκτείνει -μέσω νέας διπλής γραμμής- τον σιδηρόδρομο από το Κιάτο στο Αίγιο. Η ηλεκτροκίνηση θα κατασκευαστεί με επόμενη εργολαβία.
«Η επέκταση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο με ηλεκτροκίνηση και αυτόματη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση εκτιμάται, ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2018, οπότε η διαδρομή από την Αθήνα ως το Ρίο θα πραγματοποιείται σε δύο ώρες» αναφέρει ο ΟΣΕ.
«Μελλοντικά ο στόχος είναι η σιδηροδρομική σύνδεση του κέντρου της Πάτρας και του νέου λιμανιού, αλλά και η κανονικοποίηση της υφιστάμενης μετρικής γραμμής μέχρι τον Πύργο, το Κατάκολο και την Ολυμπία» επισημαίνει, ερχόμενος σε «ασυμμετρία» με τη θυγατρική του.
Σημειωτέον ότι το τελευταίο διάστημα ο ΟΣΕ έχει επανέλθει στο προσκήνιο, εκδίδοντας διαρκώς δελτία Τύπου, έπειτα από «σιγή ασυρμάτου» τριών ετών.
Ξεκινά το έργο-σκούπα
Στο μεταξύ, ανατέθηκε την Τρίτη 1η Οκτωβρίου 2013 από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ το «έργο-σκούπα» της ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας – Δομοκού στον μειοδότη του σχετικού διαγωνισμού, την κοινοπραξία Ακτωρ – J&P Αβαξ – ΤΕΡΝΑ.
Το έργο, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί μεταξύ των σταθμών Τιθορέας και Δομοκού. Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ., έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα και θα αντικαταστήσει το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής γραμμής του 1909.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, το πρώτο τμήμα (Σ.Σ. Τιθορέας – Σ.Σ. Λιανοκλαδίου) περιλαμβάνει τη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9 χλμ., ενώ το δεύτερο (Σ.Σ. Λιανοκλαδίου – Σ.Σ. Δομοκού) διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ και μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας καταλήγει στον Σ.Σ. Δομοκού.
Το έργο περιλαμβάνει τις υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής, της επιδομής, σηματοδότησης, ηλεκτροκίνησης, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και των τεχνικών έργων, καθώς και τις εργασίες ανακαίνισης των κτιριακών εγκαταστάσεων σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου και Δομοκού.
Στον διαγωνισμό, ο οποίος είχε πραγματοποιηθεί τον Νοέμβρη του 2012, προσήλθαν οι Archirodon Group, Μοχλός (για λογαριασμό της Πόρτο Καρράς ΑΕ), η Ιντρακάτ και η μειοδότρια κοινοπραξία.
Το πρώτο τμήμα του έργου προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, ενώ το δεύτερο σε δύο έτη και οκτώ μήνες. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η νέα γραμμή θα μειώσει το ταξίδι Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε τρεισήμισι ώρες. Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ περιόδου 2007-2013.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.