H Johnson & Jonhnson συνεχίζει να επενδύει στην ελληνική αγορά. Και τούτο αν και στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων ο πολυεθνικός όμιλος καταγράφει υψηλές ζημιές –δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Αποκτά μάλιστα ιδιαίτερη σημασία η επιμονή της –πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην αγορά των προιόντων ευρείας κατανάλωσης –ότι το εργοστάσιο που διαθέτει στην Ελλάδα είναι ένα από τα τρία που έχει στη Ευρώπη και χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για εξαγωγές.
Η σταθερή επιλογή της να αξιοποιήσει τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες της ελληνικής αγοράς οφείλεται κατά τεκμήριο στην μείωση του κόστους εργασίας, αλλά και γενικότερα στην σταθερότητα και φυσικά επεειδή η Ελλάδα ανήκει στην ευρωζώνη.
Χθές στη διάρκεια εκδήλωσης ο διευθύνων σύμβουλος της Johnson & Jonhnson Hellas κ. Μάκης Κοσμάτος ανέφερε πως η εταιρεία σύντομα θα προσθέσει νέους κωδικούς προιόντων στην παραγωγή του εργοστασίου, που διαθέτει στην Μάνδρα της Αττικής –όπου απασχολούνται 200 εργαζόμενοι, χωρίς όμως να διευκρινίσει το ύψος των επενδύσεων.
Η περίπτωση της Johnson & Jonhnson έχει ιδιαίτερη σημασία στην προκειμένη περίπτωση, έναντιτων άλλων πολυεθνικών ομίλών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δεδομένου ότι το 95% της παραγωγής του εργοστασίου της εξάγεται σε άλλες χώρες της Ευρώπης και συνολικά σε 35 χώρες- πριν από λίγα χρόνια προς εξαγωγή ήταν το 80% της παραγωγής της. Δηλαδή έχει επιλέξει την Ελλάδα ως παραγωγική βάση.
Τα κυριότερα σήματα που παράγονται στην Ελλάδα είναι τα εξής: Roc, Neutrogena, Pizzbuin, Johnson’s, Aveeno, Clean and Clear, Le Petit Marseillais
Στα τέλη του 2011 η εταιρεία έκανε απόσχιση του κλάδου των καταναλωτικών προιόντων, ωστόσο καθ΄όλη την διάρκεια του έτους οι πωλήσεις σημείωσαν ελαφρά κάμψη και ανήλθαν στα 163,9 εκατ. ευρώ, έναντι 174,1 εκατ. ευρώ το 2010. Αντιθέτως περιορίστηκαν οι ζημιές της, από 31 εκατ. ευρώ το 2010 διαμορφώθηκαν στα 4 εκατ. ευρώ το 2011.
4 εκατ.2011 –31 εκατ.ευρώ – 2010
Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της Johnson & Jonhnson εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο στρατηγικών επιλογών που ακολουθούν οι πολυεθνικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά. Αποτελεί επιλογή τους η ενίσχυση της παραγωγική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα, με τον ένα ή τον άλλον τρόπο.
Εξάλλου, στη διάρκεια των τελευταίων μηνών παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει η Unilever, η Henkel κι η Procter & Gamble, χωρίς να συνυπολογιστούν άλλοι πολυεθνικοί όμιλοι που έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις από το 2010 και εντεύθεν (πχ Friesland –Campina).