Η ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας με το Λιμενικό Σώμα ξανά στο χαρτοφυλάκιό του, μετά από μια τετραετία μετακομίσεων μεταξύ πλατείας Συντάγματος και λεωφόρου Κατεχάκη, σβήνει τη φουρτούνα που είχαν σηκώσει οι εφοπλιστές, αλλά δεν αρκεί από μόνη της να καλμάρει τη θαλασσοταραχή στην ελληνική ναυτιλία.
Στο γραφείο υπουργού του κτιρίου της Ακτής Βασιλειάδη περιμένουν τον κ. Κώστα Μουσουρούλη και τον υφυπουργό του κ. Γιώργο Βερνίκο αρκετοί ημιτελείς φάκελοι, η κατά το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση και προώθηση των οποίων από τη μια θεωρείται επιβεβλημένη στο περιβάλλον της κρίσης, αλλά από την άλλη είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει νέες εντάσεις με το ναυτεργατικό κόσμο.
Σε εκκρεμότητα παραμένει το πόρισμα διακομματικής επιτροπής για την Ακτοπλοΐα. Τα πρώτα βήματα στον τομέα αυτό είχαν γίνει επί Άδωνι Γεωργιάδη και συνεχίστηκαν εν μέρει με την κυρία Άννα Διαμαντοπούλου. Ωστόσο τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, εξαιτίας κυρίως της αύξησης της τιμής των καυσίμων αλλά και της μείωσης της επιβατικής κίνησης, απαιτούν «πυροσβεστικά» μέτρα που θα κληθεί να λάβει ο νέος υπουργός, ενώ ήδη τρέχει η θερινή περίοδος.
Από την άλλη, η αξιοποίηση των λιμανιών είναι ένα ακόμη ανοικτό θέμα, καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την παραχώρηση τους, ενώ αναμένεται να επανεξεταστεί και το θέμα με τις μαρίνες, που αυτή τη στιγμή ανήκουν στον ΕΟΤ. Αλλά και στα υπόλοιπα λιμάνια το ζήτημα των λιμενικών υποδομών είναι πάντα «ανοικτό».
Σε εκκρεμότητα παραμένει εν μέσω θέρους και το θέμα της ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού, ζήτημα που απασχόλησε και την πολιτική ηγεσία του τέως υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, που ετοίμαζε ένα παράλληλο νομοσχέδιο με αυτό του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Στον τομέα της κρουαζιέρας, πέραν της άρσης του καμποτάζ που παρά τις αντιδράσεις προωθήθηκε, απομένει να διαμορφωθούν και οι κατάλληλες συνθήκες, καταρχάς οι πολυδιαφημισμένες στα σχέδια υποδομές, που θα πείσουν τις μεγάλες ξένες εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα, να κάνουν τον Πειραιά και άλλα ελληνικά λιμάνια ως home port για τα πλοία τους.
Στο συρτάρι του γραφείου του ο νέος υπουργός θα βρει και το φάκελο με τις αλλαγές στην ναυτική εκπαίδευση, καθώς το αρχικό πόρισμα, δεν πρόλαβε να εξελιχθεί σε νομοσχέδιο.
Η διαμόρφωση του Πειραιά ως κέντρο εμπορικής ναυτιλίας αλλά και η συνέχιση της προσπάθειας να πειστούν οι έλληνες εφοπλιστές να συμβάλουν στην ανάπτυξη της χώρας παραμένουν στην ατζέντα του νέου υπουργού, από και η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, που θέτουν συνεχώς οι φορείς της ναυτιλίας.
Τα αιτήματα των ναυτεργατών και κυρίως τα ζητήματα που αφορούν την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη και ασφάλιση, τέλος, παραμένουν επείγοντα.