Με αύξηση των πωλήσεων, λόγω της διεύρυνσης του διεθνούς πτητικού έργου, και παράλληλη διόγκωση των ζημιών, που οφείλεται στην «καθίζηση» της εσωτερικής αγοράς και την «εκτόξευση» της τιμής των καυσίμων, έκλεισε τελικά το 2011 για την Aegean Airlines.
Σύμφωνα με την εισηγμένη, το 2011 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13%, φτάνοντας τα 668 εκατ. ευρώ, λόγω της επέκτασης του διεθνούς δικτύου σε συνολικά 102 διεθνή δρομολογία, η επιβατική κίνηση του οποίου αυξήθηκε κατά 15%, αντισταθμίζοντας, έτσι, εν μέρει «την πορεία του κύκλου εργασιών» και «τη σημαντική κάμψη της ζήτησης στην εσωτερική αγορά».
Το καθαρό αποτέλεσμα της Aegean, μετά από φόρους, διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 27,2 εκατ. ευρώ, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 15% σε σύγκριση με το 2010, όταν και οι απώλειες για την εταιρία έφτασαν τα 23,3 εκατ. ευρώ, λόγω και της επιβάρυνσης με την έκτακτη εισφορά, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός τζίρος της εταιρίας έφτασε τα 668 εκατ. ευρώ, αντί 591 εκατ. ευρώ το 2010.
Σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση, η Aegean πέτυχε την συνολική αύξησή της κατά 4%, η οποία «μεταφράζεται» σε 6,5 εκατομμύρια επιβάτες, αντί 6,2 εκατομμυρίων το 2010. Οι επιβάτες εσωτερικού μειώθηκαν κατά 6% (από 3,1 σε 2,9 εκατομμύρια), ενώ οι επιβάτες εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 15% (από 3 εκατ. σε 3,5 εκατ).
Η εταιρία αναφέρει ότι το κόστος των καυσίμων και η σημαντική πτώση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά «τόσο για ταξίδια εσωτερικού αλλά και εξωτερικού στο σύνολο του έτους και, κυρίως, κατά το τελευταίο τρίμηνο, ήταν οι κυριότεροι παράγοντες που επιβάρυναν το αποτέλεσμα».
Ειδικότερα, το κόστος των καυσίμων αυξήθηκε κατά 62 εκατ. ευρώ, φτάνοντας συνολικά τα 184 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του κόστους, ήτοι 45 εκατ. ευρώ, «να οφείλεται στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά 39%» σημειώνει η Aegean.
«Παρά το ζημιογόνο αποτέλεσμα» συνεχίζουν οι αερογραμμές, η εταιρία «βελτίωσε τις λειτουργικές ταμειακές ροές, επιτρέποντάς της να επενδύσει στην αγορά χρονοθυρίδων (slots) στο Λονδίνο και στο Παρίσι», ενώ «διατήρησε υγιή κεφαλαιακή διάρθρωση με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να διαμορφώνονται σε 166,8 εκατ. ευρώ».
«Το 2011 οι εξοικονομήσεις που προήλθαν από την ομοιογένεια του στόλου και τη βελτίωση της παραγωγικότητας δεν κάλυψαν τη σημαντική αρνητική επίδραση της οικονομικής κρίσης και την αύξηση του κόστους λόγω της κατά 39% υψηλότερης μέσης τιμής του πετρελαίου. Παράλληλα, η αυξημένη εξωστρέφεια της εταιρίας και η σημαντική αύξηση της δραστηριότητας εξωτερικού ωφέλησαν μεν εμπορικά, είχαν όμως σημαντικό βραχυπρόθεσμο οικονομικό κόστος, όπως άλλωστε κάθε καινούργια επένδυση» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημ. Γερογιάννης.
«Οι συνθήκες εξακολουθούν να παραμένουν εξαιρετικά δύσκολες με περαιτέρω υποχώρηση της ζήτησης τους πρώτους μήνες του 2012. Εν μέσω επιδεινούμενων συνθηκών οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στον περιορισμό του κόστους, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος μας με την προσφορά προσιτών ναύλων και τη συνεχή αξιολόγηση του δικτύου ανάλογα με την εξέλιξη της ζήτησης αλλά και της στρατηγικής και των ευκαιριών που μας προσφέρονται» κατέληξε.
Αποτελέσματα 2011 (σε χιλιάδες ευρώ)
2010 | 2011 | % | |
Έσοδα | 591.004 | 668.218 | 13% |
EBITDAR* | 75.819 | 61.779 | -19% |
Κέρδη / (Ζημιές) προ φόρων | (18.679) | (31.153) | 67% |
Κέρδη / (Ζημιές) μετά από φόρους | (23.292) | (27.176) | 17% |
*EBITDAR: Λειτουργικά κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων μίσθωσης αεροσκαφών
Επιβατική Κίνηση Έτους 2011
Επιβατική κίνηση | 2010 | 2011 | % |
Εσωτερικού | 3.166.263 | 2.963.990 | -6% |
Εξωτερικού | 3.063.896 | 3.527.279 | 15% |
Σύνολο | 6.230.159 | 6.491.269 | 4% |