Νέα τροπή στην υπόθεση της κλοπής στην Εθνική Πινακοθήκη

«Φως» στην έρευνα της ΕΛ.ΑΣ τρεις μήνες μετά την μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη, στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου.

«Φως» στην έρευνα της ΕΛ.ΑΣ τρεις μήνες μετά την μεγάλη κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη, στις αρχές του περασμένου Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, που επιβεβαιώνουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ, αλλά και στελέχη του υπουργείου Πολιτισμού, η έρευνα για τον εντοπισμό των τριών πινάκων των Πάμπλο Πικάσο, Πιέτ Μοντριάν και Γκουλιέλμο Κάτσια βρίσκεται σε «σχετικά καλό σημείο», όπως λένε χαρακτηριστικά τα τελευταία 24ωρα. Εκφράζουν μάλιστα την αισιοδοξία ότι «ίσως αυτή η υπόθεση έχει σύντομα ευχάριστο τέλος».

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί οι πίνακες είναι άθικτοι και σε ελληνικό έδαφος. Ωστόσο οι ερευνητές της υπόθεσης είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, αφού τουλάχιστον τρεις φορές το τελευταίο τρίμηνο, υπήρχαν ενδείξεις ότι είχαν βρεθεί στα ίχνη των δραστών, όμως οι εκτιμήσεις αυτές είχαν διαψευσθεί και οι ύποπτοι είχε διαπιστωθεί ότι δεν είχαν καμιά σχέση με την υπόθεση.

Από τις αίθουσες της Εθνικής Πινακοθήκης εκλάπη το ξημέρωμα της 9ης Ιανουαρίου 2012 το «Γυναικείο κεφάλι» της Ντόρα Μάαρ, που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939, το έργο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιέτ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια.

Ο δράστης εισέβαλε στον χώρο της Εθνικής Πινακοθήκης, αφού πρώτα φρόντισε να παραπλανήσει τον φύλακα του κτιρίου με ψεύτικους συναγερμούς.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ προσπάθησαν να εντοπίσουν τους ενόχους με πέντε διαφορετικούς τρόπους:

Πρώτον: Από ευρήματα στον τόπο της διάρρηξης. Εντοπίσθηκαν δείγματα DNA και «εντυπώματα» παπουτσιών για τα οποία επιχειρείται τις τελευταίες ημέρες διασταύρωση.

Δεύτερον: από την ανάλυση καταγραφών κινητής τηλεφωνίας και την σάρωση των καταχωρισμένων κινητών τηλεφώνων στην περιοχή, κατά το χρόνο που έγινε η διάρρηξη στην Πινακοθήκη.

Τρίτον: Από τις υποκλοπές τηλεφωνικών συνδιαλέξεων μέσω των συστημάτων της ΕΥΠ και της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας.

Τέταρτον: Από την ανάλυση των κινήσεων τουλάχιστον 30 υπόπτων από παλαιότερες υποθέσεις αρπαγής αρχαίων αντικειμένων και έργων τέχνης.

Πέμπτον: Από την συγκέντρωση πληροφοριών, από τον «μικρόκοσμο» των συλλεκτών έργων τέχνης, στο πεδίο των νομίμων, αλλά κυρίως των παράνομων συναλλαγών.

Επιπλέον έχουν ζητηθεί τυχόν πληροφορίες για την τύχη των πινάκων μέσω Ιντερπόλ.

Στην πρώτη φάση των ερευνών το ενδιαφέρον των αστυνομικών είχε εστιασθεί σε έναν 58χρονο κλέφτη πινάκων ζωγραφικής, αλλά και σε έναν μπράβο της νύκτας για τον οποίο υπήρχαν ενδείξεις ότι συμμετείχε στην αρπαγή. Χωρίς ωστόσο να επιβεβαιωθεί κανένα από αυτά τα δύο σενάρια.

Επιπλέον είχαν υπάρξει πληροφορίες και για τη δράση ενός πολυεθνικού κυκλώματος.

Τώρα, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας η έρευνα της ΕΛΑΣ παρουσιάζει νέα ώθηση με την έρευνα να εστιάζεται σε ένα νέο πρόσωπο που φέρεται να έχει καθοριστικό ρόλο στην αρπαγή των τριών πινάκων. Και όπως λένε οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ «ελπίζουμε αυτή την φορά να μην απογοητευθούμε και η έρευνα μας να είναι σε σωστή κατεύθυνση».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.