Στο ναδίρ οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκεται η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 η πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις των διαφόρων κατηγοριών ανέρχεται στο 19,5%, ποσοστό που ωστόσο είναι χαμηλότερο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του πρώτου τριμήνου του έτους. Σύμφωνα με την εταιρειία ερευνών Gfk Hellas, η συνολική αγορά των ηλεκτρικών προϊόντων ανήλθε σε 548,4 εκατ. ευρώ στο διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2011 και, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, η μείωση σε αξία είναι μεγαλύτερη από την μείωση σε όγκο, επιβεβαιώνοντας την σημαντική πτώση των τιμών κυρίως λόγω των προσφορών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Σε ελεύθερη πτώση βρίσκεται η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 η πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις των διαφόρων κατηγοριών ανέρχεται στο 19,5%, ποσοστό που ωστόσο είναι χαμηλότερο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του πρώτου τριμήνου του έτους. Σύμφωνα με την εταιρειία ερευνών Gfk Hellas, η συνολική αγορά των ηλεκτρικών προϊόντων ανήλθε σε 548,4 εκατ. ευρώ στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου 2011 και, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, η μείωση σε αξία είναι μεγαλύτερη από την μείωση σε όγκο, επιβεβαιώνοντας την σημαντική πτώση των τιμών κυρίως λόγω των προσφορών και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Κατά την εταιρεία, ο τομέας με την μεγαλύτερη μείωση είναι οι τηλεπικοινωνίες (24,9%), ακολουθούμενος από τον τομέα των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (22,4%) – πρόκειται για τις δύο κατηγορίες που η μείωση τους ξεπερνά το ψυχολογικό όριο του 20%. Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών μειώθηκε κατά 18,4%, των φωτογραφικών ειδών κατά 15,7%, των μεγάλων οικιακών συσκευών κατά 14,7%, της πληροφορικής κατά 14,3% και των ειδών εξοπλισμού γραφείου κατά 11%. Οπως τονίζεται, η κατανάλωση μέσα στο δεύτερο τρίμηνο είχε δύο φάσεις, μία καλύτερη που διατηρήθηκε ως τις αρχές Ιουνίου και μια χειρότερη κατά την διάρκεια του Ιουνίου εξαιτίας της αίσθησης που επικρατούσε για πτώχευση της Ελλάδας.
Εκτός όμως από την κρίση η ψυχρή άνοιξη και το δροσερό καλοκαίρι επηρέασε άμεσα τις πωλήσεις των κλιματιστικών μηχανημάτων. Επίσης ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των εμπορικών σημάτων (παλιά και νέα), την εισαγωγή νέων μοντέλων πιο οικονομικών ακόμα και από τις κύριες μάρκες με επακόλουθο την πτώση των τιμών. Η αγορά των συσκευών παρασκευής ζεστών ροφημάτων συνεχίζει να αναπτύσσεται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% εξαιτίας της νέας ζήτησης μηχανών καφέ.
Από την άλλη πλευρά, οι κατηγορίες που σχετίζονται με την προσωπική φροντίδα παρουσίασαν σημαντική μείωση ίσως επειδή οι καταναλωτές μείωσαν τα έξοδα τους σημαντικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές δίνουν μεγαλή έμφαση στην τιμή των προιόντων και λιγότερο στα χαρακτηριστικά του μοντέλου, γεγονός που επηρεάζει την αξία της κάθε κατηγορίας και φαίνεται ότι οι πιο επηρεασμένες κατηγορίες είναι τα σίδερα και οι ηλεκτρικές σκούπες. Παράλληλα η πτώση της κατασκευαστικής δραστηριότητας και η μείωση του εισοδήματος επηρεάζουν ακόμα τις πωλήσεις των μεγάλων οικοκιακών συσκευών, η μείωση των οποίων είναι περίπου 15%, κυρίως από την μείωση των πωλήσεων ψυγείων και πλυντηρίων πιάτων. Επομένως, οι εταιρείες πιέζονται για την προώθηση φθηνότερων μοντέλων που πρέπει να ανταγωνιστούν την αύξηση των προιόντων «ιδιωτικής ετικέτας».
Η αγορά των προϊόντων πληροφορικής παρουσίασε μείωση μόνο κατά 14,3% που είναι «διαχειρίσιμη»,όπως αναφέρεται στην έρευνα, αναλογιζόμενοι την μείωση των άλλων κατηγοριών. Από τα προϊόντα πληροφορικής, οι φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μονοψήφια μείωση με τα Netbooks να μειώνονται σημαντικά και τα Notebooks να κερδίζουν το χαμένο έδαφος. Η οθόνη των 15» ιντσών κυριαρχεί στην αγορά των Notebooks.
Η υψηλή τιμή της βενζίνης έχει κάνει απαγορευτικά τα ταξίδια με συνέπεια οι συσκευές πλοήγησης και οι βιντεοκάμερες να επηρεάζονται σοβαρά. τρίμηνο και συνεπώς οι πωλήσεις του τρέχοντος τριμήνου παρουσιάζουν σημαντική μείωση σε σχέση με τις πωλήσεις του περασμένου έτους. Σε αντίθεση η αγορά των Blue Ray (συμπεριλαμβανομένης της 3D τεχνολογίας) είναι η νέα τάση αφού συνδέεται με τις δραστηριότητες εντός σπιτιού, ενώ οι κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών είναι ανάμεσα στις κατηγορίες που σημειώνουν μόνο μια μικρή μείωση για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Επίσης, οι αναρίθμητες προωθητικές ενέργειες του τομέα των πολυμηχανημάτων laser βοηθάει την κατηγορία να σημειώσει ανάπτυξη μετά από πάρα πολλά τρίμηνα, εντούτοις η ανάπτυξη δεν είναι αρκετή για το επίπεδο συνεχούς μείωσης της αγοράς των εκτυπωτών και ο ολόκληρος το τομέας σημείωσε μείωση κατά την «καλύτερη» ανάμεσα στα τελευταία τρίμηνα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.