«Οι ταξιδιώτες ακολουθούν τους δρόμους του νερού»

«Αν η Ελλάδα αλλάξει τουριστικό μοντέλο και δώσει το βάρος στην οικολογία, τότε μπορεί να υπολογίζει σε αειφόρο ανάπτυξη ακόμη και υπό τροπικές θερμοκρασίες» τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής της έδρας Τουρισμού στην Ανωτάτη Σχολή για την Αειφόρο Ανάπτυξη του Εμπερσβάλντε της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Στράσντας (φωτογραφία). - Κύριε καθηγητά, μια πρόσφατη έρευνα προβλέπει την άνοδο της θερμοκρασίας ως το 2050 κατά 4 βαθμούς Κελσίου. Το αποτέλεσμα θα ήταν να ευδοκιμούν ...

«Αν η Ελλάδα αλλάξει τουριστικό μοντέλο και δώσει το βάρος στην οικολογία, τότε μπορεί να υπολογίζει σε αειφόρο ανάπτυξη ακόμη και υπό τροπικές θερμοκρασίες» τονίζει μιλώντας στο «Βήμα» ο καθηγητής της έδρας Τουρισμού στην Ανωτάτη Σχολή για την Αειφόρο Ανάπτυξη του Εμπερσβάλντε της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Στράσντας (φωτογραφία).

– Κύριε καθηγητά, μια πρόσφατη έρευνα προβλέπει την άνοδο της θερμοκρασίας ως το 2050 κατά 4 βαθμούς Κελσίου. Το αποτέλεσμα θα ήταν να ευδοκιμούν και στις Αλπεις τα ελαιόδεντρα και να παράγεται και εκεί εκλεκτό αλπικό ελαιόλαδο. Ποιες θα ήταν οι αντίστοιχες αλλαγές στον τουρισμό;

«Εξίσου τεκτονικές. Μια άλλη έρευνα της Deutsche Βank πιστοποιεί ότι με την άνοδο της θερμοκρασίας μεγάλα κύματα τουριστών θα εγκατέλειπαν τις χώρες της Μεσογείου για να περάσουν θερινές διακοπές στη Βόρεια Ευρώπη. Σε αυτό συνυπολογίζεται και η αναμενόμενη ξηρασία στον Νότο. Οι τουρίστες ακολουθούν συχνά τους δρόμους του νερού».

– Ο Νότος θα αποξηρανθεί και τουριστικά;

«Οχι οπωσδήποτε. Αυτό θα εξαρτηθεί από τις πολιτικές που θα ακολουθηθούν. Αν η Ελλάδα αλλάξει τουριστικό μοντέλο και δώσει το βάρος στην οικολογία, τότε μπορεί να υπολογίζει σε αειφόρο ανάπτυξη ακόμη και υπό τροπικές θερμοκρασίες».

– Ως την αλλαγή του μοντέλου μπορεί να περάσουν ωστόσο πολύτιμα χρόνια…

«Η αρχή πρέπει να γίνει όμως αμέσως. Η ζήτηση για αυτό υπάρχει. Είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν καθαρό περιβάλλον και καλές υπηρεσίες. Για τα στραβά του ελληνικού τουρισμού δεν φταίνε οι τουρίστες».

– Ποιες είναι οι προτάσεις σας;

«Ο κεντρικός σχεδιασμός δεν αρκεί. Πρέπει να κινητοποιηθούν, με δικά τους πλάνα, και οι ξεχωριστοί επιχειρηματίες. Χωρίς την πρωτοβουλία τους, είναι αδιανόητη η επιτυχία του κεντρικού εγχειρήματος».

– Υπάρχουν μέσα για την υποκίνηση του ενδιαφέροντός τους; «Ενα από αυτά θα ήταν η καθιέρωση σημάτων ποιότητας για οικολογικό τουρισμό όχι μόνο στο επίπεδο των προϊόντων και των υπηρεσιών, αλλά και σε εκείνο της προστασίας του περιβάλλοντος. Αυτό θα απέφερε γενικό κέρδος: στη φύση, στους τουρίστες και στους τουριστικούς παράγοντες».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.