Νέα προσπάθεια να σφραγίσει τη διαρροή πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού καταβάλει η BP πέντε εβδομάδες μετά τη βύθιση της εξέδρας της. Η εταιρεία επιχειρεί να καλύψει με έγχυση βαριάς λάσπης και σκυροδέματος τη γεώτρηση από την οποία διαρρέει πετρέλαιο, προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή.
Οι ειδικοί της ΒΡ προσπαθούν να αντλήσουν λάσπη από το βυθό και να τη συσσωρεύσουν πάνω από την πετρελαιοπηγή ώστε να σταματήσουν τη ροή του αργού πετρελαίου.
Είναι η πρώτη φορά, πέντε εβδομάδες αφότου βυθίστηκε η πλωτή εξέδρα άντλησης πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού που η εταιρεία προσπαθεί να σφραγίσει την πετρελαιοπηγή. Οι προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα είχαν στόχο την παροχέτευση του πετρελαίου.
Ο διευθύνων συμβούλος της βρετανικού πετρελαϊκού «γίγαντα» δίνει 60% με 70% πιθανότητα επιτυχίας στη διαδικασία «τσιμεντοποίησης», γνωστή ως «top kill», η οποία ωστόσο δεν έχει επιχειρηθεί στο παρελθόν σε τέτοιο βάθος -1,500 μέτρα κάτω από τη θάλασσα.
Για να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα της τελευταίας επιχείρησης θα χρειαστούν ώρες, ίσως και μέρες, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΒΡ Κέντ Γουελς. Η μέθοδος θα σταματήσει πλήρως την διαρροή με την προϋπόθεση, φυσικά, ότι θα λειτουργήσει.
Η ΒΡ ανακοίνωσε επίσης ότι θα τοποθετήσει ανεξάρτητο μεσολαβητή για να αναλάβει την εξέταση των διεκδικήσεων για αποζημιώσεις που έχουν υποβληθεί εξαιτίας της τεράστιας πετρελαιοκηλίδας στον Κόλπο του Μεξικού.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα επισήμανε ότι «δεν υπάρχουν εγγυήσεις» για τη μέθοδο «top kill», τόνισε όμως ότι η κυβέρνησή του δεν πρόκειται να «ησυχάσει» όσο η διαρροή
Ο Ομπάμα -ο οποίος δέχεται επικρίσεις για τις επανειλημμένες αποτυχίες της ΒΡ να σταματήσει την διαρροή, πέντε εβδομάδες μετά την καταστροφή- δήλωσε πως η ομάδα του συμβουλεύεται επιστήμονες και τεχνικούς, αναζητώντας όλα τα πιθανά μέτρα που θα περιόριζαν το πρόβλημα.
«Δεν πρόκειται να ησυχάσουμε όσο η διαρροή δεν καλυφθεί, το περιβάλλον να αποκατασταθεί και να συμπληρωθεί ο καθαρισμός» δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος από την Καλιφόρνια, πριν κατευθυνθεί στη Λουϊζιάνα, την πολιτεία που έχει υποφέρει περισσότερο στις ΗΠΑ από πετρελαιοκηλίδες.
Η τεχνική την οποία θα εφαρμόσει η BP συνίσταται στην έγχυση μίγματος από νερό, στερεά υλικά και βαρίτη στους δύο αγωγούς που οδηγούν στην βαλβίδα ασφαλείας της γεώτρησης, απ’ όπου διαρρέουν πετρέλαιο και φυσικό αέριο, και κατόπιν καλύπτεται η οπή με σκυρόδεμα.
Η αμερικανική Ακτοφυλακή ενέκρινε την επιχείρηση μόνον αφότου οι εμπειρογνώμονες που εργάζονται για την κυβέρνησης Ομπάμα επιβεβαίωσαν την εγκυρότητα της μεθόδου και έπειτα από διαβουλεύσεις με τον ναύαρχο της Ακτοφυλακής Θαντ Άλεν, υπεύθυνου για την αντιμετώπιση της κηλίδας.