* Κάποτε υπήρχαν κανόνες καλής συμπεριφοράς, κατά τους οποίους πορευόμασταν. Αλλοι τους είχαμε διδαχθεί από τις οικογένειές μας, άλλοι από το «Σαβουάρ βιβρ» της Ελένης Χαλκούση.
Γνωρίζαμε πώς να φερθούμε. Εστω τα στοιχειώδη. Αυτά που η τηλεόραση πασχίζει να μας κάνει να ξεχάσουμε.
* Παρακολουθώντας ένα πρόσφατο επεισόδιο του «Κάτι ψήνεται» όπου πέντε άγνωστοι μαγειρεύουν ο ένας μετά τον άλλον και καλούν τους άλλους τέσσερις σε τραπέζι, απόρησα για το πόσο αγενείς μπορεί να γίνουν ορισμένοι άνθρωποι.
Εν προκειμένω, η αγένεια είναι το ζητούμενο για να συμμετάσχουν σε ένα παιχνίδι το οποίο καμουφλαρισμένο πίσω από την ετικέτα «εκπομπή- ριάλιτιμαγειρικής» αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στο να εκθέσει τους συμμετέχοντες. Καταλαβαίνουν, αλήθεια, οι παίκτες πόσο εκτίθενται όταν «υποχρεώνονται» από την παραγωγή την ώρα που ο οικοδεσπότης τους μαγειρεύει να ψάχνουν τα πράγματά του; Να μπαίνουν στην κρεβατοκάμαρά του, να ανοίγουν τις ντουλάπες και τις τσάντες του σχολιάζοντας τα όποια ευρήματα;
* Το σαβουάρ βιβρ, εκτός από το ότι δεν ψάχνουμε ποτέ τα ξένα πράγματα, λέει και ότι δεν εκθέτουμε εκείνον που είχε την ευγένεια να μας καλέσει στο σπίτι του.«Πώς σας φάνηκε;»ρωτούσε τις προάλλες ο οικοδεσπότης τους καλεσμένους του, για να λάβει από όλους θετικές απαντήσεις. Λίγο αργότερα, ο ένας μετά τον άλλον αποκάλυπταν την αλήθεια στην κάμερα: η φιλοξενία και το κέρασμα που τόσο είχαν επαινέσει τους είχαν δυσαρεστήσει.
*«Το ορεκτικό είχε υπερβολικά πολλή κρέμα γάλακτος», «Μέσα στις πατάτες βρήκα μια μικρή τριχούλα», «Το γλυκό δεν ήταν σπουδαίο», «Το τραπέζι δεν ήταν στολισμένο με κάποιον ιδιαίτερο τρόπο»…Πράγματι, από τότε που εφευρέθηκαν τα ριάλιτι χάθηκε η ευγένεια.
* Αυτό φαίνεται να το αγνοεί ο εκάστοτε οικοδεσπότης, ο οποίος δηλώνει:«Νομίζω ότι το τραπέζι μού άρεσε αρκετά. Οσο για τα παιδιά, ήταν όλα πολύ ευγενικά και συμπαθητικά και είμαι σίγουρος ότι θα παραμείνουμε φίλοι και έξω από το παιχνίδι».Που όταν έχεις τέτοιους φίλους, τι να τους κάνεις τους εχθρούς…
* Η αλήθεια είναι ότι στο «Κάτι ψήνεται» τα πράγματα είναι πιο ανώδυνα από το «Love bites», όπου μια κοπέλα από εκείνες με το πολλά υποσχόμενο ύφος καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις άντρες που της κάνουν το τραπέζι. Εδώ υποτίθεται ότι ζητούμενο είναι το φλερτ. Στην πραγματικότητα το παιχνίδι αποτελεί έναν άνευ όρων πόλεμο- ή μάλλον ξεκατίνιασμα- των δύο φύλων, με τη γυναίκα να αντιμετωπίζει τον άντρα σαν ένα ανεγκέφαλο ποντικάκιπαιχνίδι στα χέρια της πανέμορφης και πανέξυπνης γατούλας (της αφεντιάς της) και με τον άντρα να αντιμετωπίζει τη γυναίκα σαν φουσκωτή κούκλα ή, στην καλύτερη των περιπτώσεων, σαν την… τυχερή που στο μέλλον θα του πλένει τα εσώρουχα και θα νουθετεί τα παιδιά τους:«Βγάλτε τον σκασμό, ο μπαμπάς κοιμάται!».
*Και εδώ η ψευτοευγένεια της αρχής δίνει γρήγορα τη θέση της στην αγένεια, στους εξαιρετικά κακούς τρόπους, αλλά ποιος νοιάζεται; Τα νούμερα είναι το ζητούμενο. Τα οποία εν προκειμένω δεν ήταν τα καλύτερα, οπότε η εκπομπή δεν παίρνει διαβατήριο για του χρόνου. Σίγουρα θα βρεθεί κάτι χειρότερο να την αντικαταστήσει…
* Με εξώδικο προσπάθησε ο σύζυγος της αδικοχαμένης στη Μarfin Αγγελικής Παπαθανασοπούλου να βάλει φρένο στον… υπερβολικό ζήλο των καναλιών και ορισμένων εντύπων την ημέρα που κήδεψε τη γυναίκα του. Και πάλι υπήρξαν τηλεμπλαμπλάδες (και μπλόγκερ) που τον αγνόησαν.
Μπορεί η Ρούλα Κορομηλά να θίχτηκε που«η Πόπη και ο Κοσμάς»έκριναν τόσο αυστηρά την εμφάνισή της στο πρώτο «Greek Ιdol live» – αυτό άφησε να εννοηθεί με τα on air σχόλιά της-, όπως όμως φάνηκε από την αρκετά βελτιωμένη επανεμφάνισή της στο δεύτερο επεισόδιο, και έλαβε υπόψη της την κριτική που της ασκήθηκε, και ωφελήθηκε από αυτήν. Γιατί αν άκουγε εκείνους που βγήκαν και την αποθέωσαν, χαρακτηρίζοντάς την ακόμη και«πρώτο γκομενάκι», ακόμη θα αυτοπαρωδούνταν…