Αδεια τα πλοία στην ακτοπλοΐα, «κάνουν βόλτες» τα πληρώματα

Αδεια ταξιδεύουν τα πλοία της ακτοπλοΐας αυτές τις ημέρες, ενώ οι εταιρείες έσπευσαν, παρά τα σοβαρά προβλήματα, να απορροφήσουν τις αυξήσεις του ΦΠΑ αλλά και των ακριβών καυσίμων κίνησης με στόχο να εξισορροπηθούν οι ναύλοι που επιβαρύνονται ακόμη κατά 57% εξαιτίας κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβάλλει η Πολιτεία, αναφέρει στο «Βήμα» ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Ν.Καβαλλιέρος.

Αδεια ταξιδεύουν τα πλοία της ακτοπλοΐας αυτές τις ημέρες, ενώ οι εταιρείες έσπευσαν, παρά τα σοβαρά προβλήματα, να απορροφήσουν τις αυξήσεις του ΦΠΑ αλλά και των ακριβών καυσίμων κίνησης με στόχο να εξισορροπηθούν οι ναύλοι που επιβαρύνονται ακόμη κατά 57% εξαιτίας κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβάλλει η Πολιτεία, αναφέρει στο «Βήμα» ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας κ. Ν.Καβαλλιέρος.

– Τι συμβαίνει με τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας;

«Σχετικά με τα εισιτήρια στην ακτοπλοΐα διεκδικούμε την είσοδό μας στο Βιβλίο Γκίνες, διότι είμαστε η μοναδική χώρα στον πλανήτη στην οποία οι τιμές των ναύλων επιβαρύνονται με κρατήσεις υπέρ τρίτων που φθάνουν ακόμη και στο 57% της τελικής τιμής την ίδια ώρα που στην ίδια χώρα κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς δεν επιβαρύνεται με αντίστοιχες κρατήσεις, αντίθετα επιδοτούνται κιόλας. Ψάχνουμε π.χ. να δούμε τις επιδοτήσεις στα ΚΤΕΛ και δεν μας λέει κανένας ποιες είναι και πόσο, αλλά μας λένε για τις επιδοτήσεις στην άγονη γραμμή ενώ γνωρίζουν πως η μεταφορική ικανότητα της άγονης γραμμής ούτε στο 10% του συνολικού μεταφορικού έργου της ακτοπλοΐας δεν φθάνει».

– Οι τιμές των εισιτηρίων είναι υψηλές κατά τη γνώμη σας;

«Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι πραγματικές ημέρες δουλειάς της ακτοπλοΐας δεν είναι περισσότερες από 45, την ίδια ώρα που μια εταιρεία υποχρεώνεται να έχει σε ενέργεια το πλοίο της επτά και δέκα μήνες, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι καταβάλλεται ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια για να μείνει ο κλάδος ζωντανός. Μας υποχρεώνουν να έχουμε τα πλοία ακόμη και δέκα μήνες στις γραμμές και την ίδια ώρα δεν υποχρεώνουν ούτε τα ξενοδοχεία ούτε τα εστιατόρια να είναι ανοικτά στα νησιά. Δηλαδή πάμε βόλτες τα πληρώματα».

– Τι προβλέπεται να γίνει εφέτος;

«Παρά τα πολύ σοβαρά προβλήματα έχουμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης και αποφασίσαμε να συστήσουμε στα μέλη μας, τα οποία και το έπραξαν, να απορροφήσουν τις αυξήσεις και των νέων ακριβών καυσίμων που χρησιμοποιούμε για περιβαλλοντικούς λόγους και τις αυξήσεις του ΦΠΑ, ώστε να μην επιβαρυνθεί και άλλο η τελική τιμή των ναύλων, σε βάρος όμως των εταιρειών της ακτοπλοΐας. Δρομολόγια υπάρχουν αρκετά, αλλά σε επίπεδο πληρότητας τα πλοία είναι άδεια. Τώρα που μιλάμε, τη δεύτερη μέρα του Πάσχα τα πλοία που θα επιστρέφουν από τις Κυκλάδες θα έχουν πολλές θέσεις κενές. Για να πάει κανείς τώρα στις Κυκλάδες με ταχύπλοο μπορεί πολύ εύκολα να βρει θέσεις αφού ο κόσμος δεν πλησιάζει εφέτος τα νησιά. Το να γεμίσουν τα πλοία για μια- δυο ημέρες όμως δεν σημαίνει κάτι. Θα πηγαίνουν γεμάτα και θα γυρίζουν άδεια».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.