GP ΜελβούρνηςΗ νέα ατυχία του Φέτελ και η μεγάλη έμπνευση του Μπάτον

Ο περσινός πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον πανηγύρισε την πρώτη νίκη του μέσα στο 2010, ύστερα από μια κούρσα γεμάτη ανατροπές και συγκινήσεις στη Μελβούρνη, αλλά ο Βρετανός είχε μια σπουδαία... έμπνευση. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με Renault τερμάτισε δεύτερος, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Φελίπε Μάσα της Ferrari. Ξανά άτυχος ο Σεμπάστιαν Φέτελ που ήταν πρώτος, μέχρι που εγκατέλειψε, αφού προέκυψε πρόβλημα στα φρένα του μονοθεσίου της Red Bull.
- Όλα τα νέα της F1 στο in.gr

Ο περσινός πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον πανηγύρισε την πρώτη νίκη του μέσα στο 2010, ύστερα από μια κούρσα γεμάτη ανατροπές και συγκινήσεις στη Μελβούρνη, όπου διεξήχθη μέσα σε μικτές καιρικές συνθήκες. Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα με Renault έκανε την έκπληξη τερματίζοντας δεύτερος πίσω από τη McLaren του Βρετανού, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Φελίπε Μάσα, αφήνοντας τέταρτο τον team mate του στην Ferrari, Φερνάντο Αλόνσο.

Πέμπτος ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ της Mercedes και έκτος ο Λιούις Χάμιλτον με την άλλη McLaren. Την βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν κατά σειρά οι Τόνιο Λιούτσι (Force India), Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams), Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull) και Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes).

Καταστροφική ήταν η εξέλιξη του αγώνα για τον poleman Σεμπάστιαν Φέτελ, καθώς εγκατέλειψε από την πρωτοπορία έχοντας χτυπηθεί από ένα πρόβλημα στα φρένα της Red Bull του.

Η βροχή τα άλλαξε όλα

Σε αντίθεση με το κακό θέαμα της πρεμιέρας της σεζόν στο Μπαχρέιν, ο αγώνας στο Αλμπερτ Παρκ είχε απ’ όλα: μπόλικο δράμα, πολλά προσπεράσματα και ανακατατάξεις, και αγωνία μέχρι τέλους. Σε αυτό βοήθησε η βροχή που έπεσε ελάχιστα λεπτά πριν από την εκκίνηση, ανατρέποντας τους αρχικούς σχεδιασμούς των ομάδων με την στρατηγική.

Στην πρώτη στροφή έγινε πραγματικός χαμός. Ο Μπάτον χτύπησε με τον Αλόνσο, που καθυστέρησε αρκετά να ξεκινήσει, ρίχνοντάς τον πάνω στον Μίκαελ Σουμάχερ. Το αποτέλεσμα ήταν ένα τετ-α-κε του Ισπανού και μια σπασμένη εμπρός αεροτομή για τον Γερμανό. Αμφότεροι έπεσαν στις τελευταίες θέσεις.

Οι μεγάλοι κερδισμένοι της εκκίνησης ήταν ο Μάσα, ο οποίος ανέβηκε τρεις θέσεις για να βρεθεί ακριβώς πίσω από τον πρωτοπόρο Φέτελ, όπως και ο Κούμπιτσα, που εκτοξεύτηκε στην τέταρτη θέση, πίσω από τον Μαρκ Ουέμπερ.

Το δράμα είχε και συνέχεια πριν ακόμα συμπληρωθεί ο 1ος γύρος. Ο Καμούι Κομπαγιάσι έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και διεμβόλισε τους Σεμπαστιάν Μπουεμί και Νίκο Χούλκενμπεργκ, ένα συμβάν που προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Διορατικός και τυχερός

Λίγο μετά την επανέναρξη του αγώνα, ο Μπάτον πήρε ένα ρίσκο που αποδείχτηκε ισάξιο με μισή νίκη: μπήκε στα pits για να αλλάξει τα ενδιάμεσα με τα σλικ μαλακά λάστιχα, διαβλέποντας (σωστά) ότι η αγωνιστική γραμμή σύντομα θα άρχιζε να στεγνώνει.

Μέχρι να το καταλάβουν οι αντίπαλοί του και να τον μιμηθούν δύο με τρεις γύρους αργότερα, ο Βρετανός ήταν ήδη με διαφορά ο ταχύτερος στην πίστα, γεγονός που του επέτρεψε να ανέβει δεύτερος από έβδομος. Μπροστά του ήταν πλέον μόνο ο Φέτελ, ο οποίος πάντως άρχισε να ανοίγει τη μεταξύ τους διαφορά σε διψήφιο αριθμό δευτερολέπτων.

Ωστόσο η τύχη έκλεισε το μάτι στον Μπάτον στον 26ο γύρο, όταν ο Φέτελ τέθηκε εκτός αγώνα εξαιτίας ενός προβλήματος στα φρένα (δεύτερη σερί άτυχη στιγμή για τον Γερμανό μετά το Μπαχρέιν). Έτσι ο πρωταθλητής έμεινε ελεύθερος στην πορεία προς την κατάκτηση της νίκης, η οποία ήταν η όγδοη στην καριέρα του και πρώτη μετά το περσινό GP Τουρκίας.

Αγωνία μέχρι την καρό σημαία

Πίσω από τον Μπάτον, οι ανακατατάξεις που ακολούθησαν την καταιγίδα των pit-stop στην αρχή του αγώνα, είχαν φέρει τον Κούμπιτσα δεύτερο. Ο Πολωνός βρέθηκε υπό πίεση στο μέσον του αγώνα από τον Χάμιλτον, όμως κατάφερε να αντεπεξέλθει για μερικούς γύρους, πριν ο Βρετανός μπει για δεύτερη φορά στα pits για να βάλει φρέσκο σετ ελαστικών.

Το ίδιο έπραξαν και οι Ουέμπερ και Ρόσμπεργκ, με αποτέλεσμα όλοι τους να βρεθούν πίσω από τις δύο Ferrari. Αντίθετα οι Μάσα και Αλόνσο, όπως και ο Κούμπιτσα προτίμησαν να πάνε με τα ίδια λάστιχα μέχρι τον τερματισμό.

Ωστόσο οι οδηγοί πίσω τους με τα λιγότερο φθαρμένα λάστιχα δεν άργησαν να κλείσουν τη διαφορά, με τον Χάμιλτον να πιάνει τον τέταρτο Αλόνσο 10 γύρους πριν από το τέλος. Ο Ισπανός υπερασπιζόταν με νύχια και με δόντια τη θέση του, μέχρι να έρθει μια σύγκρουση μεταξύ του Χάμιλτον και του Ουέμπερ, την ώρα που ο πρώτος επιχειρούσε προσπέρασμα στον Αλόνσο.

Ήταν μια στιγμή ανακούφισης για τον οδηγό της Ferrari, καθώς έτσι σιγούρεψε την τέταρτη θέση, χάρη στην οποία παρέμεινε στην κορυφή του πρωταθλήματος με 37 βαθμούς, τέσσερις μπροστά από τον Μάσα και έξι από τον Μπάτον. Στους κατασκευαστές η Ferrari εξακολουθεί να έχει το πάνω χέρι με 70 βαθμούς, έναντι 54 της McLaren. Ο τρίτος αγώνας της σεζόν θα γίνει στην Σεπάνγκ της Μαλαισίας, την ερχόμενη εβδομάδα (2-4/4).

Μπάτον: «Δικό μου το ρίσκο»

Ο Τζένσον Μπάτον αποκάλυψε ότι η απόφαση να αλλάξει πρώτος απ’ όλους σε σλικ λάστιχα στην αρχή του αγώνα στην Αυστραλία, ανήκε στον ίδιο. Ήταν ένα ρίσκο που βγήκε και με το παραπάνω στον πιλότο της McLaren, καθώς ήταν ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο πήρε την πρωτοπορία της κούρσας και τελικά στη νίκη, σε συνδυασμό βέβαια με την εγκατάλειψη του Σεμπάστιαν Φέτελ.

«Ήταν δική μου η απόφαση. Είναι πιο εύκολο για εμάς τους οδηγούς να αισθανθούμε τις συνθήκες, παρά για τις ομάδες. Δεν είχα καθόλου ισορροπία με τα ενδιάμεσα, οπότε σκέφτηκαν ας βάλουμε τα σλικ. Υπήρχε μια καθαρή γραμμή, αλλά αρκετά σημεία ήταν βρεγμένα. Οταν μπήκα στα pits σκέφτηκα ότι ήταν μια καταστροφική απόφαση, γιατί το pit-lane ήταν γεμάτο νερό. Αλλά όταν ανέβασα ταχύτητα τα πράγματα ήταν αρκετά καλά. Κατάφερα να κάνω γρήγορους γύρους και μερικά προσπεράσματα. Ηταν η σωστή απόφαση και είμαι πολύ χαρούμενος που την πήρα» είπε ο Μπάτον αρχικά και πρόσθεσε ότι δεν σκέφτηκε σε καμία περίπτωση να μπει και δεύτερη φορά στα pits για να αλλάξει λάστιχα, κάτι που έκανε ο team mate του, Λιούις Χάμιλτον, χωρίς να του βγει σε καλό: «Η σκέψη μας ήταν να πάμε μέχρι τέλους με ένα σετ ελαστικών αν μπορούσαμε», πρόσθεσε ο περσινός πρωταθλητής. «Ο ρυθμός μου μπορεί να μην ήταν ο ιδανικός, αλλά με αυτόν τον τρόπο προσπαθούσα να μην καταστρέψω τα λάστιχα. Δεν θα μπορούσαμε να είχαμε ακολουθήσει καλύτερη στρατηγική».

Εκνευρισμένος ο Χάμιλτον

Αντίθετα ο Χάμιλτον είχε παράπονα για την απόφαση της McLaren να τον τραβήξει στα pits για αλλαγή ελαστικών, την ώρα που μαχόταν με τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα για την δεύτερη θέση.

«Έκανα πιθανότατα έναν από τους αγώνες της ζωής μου, αλλά δυστυχώς λόγω της στρατηγικής έπεσα πολύ πίσω και μετά βγήκα εκτός από τον Μαρκ Ουέμπερ. Νομίζω ότι ειλικρινά άξιζα κάτι καλύτερο από αυτό με το οποίο κατέληξα (σ.σ.: την 6η θέση).

Το μόνο που ξέρω είναι ότι τα παιδιά κάνουν πάντα φανταστική δουλειά, αλλά σε αυτή την περίπτωση η στρατηγική δεν ήταν η σωστή. Όλοι οι άλλοι μπροστά μου σταμάτησαν μία φορά και εγώ για κάποιο λόγο έκανα δύο pit-stop. Δεν ξέρω ποιανού ήταν η απόφαση, θα το μάθουμε», τόνισε ο Χάμιλτον.

Φέτελ: «Μου σπάει τα νεύρα»

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν φανερά απογοητευμένος που έχασε για δεύτερο σερί αγώνα την ευκαιρία να πάρει τη νίκη, εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων. Ο οδηγός της Red Bull οδηγούσε την κούρσα στην Αυστραλία μέχρι και τον 26ο γύρο, όταν μία αστοχία των φρένων τον έστειλε στην αμμοπαγίδα και εκτός αγώνα. Κάτι παρόμοιο του συνέβη και στο Μπαχρέιν. Και εκεί βρισκόταν στην πρώτη θέση, όταν ένα χαλασμένο μπουζί στον κινητήρα του τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό και να τερματίσει τελικά τέταρτος. «Είχαμε ένα πρόβλημα στα φρένα», είπε ο Φέτελ και συμπλήρωσε:

«Νωρίτερα σε εκείνον τον γύρο ένιωσα κάποιες αναταράξεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα, απλά έχασα τον έλεγχο του μονοθεσίου. Είναι κρίμα γιατί είχαμε τον έλεγχο του αγώνα, αν και οι συνθήκες ήταν δύσκολες. Μου σπάει τα νεύρα όλο αυτό, γιατί πιέζουμε όλοι πολύ σκληρά και δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Δεν είναι κανενός το φταίξιμο, ωστόσο πρέπει τώρα οπωσδήποτε να δούμε την καρό σημαία στην Μαλαισία».

Η τελική κατάταξη του GP Αυστραλίας
Θέση Οδηγός – Κατασκευαστής Laps Χρόνος Grid Βαθμοί Βαθμοί Κατασκευαστή
1 Τζένσον Μπάτον – McLaren-Mercedes 58 1h33:36.531 0η 25 25
2 Ρόμπερτ Κούμπιτσα – Renault 58 +12.034 0η 18 18
3 Φελίπε Μάσα – Ferrari 58 +14.488 0η 15 15
4 Φερνάντο Αλόνσο – Ferrari 58 +16.304 0η 12 12
5 Νίκο Ρόσμπεργκ – Mercedes 58 +16.683 0η 10 10
6 Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 58 +29.898 0η 8 8
7 Βιταντόνιο Λιούτσι – Force India-Mercedes 58 +59.847 0η 6 6
8 Ρούμπενς Μπαρικέλο – Williams-Cosworth 58 +1:00.536 0η 4 4
9 Μαρκ Ουέμπερ – Red Bull-Renault 58 +1:07.319 0η 2 2
10 Μίκαελ Σουμάχερ – Mercedes 58 +1:09.391 0η 1 1
11 Χάιμε Αλγκουερσουάρι – Toro Rosso-Ferrari 58 +1:11.301 0η 0 0
12 Πέντρο ντε λα Ρόσα – Sauber-Ferrari 58 +1:14.084 0η 0 0
13 Χάικι Κοβαλάινεν – Lotus-Cosworth 56 +2 γύροι 0η 0 0
14 Καρούν Τσάντχοκ – HRT-Cosworth 54 +4 γύροι 0η 0 0

Η βαθμολογίατων οδηγών
Οδηγός Βαθ.
1. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 37
2. Φελίπε Μάσα (Ferrari) 33
3. Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 31
4. Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 23
5. Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 20
6. Ρόμπερτ Κούμπιτσα (Renault) 18
7. Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull-Renault) 12
8. Μίκαελ Σουμάχερ (Mercedes) 9
9. Βιταντόνιο Λιούτσι (Force India-Mercedes) 8
10. Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull-Renault) 6
11. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 5

Η βαθμολογίατωνκατασκευαστών
1. Ferrari 70 βαθμοί
2. McLaren 54
3. Mercedes 29
4. Renault 18
5. Red Bull18
6. Force India 8
7. Williams 5

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.