Το σίγουρο είναι ότι η Lady Gaga με το νέο βιντεοκλίπ της για το τραγούδι «Τelephone» δεν εισάγει καινά δαιμόνια στον χώρο του θεάματος. Αλλά, όπως πολύ επιτυχημένα ειπώθηκε από τονΤζέιμς Μοντγκόμεριτου ΜΤV, με αυτή τη δουλειά της«μπαίνει στη σπάνια στρατόσφαιρα του Μάικλ Τζάκσον και τηςΜαντόνα». Είναι ίσως η πιο έξυπνη κίνηση που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια από τη μουσική βιομηχανία και αυτό γιατί τόσο η Gaga όσο και ο γνωστός από τη Μαντόνα για τις ακραίες απόψεις του σκηνοθέτης Γιόνας Ακερλουνταλλά και όσοι τη συμβουλεύουν πάτησαν σε δύο δοκιμασμένες σταθερές για τη δημιουργία αυτού του βίντεο: από τη μία έστησαν μια εντυπωσιακή υπερπαραγωγή καθώς το «Τelephone» δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από την πιο προσεγμένη ταινία του Χόλιγουντ και από την άλλη εφήρμοσαν τη δοκιμασμένη συνταγή της γκέι πρόκλησης- μια συνταγή που εξακολουθεί μέσα στα χρόνια να ιντριγκάρει το μεγάλο κοινό που θέλει τα ινδάλματά του να παίζουν με τα πρότυπα.
Η πιο έξυπνη κίνηση όμως της Gaga είναι ότι επέλεξε ως παρτενέρ σε αυτό το τολμηρό ταινιάκι το σημερινό σύμβολο της αμερικανικής ποπ, τηνΜπιγιονσέ.Αλλο να βλέπεις την αφροαμερικανίδα σουπερστάρ να δοκιμάζει τα όρια των αντρών λικνίζοντας τις πλούσιες καμπύλες της και άλλο, σίγουρα πολύ διαφορετικό, να την παρακολουθείς να μεταλλάσσεται σε λεσβία-μαύρη χήρα. Γιατί αυτός είναι ο ρόλος της στο «Τelephone», εκεί όπου τα πάντα ωθούνται στα άκρα, με τη Lady Gaga να υποδύεται την τρόφιμη γυναικείας φυλακής, όπου οι κρατούμενες ελάχιστα θυμίζουν θηλυκά, και η Μπιγιονσέ είναι η φίλη της με την οποία επικοινωνεί τηλεφωνικά προκειμένου να αποφυλακιστεί.
Σκηνές άκρως τολμηρές, ξεκινώντας από το παθιασμένο φιλί της Gaga με μια φυλακισμένη που θυμίζει τον Μπράντοστον «Ατίθασο», η οποία της αρπάζει το κινητό. Ακολουθεί η διαπόμπευση της Gaga, η οποία ολόγυμνη καταλήγει στο κελί της ακούγοντας τις υπόλοιπες τροφίμους αλλά και τους φύλακες να της λένε «τελικώς δεν έχει κ…». Στη συνέχεια βλέπουμε χορευτικά με στρινγκ και μια εντυπωσιακή έξοδο από τη φυλακή όπου την περιμένει η Μπιγιονσέ με το περίφημο αυτοκίνητο «Ρussy Wagon» που οδηγούσε ηΟύμα Θέρμαν στο «Κill Βill». Εικόνες καθηλωτικές, με άγριο κοντράστ και έντονα χρώματα που θυμίζουν πολλές φορές Ταραντίνο και άψογα χορευτικά στα οποία ανταποκρίνονται με μοναδικό επαγγελματισμό τόσο η Gaga όσο και η Μπιγιονσέ. Στις επόμενες σκηνές βρίσκονται σε ένα dinner, με την Μπιγιονσέ να δηλητηριάζει τον επίδοξο εραστή της και τη Lady Gaga τους υπολοίπους μέσα από τις θανατηφόρες συνταγές της που πραγματοποιεί χορεύοντας στην κουζίνα. Το φινάλε τις βρίσκει να ξεφεύγουν α λα Θέλμα και Λουίζ στις αμερικανικές λεωφόρους δίνοντας με τον τρόπο τους όρκο αιώνιας πίστης. Από κουτιά αναψυκτικών αντί για ρόλεϊ και το καπέλο-τηλέφωνο ως τη μονωτική ταινία αντί εσωρούχων, ο φίλος της και μέντοράς τηςΑλεξάντερ Μακ Κουίνθα ένιωθε υπερήφανος βλέποντάς το. Κινηματογραφικά επίσης είναι ευρηματικότατο, με αποτέλεσμα το τελευταίο που παρατηρεί ο θεατής να είναι το ίδιο το μουσικό κομμάτι που το επενδύει. Ενα τραγούδι που γράφτηκε αρχικά από τη Lady Gaga για τηνΜπρίτνεϊ Σπίαρςκαι το οποίο στη συνέχεια απορρίφθηκε από το πρώτο της άλμπουμ ώστε τελικώς, δικαίως όπως φάνηκε, να τρυπώσει στην ανανεωμένη έκδοση του «Fame Μonster». Το βιντεοκλίπ βγήκε στον αέρα στις 11 Μαρτίου και τις πρώτες τρεις ημέρες το είδαν περίπου 15 εκατομμύρια άνθρωποι.
Από τον μάγκα στην Γκάγκα
Ιστορικά η γκέι πρόκληση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ροκ και ποπ μουσική.Μήπως δεν υπήρξαν αντιδράσεις για το κούνημα των γοφών τουΕλβις Πρίσλεϊαπό τη συντηρητική Αμερική; ΟΕντ Σάλιβαν αρχικά δεν ήθελε καν να τον φιλοξενήσει στο διάσημο σόου του.Τελικώς όμως του πέρασε,όπως το ίδιο συνέβη και με τον σπουδαίο Λιτλ Ρίτσαρντ, τον τραγουδιστή της «Lucille» και του «Τutti Frutti».Να είσαι μαύρος τραγουδιστής στη δεκαετία του ΄50,να τραγουδάς ροκ-εν-ρολ και να εμφανίζεσαι στις συναυλίες σου με τόνους μάσκαρα, κραγιόν και ρουζ και φορώντας προκλητικά λαμέ ρούχα,χωρίς αμφιβολία δεν είναι μικρή υπόθεση.O Ντέιβιντ Μπάουι, από τους κορυφαίους δημιουργούς της ροκ μουσικήςσόουλ,ηλεκτρονική,ποπ,φανκ,καμπαρέ,φολκ, drum ΄n΄ bass και οτιδήποτε βάλει ο νους του ανθρώπου-,ήταν εκείνος που δημιούργησε το πιο ολοκληρωμένο κόνσεπτ γύρω από την αμφισεξουαλικότητα,δίχως όμως να εγκλωβιστεί σε αυτήν. Ο Μπάουι με τον περίφημο «Ζiggy Stardust» άνοιξε δρόμους στη μουσική μέσω της εικόνας του όσο ελάχιστοι απελευθερώνοντας τη νεολαία η οποία ως τότε θεωρούσε επαναστατική την ατίθαση φράντζα των Βeatles, άντε και το μακρύ μαλλί των «παιδιών των λουλουδιών».Ακολούθησαν πολλοί,από τον «βασιλιά» της ντίσκοΣιλβέστερ,τον Μπόι Τζορτζ της δεκαετίας του ΄80,τον Τζορτζ Μάικλ, που δημιούργησε ολόκληρο θέμα με τη μεταφορά του επεισοδίου της δημόσιας τουαλέτας στο βιντεοκλίπ του «Οutside», τον σχεδόν άφυλο Αντονι, που πρόσφατα απόλαυσε το αθηναϊκό κοινό «ζωντανά»,ως το περιβόητο φιλί που έδωσαν στην τελετή των βραβείων Γκράμι η Μαντόνα και η Μπρίτνεϊ Σπίαρς και τον σάλο που ακολούθησε.Η Lady Gaga,που μια ντουζίνα σάιτ ασχολούνται στο Διαδίκτυο σχετικά με το αν είναι τραβεστί ή όχι,έχει σταθερά στην ημερησία διάταξη την αμφισεξουαλικότητα με ανάλογες σκηνές σε όλα σχεδόν τα κλιπάκια που έχει γυρίσει,με πιο χαρακτηριστικές σκηνές στα «Ρaparazzi» και «Βad Romance».