Οι πολυτελείς φίρμες επενδύουν ακόμη στην ελληνική αγορά

Σε μια περίοδο που η οικονομική ύφεση και οι επιπτώσεις της στην κατανάλωση αναγκάζουν πολλά καταστήματα να εγκαταλείψουν τους εμπορικούς δρόμους, τα πολυτελή σήματα συνεχίζουν να επενδύουν στην ελληνική αγορά, με φίρμες που κάνουν τώρα την είσοδό τους ή και με επέκταση του δικτύου λιανικής. Στις εφετινές νέες αφίξεις περιλαμβάνονται ο ιταλικός οίκος Fendi μέσω του ομίλου επιχειρήσεων Λεμονή, οι φίρμες Vilebrequin και DSquared2 που εισάγει η εταιρεία Lakis Gavalas SΑ, ενώ σε ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων τους προχωρούν ο πολυτελής οίκος Ηermés και η Juicy μέσω της Εlmec Sport.

Σε μια περίοδο που η οικονομική ύφεση και οι επιπτώσεις της στην κατανάλωση αναγκάζουν πολλά καταστήματα να εγκαταλείψουν τους εμπορικούς δρόμους, τα πολυτελή σήματα συνεχίζουν να επενδύουν στην ελληνική αγορά, με φίρμες που κάνουν τώρα την είσοδό τους ή και με επέκταση του δικτύου λιανικής. Στις εφετινές νέες αφίξεις περιλαμβάνονται ο ιταλικός οίκος Fendi μέσω του ομίλου επιχειρήσεων Λεμονή, οι φίρμες Vilebrequin και DSquared2 που εισάγει η εταιρεία Lakis Gavalas SΑ, ενώ σε ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων τους προχωρούν ο πολυτελής οίκος Ηermés και η Juicy μέσω της Εlmec Sport.

Παρά τις αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά της ένδυσης τα τελευταία χρόνια, τα πολυτελή είδη αντέχουν, όπως υποστηρίζουν κύκλοι της αγοράς. Οι πωλήσεις των πολυτελών ειδών έχουν σαφώς επηρεαστεί, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι στρατηγικές να επαναπροσδιορίζονται με βάση τα νέα δεδομένα. Από την άλλη, το πόσο θα πληγεί ένα σήμα εξαρτάται άμεσα από τα χαρακτηριστικά του και από το κατά πόσο θα είναι ελκυστικό σε μια περίοδο δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.

Την πρώτη μπουτίκ Fendi στο κέντρο της Αθήνας θα ανοίξει στις αρχές Απριλίου ο όμιλος επιχειρήσεων Λεμονή. Η χώρα πλήττεται από έναν «καταιγισμό αρνητικών δημοσιευμάτων από το σύνολο σχεδόν του ξένου και του εγχώριου Τύπου» υπογραμμίζει εκπρόσωπος της εταιρείας και δηλώνει μεταξύ άλλων ότι η συνεργασία με τη Fendi «είναι μια κίνηση που εμπίπτει στη στρατηγική των μετόχων που πέρα από το επιχειρείν οραματίζονται την Ελλάδα και την Αθήνα ως “shopping destination”. Ας άρουμε λοιπόν το καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια, ας προωθήσουμε τον τουρισμό μας και εμείς με τη σειρά μας συνεχίζουμε να επενδύουμε στη λιανική ώστε τόσο το ελληνικό κοινό όσο και οι ξένοι να νιώθουν ότι η Ελλάδα έχει πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, νησιά, φυσικές ομορφιές αλλά και υψηλού επιπέδου shopping που παραλληλίζεται ευθέως με την αγορά κάθε μεγάλης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας».

Με δύο νέα σήματα ενισχύει το δίκτυο της λιανικής της η εταιρεία Lakis Gavalas SΑ που εισάγει κατ΄ αποκλειστικότητα σειρές σε ρούχα και αξεσουάρ σχεδιαστών του εξωτερικού φέρνοντας στην Ελλάδα τα ανδρικά και παιδικά μαγιό Vilebrequin, μια γαλλική πολυτελή φίρμα με αναφορές στο Σεν Τροπέ της δεκαετίας του ΄70. Το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στην Αθήνα μέσα στον Απρίλιο, ενώ τον Ιούλιο θα εγκαινιαστούν ακόμη δύο καταστήματα για την παρουσία του γνωστού σχεδιαστικού διδύμου DSquared2 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η κρίση δεν έχει σταματήσει τα πλάνα και του οίκου Ηermés, ο οποίος στις 21 Μαΐου θα εγκαινιάσει το δεύτερο κατάστημά του στη Μύκονο (το πρώτο είναι στην Αθήνα, ενώ το κατάστημα στο διεθνές αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» λειτουργεί με διαφορετικό καθεστώς). Η απόφαση για το νέο κατάστημα ελήφθη πριν από έναν χρόνο αφού η Μύκονος αποτελεί «ώριμη αγορά» για το πολυτελές γαλλικό σήμα, όπως σημειώνει εκπρόσωπος της εταιρείας στη χώρα, με το σκεπτικό ότι στο νησί έρχεται αρκετός κόσμος υψηλού εισοδήματος, τόσο ξένοι όσο και Ελληνες, ενώ υπάρχουν και πολλοί τουρίστες από τις κρουαζιέρες που ενισχύουν τις αγορές. Τα αποτελέσματα του οίκου στη χώρα άλλωστε δείχνουν διπλασιασμό του τζίρου από το 2005 ως σήμερα, ενώ το 2009 η αύξηση έφτασε το 19%. Στην κορυφή των αγορών είναι οι τσάντες, με το προσιτό μοντέλο Εvelyn αξίας 1.000 ευρώ να παρουσιάζει διαρκώς αύξηση, ενώ ιδιαίτερα καλές είναι και οι επιδόσεις στα φουλάρια, στις γραβάτες και στις ζώνες. Οι τιμές στην Ελλάδα έχουν πλέον εναρμονιστεί με την υπόλοιπη Ευρώπη και η εταιρεία έχει στην ευθύνη της και την αγορά της Τουρκίας από την περασμένη χρονιά με ένα κατάστημα που άνοιξε στην Κωνσταντινούπολη στις αρχές Δεκεμβρίου του 2009, το οποίο επίσης εμφανίζει πολύ καλά αποτελέσματα.

Στη Μύκονο ανοίγει και η Εlmec Sport το τέταρτο κατάστημα Juicy στα μέσα Μαρτίου. Ηδη από τον Νοέμβριο λειτουργούν οι πρώτες μπουτίκ στο Κολωνάκι, στην Κηφισιά και στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ μέσα στο 2010 αναμένεται να λειτουργήσουν καταστήματα στη Γλυφάδα και στη Θεσσαλονίκη και το 2011 και το 2012 θα ανοίξουν επίσης στο Βουκουρέστι και στη Σόφια.

Την είσοδό της στην ελληνική αγορά θα κάνει τον Ιούλιο η φίρμα DSquared2, ενώ ο οίκος Ηermés ανοίγει στη Μύκονο στις 21 Μαΐου το δεύτερο κατάστημα στη χώρα

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.