Oταν το 1987 προβλήθηκε στις αίθουσες το «Νear dark», η δεύτερη ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, το ειδικό κινηματογραφικό περιοδικό «Variety» έγραψε για τη σκηνοθέτιδα ότι ανήκει « στα ταλέντα που δείχνουν αποφασισμένα να ανοίξουν νέους δρόμους για τις γυναίκες του Χόλιγουντ οι οποίες εργάζονται πίσω από την κάμερα ». Το «Variety» δεν έπεσε έξω- αν και χρειάστηκε να περάσουν παραπάνω από 20 χρόνια ώσπου η Μπίγκελοου να αποκτήσει μια πραγματικά σπουδαία διάκριση. Προχθές το βράδυ στο Λος Αντζελες η Μπίγκελοου έγραψε ιστορία καθώς έγινε η πρώτη σκηνοθέτις από καταβολής κινηματογράφου που κερδίζει Οσκαρ σκηνοθεσίας.
Γενικότερα το γυναικείο φύλο φάνηκε να ξεχωρίζει στην 82η απονομή. Φρέσκια μετά τη βράβευσή της με Χρυσό Βατόμουρο για το «Αll about Steve», η Σάντρα Μπούλοκ κέρδισε το Οσκαρ α΄ γυναικείου ρόλου με την πρώτη υποψηφιότητά της (για το «Βlind side»). Και η κωμικός Μο΄Νικ που υποδύθηκε μια εφιαλτική μητέρα στη «Μονάκριβη» είναι η δεύτερη μαύρη ηθοποιός που κερδίζει το Οσκαρ β΄ ρόλου μετά τη Χάτι Μακ Ντάνιελ του «Οσα παίρνει ο άνεμος».
«Είναι η στιγμή της ζωής μου. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να την περιγράψω» είπε παραλαμβάνοντας το επίχρυσο αγαλματίδιο για τη δουλειά της στο «Τhe hurt locker», μια ταινία που παρακολουθεί τη δράση μιας ομάδας αμερικανών στρατιωτών στο Ιράκ όπου απενεργοποιούν βόμβες. «Ελπίζω να είμαι η πρώτη από τις πολλές γυναίκες που θα κερδίσουν στο μέλλον».