Παροπλίζονται εμπορικά πλοία εξαιτίας της κρίσης

Oδηγίες για τους παροπλισμούς πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας παρέχει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΝΕ) προς τα μέλη του, μετά τη διαπίστωση ότι αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των αιτημάτων για την παροχή πληροφοριών από εταιρείες-μέλη του. Το ΝΕΕ παραπέμπει τους ενδιαφερομένους στον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Ελευσίνας, ο οποίος προβλέπει του όρους και τις προϋποθέσεις παροπλισμού των εμπορικών πλοίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον για τον παροπλισμό πλοίων αρχίζει να πυκνώνει από πλευράς ελλήνων πλοιοκτητών ενώ οι πρώτες «ντάνες» έχουν ήδη δημιουργηθεί στο κόλπο της Ελευσίνας.

Oδηγίες για τους παροπλισμούς πλοίων στον κόλπο της Ελευσίνας παρέχει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΝΕ) προς τα μέλη του, μετά τη διαπίστωση ότι αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των αιτημάτων για την παροχή πληροφοριών από εταιρείες-μέλη του. Το ΝΕΕ παραπέμπει τους ενδιαφερομένους στον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Ελευσίνας, ο οποίος προβλέπει του όρους και τις προϋποθέσεις παροπλισμού των εμπορικών πλοίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον για τον παροπλισμό πλοίων αρχίζει να πυκνώνει από πλευράς ελλήνων πλοιοκτητών ενώ οι πρώτες «ντάνες» έχουν ήδη δημιουργηθεί στο κόλπο της Ελευσίνας.

Αυτό που επισημαίνουν παρατηρητές της αγοράς είναι ότι «ο παροπλισμός πλοίου δεν είναι εύκολη απόφαση καθώς σημαίνει κόστος σε χρήμα και χρόνο,γι΄ αυτό και πολλοί πλοιοκτήτες ακόμη το σκέφτονται να προχωρήσουν σε μια τέτοια ενέργεια».

Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση του ΝΕΕ αναφέρονται τα εξής: «Λόγω των συνθηκών που επικρατούν στις ναυλαγορέςτο ΝΕΕ θεωρεί χρήσιμο να ενημερώσει τα μέλη του ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις παροπλισμού καθορίζονται από τον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Ελευσίνας με αριθμό43 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 449/16.6.1994».

Ανάλογες οδηγίες παρέχει εξάλλου και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, καθώς από τη ράδα του Πειραιά περνούν τα περισσότερα πλοία που ακολούθως οδηγούνται προς τον Κόλπο της Ελευσίνας για παροπλισμό. Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά θεωρεί ότι οι 40 ημέρες είναι ένας εύλογος χρόνος παραμονής στη ράδα. Κατόπιν τα πλοία ή θα πρέπει να έχουν προωθηθεί στην περιοχή της Ελευσίνας, όπου εκεί τα παραλαμβάνει και τα καθοδηγεί για τη θέση τους το αντίστοιχο κεντρικό λιμεναρχείο, ή θα πρέπει να αποπλεύσουν.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ήδη φορείς και κάτοικοι της περιοχής της Ελευσίνας εκφράζουν τη δυσφορία τους για την επανενεργοποίηση της περιοχής του κόλπου ως σημείου παροπλισμού, καθώς οι εμπειρίες του παρελθόντος υπήρξαν τραυματικές, κυρίως σε ό,τι αφορούσε την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Οπως είναι φυσικό, κάτι άλλωστε που επισημαίνει και το ΝΕΕ, η διεθνής ναυτιλιακή κρίση προκαλεί τον αυξημένο ρυθμό παροπλισμού εμπορικών πλοίων, κάτι που είναι ήδη εμφανές σε άλλα σημεία του πλανήτη όπως στη Σιγκαπούρη, αλλά και στην Κίνα και στη Ν. Κορέα.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ανοικτά της Σιγκαπούρης βρίσκονται παροπλισμένα περισσότερα από 600 εμπορικά πλοία δημιουργώντας ένα μοναδικό θέαμα για όσους προσεγγίζουν αεροπορικώς την περιοχή. Στην Ελευσίνα προς το παρόν ο αριθμός των παροπλισμένων πλοίων είναι περιορισμένος σε σχέση με την εμπειρία του παρελθόντος, αλλά η κινητοποίηση του ΝΕΕ εκλαμβάνεται ως μη ενθαρρυντικό στοιχείο για το προσεχές μέλλον.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.