Επειτα από 20 χρόνια παρουσίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), όπου πανηγύρισε την κατάκτηση τριών τίτλων κατασκευαστών (1995, 1996, 1997) και τριών τίτλων οδηγών ( Κόλιν Μακ Ρέι 1995, Ρίτσαρντ Μπερνς 2001 και Πέτερ Σόλμπεργκ 2003), η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Subaru ανακοίνωσε χθες την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επικαλούμενη την παγκόσμια οικονομική κρίση. Μία ημέρα νωρίτερα είχε ανακοινώσει την αποχώρησή της από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και η Suzuki, ενώ από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 αποχώρησε μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης μια τρίτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η Ηonda.
Την απόφαση για μη συμμετοχή της Subaru στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι πήρε η μητρική εταιρεία Fuji Ηeavy Ιndustries, εξηγώντας πως σημαντικό ρόλο έπαιξε εκτός από την οικονομική ύφεση και το γεγονός ότι η ομάδα είχε εκπληρώσει τους στόχους της τόσο στο αθλητικό κομμάτι όσο και στο πεδίο του μάρκετινγκ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Fuji Ηeavy Ιndustries κ. Ικούο Μόρι δεν απέκλεισε την επιστροφή της Subaru στο WRC, αλλά όχι στο άμεσο μέλλον. «Αν μας επιτραπεί,θα θέλαμε κάποια στιγμή να συνεχίσουμεκαθώς δεν θέλουμε να απογοητεύσουμε τους οπαδούς της ομάδας μας» είπε ο κ. Μόρι και συμπλήρωσε: «Αυτή τη στιγμή οι πιθανότητες να δούμε ένα Subaru ξανά στο κορυφαίο επίπεδο είναι απειροελάχιστες και δεν μπορούμε να κάνουμε υποθέσεις περί επιστροφής,ωστόσο δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τίποτε». Μετά την αποχώρηση της Subaru και της Suzuki το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC της ερχόμενης περιόδου θα διεξαχθεί με την παρουσία μόνο δύο εργοστασιακών ομάδων: της πρωταθλήτριας Citroen και της οικονομικά προβληματικής Ford. Η Subaru είχε τερματίσει τρίτη στο περυσινό πρωτάθλημα, ωστόσο δεν έχει νικήσει σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από το ράλι της Βρετανίας το 2005. Παράλληλα οι οδηγοί της Πέτερ Σόλμπεργκ και Κρις Ατκινσον μένουν χωρίς ομάδα. Η βρετανική εταιρεία Ρrovide, η οποία είχε αναλάβει το αγωνιστικό τμήμα της Subaru, μέσω του επικεφαλής της κ. Ντέιβιντ Ρίτσαρντς ανακοίνωσε: «Κλείνει ένα σημαντικό κεφάλαιο,ωστόσο θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις ιδιωτικές ομάδες ράλι και δεν αποκλείεται να επιστρέψουμε το 2010, όταν θα ισχύσουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί». Σημειώνεται ότι τα αυτοκίνητα που θα συμμετέχουν στα ράλι από το 2010 θα είναι βασισμένα στα σημερινά της κατηγορίας Super 2000.