ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ Πώς μπορεί κάποιος που έχει το σκάφος του αραγμένο σε μία μαρίνα της Νότιας Ευρώπης να ταξιδέψει ως την Καραϊβική ή το Χονγκ Κονγκ χωρίς να κινδυνεύσει και «ταλαιπωρηθεί» διασχίζοντας τη μισή Μεσόγειο και ολόκληρο τον Ατλαντικό ή τον Ινδικό ωκεανό; Το ερώτημα αυτό βασάνιζε μέχρι πρότινος τους βαθύπλουτους ιδιοκτήτες ιστιοφόρων και θαλαμηγών που ήθελαν να κάνουν μεγάλα ταξίδια χωρίς όμως να επιβαρύνουν με πρόσθετα μίλια τα «κοντέρ» των σκαφών τους και να βρεθούν αντιμέτωποι με κινδύνους. Τη λύση, με το αζημίωτο φυσικά, προσφέρει η ολλανδική εταιρεία Sevenstar, η οποία διαθέτει έναν πλούσιο στόλο 100 φορτηγών πλοίων. Αναλαμβάνει τη μεταφόρτωση και τη μεταφορά πλοίων και πληρώματος- ως τέσσερα άτομα ανά σκάφος- από τα λιμάνια ολόκληρου του κόσμου σε διάφορους κοσμικούς προορισμούς.
Τα ιδιωτικά σκάφη τοποθετούνται με απόλυτη προσοχή και με τον πλήρη εξοπλισμό τους πάνω στα πλοία της εταιρείας, που έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 800 θαλαμηγών τον χρόνο με μέγιστο μήκος 45 μέτρα και βάρος ως 250 μετρικούς τόνους. Οι ιδιοκτήτες τους πάνε και τα βρίσκουν αεροπορικώς, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα με τα ιδιωτικά τζετ τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πριν από δύο ημέρες ένα από τα μεγαλύτερα πλοία της ολλανδικής εταιρείας, το μήκους 168 μ. και βάρους 21.402 τόνων «ΜV Spiegelgracht», πέρασε από το λιμάνι του Λαυρίου, όπου έκανε «σκάλα», κατευθυνόμενο προς την Ανατολική Μεσόγειο.
Δημοφιλείς προορισμοί είναι, μεταξύ άλλων, το αγγλικό λιμάνι του Σαουθάμπτον και η πρωτεύουσα των Βαλεαρίδων νήσων, Πάλμα ντε Μαγιόρκα. Εκεί διοργανώνονται κάθε χρόνο ιστιοδρομίες και αγώνες παγκοσμίων πρωταθλημάτων όπου συγκεντρώνονται σκάφη από όλον τον κόσμο. Ακόμη διοργανώνονται «κρουαζιέρες» κατά παραγγελία, διάρκειας πολλών ημερών αλλά και εβδομάδων, αναλόγως του χρόνου και φυσικά των χρημάτων που διαθέτει κάθε ιδιοκτήτης. Οι πελάτες της Sevenstar μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πλήθους λιμανιών, όπως αυτά της Τορτόλα στο σύμπλεγμα των Παρθένων νήσων, το δημοφιλές λιμάνι της Ενσενάδα στις δυτικές ακτές του Μεξικού και διαπλέοντας την Καραϊβική και τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ να φτάσουν ως τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και τα πιο «ταπεινά» της Ελλάδας και του Ισραήλ.