Τα νούμερα της ψυχαγωγίας

ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ περίπου αφότου ξεκίνησε η τηλεοπτική σεζόν και το τοπίο στον τομέα της ψυχαγωγίας έχει ξεκαθαρίσει. Οι νικητές- όπως τους αναδεικνύουν τα νούμερα της ΑGΒ- μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τον θρίαμβό τους, σίγουροι για τη μακροημέρευση του σίριαλ ή του τηλεπαιχνιδιού τους. Από τους άλλους, εκείνους που είδαν το κοινό να γυρίζει την πλάτη του στις προτάσεις τους, κάποιοι ετοιμάζονται να κατεβάσουν ρολά στο μαγαζάκι, ενώ κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να μη γνωρίζουν τι θα αποφασιστεί τελικά από κανάλια και παραγωγούς, αν δηλαδή θα συνεχίσουν παρά τα χαμηλά νούμερα ή αν θα ρίξουν και αυτοί πρόωρα αυλαία. Οπως κι αν έχει, οι θεαματικότητες εμφανίζονται για άλλη μια φορά παντοδύναμες διαμορφώνοντας το πρόγραμμα των καναλιών καιτην καθημερινή ψυχαγωγία μας. Λειτουργώντας όμως-πολύ συχνά-αντιστρόφως ανάλογα σε θέματα ποιότητας:δυστυχώς αυτό που προτιμάει το κοινό δεν αποτελεί πάντα τον αφρό του προγράμματος.

ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ περίπου αφότου ξεκίνησε η τηλεοπτική σεζόν και το τοπίο στον τομέα της ψυχαγωγίας έχει ξεκαθαρίσει. Οι νικητές- όπως τους αναδεικνύουν τα νούμερα της ΑGΒ- μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τον θρίαμβό τους, σίγουροι για τη μακροημέρευση του σίριαλ
ή του τηλεπαιχνιδιού τους. Από τους άλλους, εκείνους που είδαν το κοινό να γυρίζει την πλάτη του στις προτάσεις τους, κάποιοι ετοιμάζονται να κατεβάσουν ρολά στο μαγαζάκι, ενώ κάποιοι άλλοι εξακολουθούν να μη γνωρίζουν τι θα αποφασιστεί τελικά από κανάλια και παραγωγούς, αν δηλαδή θα συνεχίσουν παρά τα χαμηλά νούμερα ή αν θα ρίξουν και αυτοί πρόωρα αυλαία.
Οπως κι αν έχει, οι θεαματικότητες εμφανίζονται για άλλη μια φορά παντοδύναμες διαμορφώνοντας το πρόγραμμα των καναλιών καιτην καθημερινή ψυχαγωγία μας. Λειτουργώντας όμωςπολύ συχνά-αντιστρόφως ανάλογα σε θέματα ποιότητας:δυστυχώς αυτό που προτιμάει το κοινό δεν αποτελεί πάντα τον αφρό του προγράμματος.

Δεν είναι η καλλιτεχνική αξία ενός προϊόντος ο μοναδικός παράγοντας στον οποίο οφείλεται η επιτυχία του. Είναι και οι κοινωνικές συγκυρίες που παίζουν ρόλο. Και η παιδεία των τηλεθεατών, που τα τελευταία χρόνια, με τις επιλογές των καναλιών (κανονικά όχι μόνο ψυχαγωγούν αλλά και εκπαιδεύουν), πάσχει… Ετσι, π.χ., τα «Ματωμένα χώματα» (Αlpha)- κάπως «αμήχανα» σκηνοθετικά, είναι η αλήθεια, αλλά εξαιρετικά καλοπαιγμένα από τουςΦιλαρέτη Κομνηνού, Γιώργο Καραμίχο,Αννα Συνοδικούκ.ά. – δεν καταφέρνουν να μπουν στη δεκάδα των πιο επιτυχημένων (ως προς τα νούμερα πάντα) σίριαλ, τη στιγμή που ο απελπιστικά αφελής και γεμάτος κλισέ, υπερβολές (σεναριακές και ερμηνευτικές) και κοινοτοπίες «Λάκης ο γλυκούλης» (Μega) θριαμβεύει. Νικητές και ηττημένοι
Σύμφωνα λοιπόν με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της περιόδου από 1.9.2008-1.12. 2008, οΠέτρος Φιλιππίδηςστον ρόλο ενός χάπατου, πρωταγωνιστής σε μια σειρά που (βασισμένη σε ένα σενάριο γεμάτο χιλιοϊδωμένες καταστάσεις) αποθεώνει τη βλακεία, είναι ο νικητής των θεαματικοτήτων. Ο «Λάκης ο γλυκούλης» κάθε φορά που προβάλλεται καθηλώνει 1.940.000 τηλεθεατές! Τον ακολουθεί το περυσινής εσοδείας «Ευτυχισμένοι μαζί» (Μega), τα ποσοστά του οποίου διατηρούνται στα ίδια (αν όχι και σε καλύτερα) επίπεδα με την πρώτη χρονιά: την κωμική σειρά με τονΓιάννη Μπέζο βλέπουν 1.866.000 τηλεθεατές ανά επεισόδιο. Τρίτη στον κατάλογο των νικητών η «Πολυκατοικία» (και πάλι του Μega!), με 1.657.000 τηλεθεατές ανά επεισόδιο (προβάλλεται, δε, δύο φορές την εβδομάδα) να νοσταλγούν τις παλιές ελληνικές ταινίες στις οποίες παραπέμπει η αφελής αλλά γρήγορη και αρκετά χαριτωμένη πλοκή της-Νικολέτα Βλαβιανού,Παύλος Χαϊκάλης καιΔημήτρης Κουρούμπαλης ξεχωρίζουν ανάμεσα στους πολλούς, από αξιοπρεπείς ως πολύ καλούς, ηθοποιούς της διανομής. Ακολουθεί στην τέταρτη θέση το «L.Α.Ρ.D.» (πάλι του Μega, πάλι βασισμένο σε ισπανική σειρά όπως και η «Πολυκατοικία») με το τρίο των ατζαμήδων αστυνομικών- απολαυστικά και με μέτρο ερμηνευμένο από τουςΙεροκλή Μιχαηλίδη,Κρατερό Κατσούλη, Γιώργο Χρυσοστόμου– να διασκεδάζει 1.341.000 θεατές ανά επεισόδιο. Στην πέμπτη θέση είναι τα νέα επεισόδια τού «Λατρεμένοι μου γείτονες» (ναι, του Μega, ναι πάνω σε ισπανική σειρά), με 1.249.000 θεατές. Στην έκτη οι χαλκέντερες «Επτά θανάσιμες πεθερές» (Μega) με 1.245.000 θεατές. Στην έβδομη (1.188.000 θεατές) τα εξαιρετικά «Μαύρα μεσάνυχτα» (Μega) τουΠάνου Κοκκινόπουλου , με πολύ καλό καστ, το οποίο αποδεικνύει ότι οι έλληνες ηθοποιοί μπορούν να παίξουν με φυσικότητα, χωρίς υπερβολές και χοντροκοπιές και στην τηλεόραση- πράγμα σπάνιο στην ως σήμερα ιστορία της. Στην όγδοη θέση (996.000 θεατές) το ανούσιο «Φίλα τον βάτραχό σου (Αntenna), στην ένατη (992.000) το (τρομερά κακοπαιγμένο από το πρωταγωνιστικό ζεύγοςΛίνα Σακκάκαι Μιχάλη Μαρίνο) «Σαράντα κύματα» (Αntenna) και στη δέκατη (912.000) το «Λίτσα. com» (Αntenna)- μια ενδιαφέρουσα δουλειά που δεν «περπάτησε» αλλά πήρε πολύ θετικά σχόλια και βρήκε ανταπόκριση στο νεανικό κοινό.

Αν το Μega αποδεικνύεται ο θριαμβευτής στη ζώνη των σίριαλ, ως προς τα νούμερα πάντα, η κρατική τηλεόραση έρχεται πρώτη… από το τέλος με τον Αlpha να την ακολουθεί. «Ο ψεύτης παππούς» της ΕΤ1, με τονΓιώργο Μιχαλακόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο, παρά τις καλές προθέσεις του είναι το σίριαλ που έχει πετύχει τις χαμηλότερες θεαματικότητες, αφού σύμφωνα με την ΑGΒ το βλέπουν περί τις 61.000 θεατές ανά επεισόδιο. Ακολουθούν (με μεγάλη διαφορά) τα «Χρυσά κορίτσια», πάλι της ΕΤ1, με 140.000 θεατές, το νεανικό (θα ήθελε…) «Γ4» του Αlpha με 359.000, «Ο άγγελός μου, ο διάβολός μου» του Αlpha με 439.000 (το οποίο- ορθώςσταμάτησε ήδη να προβάλλεται) και το «Πάρης και Ελένη» του Αntenna με 458.000 θεατές, που οσονούπω ρίχνει αυλαία ακολουθώντας (δικαίως) το «Ο άγγελός μου, ο διάβολός μου». Ενα άλλο σίριαλ που, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να κοπεί είναι το «Υπάρχουν άντρες και άντρες» (Αlpha), καθώς οι τηλεθεατές αδιαφόρησαν επιδεικτικά για τις περιπέτειες των πρωταγωνιστών του, ενώ οι φήμες που ήθελαν και τη «Βέτα Queen» (Αlpha) με τηνΕλισάβετ Κωνσταντινίδου να μας αποχαιρετά έχουν διαψευστεί- μέχρι στιγμής… Οσο για το «Εχω ένα μυστικό» (Αlpha) με τη ζωή τηςΑλίκης Βουγιουκλάκη αναδεικνύεται σε μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές και εμπορικές αποτυχίες της χρονιάς.

Η αδιάκριτη Ευγενία
Μπορεί το ΕΣΡ να… επιβράβευσε με πρόστιμο 200.000 ευρώ τη φιλαλήθεια των παικτών και τηςΕυγενίας Μανωλίδου, παρουσιάστριας του τηλεπαιχνιδιού «Η στιγμή της αλήθειας», η ΑGΒ όμως τους παρηγορεί δίνοντάς τους την πρωτιά στις θεαματικότητες ανάμεσα στα άλλα τηλεπαιχνίδια. Το ριάλιτι, ουσιαστικά, του Αntenna έχει μέσο όρο τηλεθέασης 25,1%. Κάτι το… πιπεράτο του θέματός του (οι παίκτες κερδίζουν χρήματα απαντώντας με ειλικρίνεια σε πολύ αδιάκριτες ερωτήσεις), κάτι η πολύ καλή παρουσία της πρωτάρας στην τηλεόραση Μανωλίδου, η οποία συνδυάζει ιδανικά τους άψογους τρόπους της καλοαναθρεμμένης αστής με την απαραίτητη (για να ρωτήσει «με τον συγκάτοικό σου μετράτε τα… προσόντα σας και ποιος κερδίζει;»)

κατινιά, η συνταγή ήρθε και έδεσε. Ευτυχής για την απόφασή του να εγκαταλείψει το Star και να μεταγραφεί στο Μega θα πρέπει να είναι και οΓιώργος Λιάγκας , αφού το παιχνίδι που παρουσιάζει, το «50-50», έχει μέσο όρο τηλεθέασης 21,1%. Ακολουθεί ο «Εισοδηματίας» (Μega) τουΓρηγόρη Αρναούτογλου με μέσο όρο τηλεθέασης 21%. Καλές και οι θεαματικότητες του «Χ Factor» (Αntenna), οι οποίες έχουν αγγίξει και τριαντάρια στον μέσο όρο τηλεθέασης!

Εντελώς αποτυχημένα τα τηλεπαιχνίδια του Σκάι «Το κάστρο του Τakeshi» και «Σασούκι». Μία από τα ίδια και το «Ρassword» (Αlpha) με τον Γιώργο Τσαλίκη, το οποίο με το ζόρι έφτασε το 11,5% παρ΄ ότι ο παρουσιαστής του δεν τραγουδάει… Μη ικανοποιητικές για το Μega κρίνονται και οι θεαματικότητες του «Ρower of ten» (13,9%) που παρουσιάζει οΚωνσταντίνος Μαρκουλάκης -ο οποίος από τον «Γιούγκερμαν» και δώθε δεν λέει να σταυρώσει νούμερο-, ενώ ολοκληρώνεται το «Εxtreme makeover» (Μega) που στην προσπάθειά του να μη σοκάρει και να μην ενοχλήσει (όπως το αντίστοιχο και εξαιρετικά ωμό αμερικανικό) από… hard rock τηλεπαιχνίδι (που θα όφειλε να είναι) κατέληξε σε χλιαρή σούπα που δεν ενδιέφερε κανέναν.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.