Η κρίση φέρνει χρυσές δουλειές στις εισπρακτικές

«Αλήτικους τρόπους» στην προσέγγιση των δανειοληπτών κατήγγειλε χθες σε συνέντευξη Τύπου η διοίκηση του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ)- νεοσυσταθέντος συνδέσμου ορισμένων, μόλις δέκα, εκ των επιχειρήσεων των λεγόμενων «εισπρακτικών εταιρειών» επισφαλών απαιτήσεων. Στη συνέντευξη «αποκαλύφθηκε» ένα νέο «business story» στην ελληνική αγορά, που δημιουργήθηκε από τις επισφαλείς απαιτήσεις των τραπεζών, των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, του ΟΤΕ και άλλων επιχειρήσεων που για την πώληση των προϊόντων τους χορηγούν καταναλωτικά δάνεια- καθημερινά καθεμία εταιρεία πραγματοποιεί 150.

«Αλήτικους τρόπους» στην προσέγγιση των δανειοληπτών κατήγγειλε χθες σε συνέντευξη Τύπου η διοίκηση του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ)- νεοσυσταθέντος συνδέσμου ορισμένων, μόλις δέκα, εκ των επιχειρήσεων των λεγόμενων «εισπρακτικών εταιρειών» επισφαλών απαιτήσεων.

Στη συνέντευξη «αποκαλύφθηκε» ένα νέο «business story» στην ελληνική αγορά, που δημιουργήθηκε από τις επισφαλείς απαιτήσεις των τραπεζών, των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, του ΟΤΕ και άλλων επιχειρήσεων που για την πώληση των προϊόντων τους χορηγούν καταναλωτικά δάνεια- καθημερινά καθεμία εταιρεία πραγματοποιεί 150.000 τηλεφωνικές κλήσεις!

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι μόνο οι δέκα εταιρείες οι οποίες συναπαρτίζουν τον σύνδεσμο διαχειρίζονται ετησίως επισφαλείς απαιτήσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ και η αμοιβή τους είναι ποσοστό επί του ποσού των οφειλών που θα κατορθώσουν να επιστρέψουν στην εταιρεία η οποία έχει δώσει την εντολή. Ενδεικτικό πάντως της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στη συγκεκριμένη αγορά είναι το γεγονός ότι, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΕΣΕΔΑ κ. Γ.Παπασταματίου, «κανείς πραγματικά δεν ξέρει πόσες εταιρείες υπάρχουν» και πρόσθεσε ότι «το τοπίο είναι ασαφές». Αξίζει να σημειωθεί ότι προσφάτως στο υπουργείο Ανάπτυξης, και με ευθύνη του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή κ. Ι.Οικονόμου, συγκροτήθηκε νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την εκπόνηση συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα καθορίζει τα όρια και τους τρόπους λειτουργίας των εν λόγω εταιρειών.

Ωστόσο η κρίση φέρνει «χρυσές δουλειές» στις «εισπρακτικές εταιρείες». Οπως αναφέρθηκε χθες, στη διάρκεια του τελευταίου διμήνου οι επισφαλείς απαιτήσεις αυξήθηκαν κατά 10%-15%. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές, είτε πελάτες τραπεζών είτε πελάτες επιχειρήσεων, αδυνατούν να τακτοποιήσουν τις οικονομικές τους οφειλές. Αναφορικά με τις αμοιβές των εταιρειών, ο κ. Παπασταματίου είπε ότι κυμαίνονται από 0,8% ως και 12%, ενώ τα έσοδα των εταιρειών που είναι μέλη του συνδέσμου στη διάρκεια του 2007 ανήλθαν στα 51 εκατ. ευρώ. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι εκτός των δέκα μελών του ΕΣΕΔΑ στη συγκεκριμένη αγορά δραστηριοποιούνται περισσότερες από 20 εταιρείες ή δικηγορικά γραφεία, μπορεί να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του τζίρου που πραγματοποιείται ετησίως και μάλιστα χωρίς κανένα νομικό πλαίσιο.

Στη συνέντευξη Τύπου οι κκ. Δ. Ψαράκης και Παπασταματίου, αφού ανέφεραν ότι οι εταιρείες του ΕΣΕΔΑ απασχολούν 2.500 εργαζομένους, προσπάθησαν να απορρίψουν τις καταγγελίες και τις κατηγορίες περί χρήσης εκβιαστικών μεθόδων σε βάρος των καταναλωτών για την είσπραξη των οφειλών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ίσως αφορούν τις εκτός συνδέσμου εταιρείες. Παραδέχθηκαν ωστόσο ότι πέρυσι σε βάρος εταιρειών-μελών του ΕΣΕΔΑ κατατέθηκαν μηνυτήριες αναφορές.

Ανέφεραν ακόμη ότι επί του ποσού που οφείλει ένας δανειολήπτης (ο οποίος καθυστερεί συστηματικά τις οφειλές του) οι εταιρείες κατορθώνουν να εισπράξουν ποσοστό της τάξεως του 95% για χρέη μικρής χρονικής διάρκειας (από τρεις ως έξι μήνες) και 5% για οφειλές ως και έξι χρόνια. Το 70% του πελατολογίου των εισπρακτικών εταιρειών είναι οι τράπεζες, ενώ συνεργασία έχουν ακόμη και με ΔΕΚΟ όπως ο ΟΤΕ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.