Ενα βιβλίο για τον τόπο των υψηλών ιδανικών

Την αναγέννηση της Ολυμπίας μέσα από τις στάχτες μιας καταστροφής η οποία, ευτυχώς, άφησε αλώβητα τα μνημεία της έρχεται να τονίσει η έκδοση του βιβλίου για το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας από το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και τη Εurobank ΕFG. «Πολύ εύστοχα ένας μεγάλος έλληνας αρχαιολόγος είχε παρατηρήσει πως έχουν και οι τόποι τη μοίρα τους» είπε χθες η κυρία Μαριάννα Λάτση κατά την παρουσίαση του βιβλίου στο μέγαρο Παλλάς Αθηνά. Για να προσθέσει ότι η τάση επιστροφής ...

Την αναγέννηση της Ολυμπίας μέσα από τις στάχτες μιας καταστροφής η οποία, ευτυχώς, άφησε αλώβητα τα μνημεία της έρχεται να τονίσει η έκδοση του βιβλίου για το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας από το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και τη Εurobank ΕFG. «Πολύ εύστοχα ένας μεγάλος έλληνας αρχαιολόγος είχε παρατηρήσει πως έχουν και οι τόποι τη μοίρα τους» είπε χθες η κυρία Μαριάννα Λάτση κατά την παρουσίαση του βιβλίου στο μέγαρο Παλλάς Αθηνά. Για να προσθέσει ότι η τάση επιστροφής του σύγχρονου ανθρώπου κάθε τέσσερα χρόνια στην Αρχαία Ολυμπία, όχι μόνο για την αφή της ιερής φλόγας αλλά και για να αντλήσει από την ελεύθερη σκέψη, την οικουμενικότητα και τα υψηλά ιδανικά του χώρου, είναι το ίδιο χρέος που οδήγησε και το Ιδρυμα στην απόφαση να εντάξει το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας στο πρόγραμμά του για τα μεγάλα μουσεία της χώρας.

Την ιστορία του ιερού και των αφιερωμάτων στον Ολύμπιο Δία αφηγείται στο βιβλίο η αρχαιολόγος, προϊσταμένη της Ζ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων κυρία Γεωργία Χατζή τέσσερα χρόνια μετά τη μεγάλη ανακαίνιση και αναδιάταξη των μουσείων της Αρχαίας Ολυμπίας, πουτους έδωσαν μια νέα πνοή, προσαρμοσμένη στα σύγχρονα μουσειολογικά δεδομένα. «Ανεκτίμητη προσφορά στην επιστήμη και στην ανθρωπότητα αποτελεί η αποκάλυψη των μνημείων της Ολυμπίας,όπου ξεχωριστή θέση κατέχουν ο μεγαλοπρεπής ναός του Διός με τον μοναδικής τέχνης γλυπτό του διάκοσμο,το εργαστήριο του μεγάλου γλύπτη Φειδία όπου φιλοτεχνήθηκε ο ένθρονος χρυσελεφάντινος Δίας,το παγκόσμιας εμβέλειας και συμβολισμού Στάδιον, τα βάθρα νικητών και πόλεων, επινίκια μνημεία,επιγραφές,έργα μεγάλης πηλοπλαστικής,τα περίφημα γλυπτά της Νίκης του Παιωνίου και του Ερμή του Πραξιτέλη και κυρίως το μέγα πλήθος των χάλκινων κυρίως αφιερωμάτων στον κύριο του ναού,τον Δία» υπενθύμισε η κυρία Χατζή. Ετσι και το βιβλίο μπορεί να θεωρηθεί ένας ύμνος στον πατέρα των θεών, όπως αποδεικνύουν άλλωστε οι εξαίρετες φωτογραφίες των Σωκράτη Μαυρομμάτηκαι Γιώργου Φαφαλή. Πρόκειται για το δέκατο βιβλίο της σειράς «Κύκλοι Μουσείων» του ιδρύματος, ενώ το επόμενο, όπως ανακοίνωσε η κυρία Λάτση, θα είναι αφιερωμένο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Μαραθώνα εν όψει της συμπλήρωσης, το 2010, 2.500 χρόνων από την ιστορική μάχη. Ας σημειωθεί εξάλλου ότι το Κοινωφελές Ιδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση ανέλαβε επίσης και έφερε σε πέρας το έργο ανάπλασης των 500 στρεμμάτων που περιβάλλουν το ιερό της Ολυμπίας, τη χρηματοδότηση του έργου αναβάθμισης του συστήματος πυροπροστασίας του νέου και του παλαιού μουσείου, ποικίλες δωρεές εξοπλισμού στο μουσείο και στον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας και τη χρηματοδότηση ειδικού μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών Ολυμπιακής Παιδείας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου σε συνεργασία με τη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία. Οπως είπε μάλιστα η κυρία Μαριάννα Λάτση, η μητέρα της οποίας κυρία Εριέττα Λάτση βρισκόταν στην πρώτη σειρά των καλεσμένων, «προφανώς συντρέχουν συναισθηματικοί λόγοι πίσω από όλη αυτή τη δέσμη πρωτοβουλιών για την περιοχή,αφού η Ηλεία είναι η γενέθλια γη του πατέρα μας Γιάννη Λάτση αλλά και της μητέρας μας Εριέττας.Αποτέλεσε συνεπώς ύψιστη υποχρέωση για εμάς η συνέχιση της μακροχρόνιας παράδοσης κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς που ο ίδιος είχε δημιουργήσει τόσο προς τον τόπο από όπου ξεκίνησε αλλά και προς όλα τα μέρη στα οποία δραστηριοποιήθηκε».

Μεταξύ άλλων, παρών στην εκδήλωση ήταν ο υπουργός Πολιτισμού κ. Μιχάλης Λιάπης, ενώ μίλησαν επίσης ο διευθύνων σύμβουλος της Εurobank ΕFG κ. Νίκος Νανόπουλος και η συντονίστρια της έκδοσης κυρία Ειρήνη Λούβρου.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.