Δεν θα υπάρξει κενό στις πτήσεις και δεν θα κλείσει καμία άγονη γραμμή
Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για την πώληση των τριών εταιρειών που θα προκύψουν από την Ολυμπιακή και θα δραστηριοποιηθούν στους τομείς του πτητικού έργου, της επίγειας εξυπηρέτησης και της συντήρησης και επισκευής αεροσκαφών καθώς χθες το πρωί η Διυπουργική Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο αποκρατικοποίησης. Οι διαδικασίες θα προχωρήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγελθεί, δηλαδή ως το τέλος του χρόνου, και όπως ανακοινώθηκε διατηρούνται το σήμα και το όνομα της Ολυμπιακής.
Εν τω μεταξύ χθες το βράδυ κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία η οποία, κατά παρέκκλιση των κανόνων του πτωχευτικού κώδικα, δίνει τη δυνατότητα στα αρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας να επισπεύσουν τις διαδικασίες για την πώληση της ΟΑ και όποιας άλλης δημόσιας επιχείρησης αντιμετωπίζει προβλήματα με ληξιπρόθεσμα χρέη και κρατικές επιχορηγήσεις που κρίθηκαν παράνομες από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Πάντως το σχέδιο αποκρατικοποίησης, το οποίο εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 17 Σεπτεμβρίου 2008, εξασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως κενό στις πτήσεις των Ολυμπιακών Αερογραμμών, συμπεριλαμβανομένων φυσικά και αυτών που αφορούν τις άγονες γραμμές.
Οι όροι της πώλησης (του διαγωνισμού για την επιλογή ιδιώτη επενδυτή) θα περιλαμβάνουν την υποχρέωση της Πάνθεον, η οποία θα αποκτήσει το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής, να συμμετάσχει στον/στους διαγωνισμούς για την ανάθεση εκμετάλλευσης αεροπορικών γραμμών στις οποίες έχουν επι βληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.
Για τις άγονες γραμμές η Πάνθεον θα αναλάβει την αποκλειστική εκμετάλλευση για τρία χρόνια, που είναι η μέγιστη περίοδος που επιτρέπει η κοινοτική νομοθεσία.
Τα δρομολόγια αυτά είναι τα μόνα για τα οποία υπάρχει απόλυτη βεβαιότητα ότι θα είναι βιώσιμα, αφού για αυτά η Πάνθεον θα λαμβάνει την κρατική επιδότηση που προβλέπεται νομίμως.
Ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΠαΣοΚ κ. Χ. Τσιόκας με αφορμή την κατάθεση νύχτα της τροπολογίας για την Ολυμπιακή τη χαρακτήρισε «τροπολογία-ντροπή για την Ελλάδα και τον ρόλο της χώρας μας στις αερομεταφορές.Η κυβέρνηση και ο κ. Χατζηδάκης διάλεξαν τη νύχτα,εν κρυπτώ και με εντολή παράτασης του χρόνου λειτουργίας των υπηρεσιών της Βουλήςγια να καταθέσουν τροπολογία που ορίζει τον τρόπο οριστικής εκκαθάρισης της Ολυμπιακής Αεροπορίας». «Πρωτοφανές κοινοβουλευτικό σκάνδαλο» χαρακτήρισε ο ΣΥΡΙΖΑ την τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Μεταφορών. Οπως επισημαίνεται σε ανακοίνωσή του, ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη διάλυση και εκποίηση του ευρύτερου δημόσιου τομέα «με μαζικές άνευ προηγουμένου για τα χρονικά της χώρας απολύσεις, χωρίς μάλιστα καμία υποχρέωση και αποζημίωση στους απολυμένους».