Εκατό χρόνια από το πρώτο αυτοκίνητο «ευρείας κατανάλωσης»

Εκατό χρόνια συμπληρώνει την προσεχή Τετάρτη, 1η Οκτωβρίου, το εμβληματικό μοντέλο «Τ» που κατασκεύασε η Ford στο Ντιτρόιτ. Το Ford Τ είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που κυκλοφόρησε. Γι΄ αυτό ήταν οικονομικώς προσιτό όχι μόνο για την ανερχόμενη τότε μεσαία αστική τάξη των ΗΠΑ αλλά και για τους αγρότες-μικρογαιοκτήμονες. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρησίμευσε ακόμη και ως γεωργικό εργαλείο στους αμερικανούς αγρότες των αρχών του 20ού αιώναήταν κάτι μεταξύ... τρακτέρ και τζιπ.

Εκατό χρόνια συμπληρώνει την προσεχή Τετάρτη, 1η Οκτωβρίου, το εμβληματικό μοντέλο «Τ» που κατασκεύασε η Ford στο Ντιτρόιτ. Το Ford Τ είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που κυκλοφόρησε. Γι΄ αυτό ήταν οικονομικώς προσιτό όχι μόνο για την ανερχόμενη τότε μεσαία αστική τάξη των ΗΠΑ αλλά και για τους αγρότες-μικρογαιοκτήμονες. Είναι χαρακτηριστικό ότι χρησίμευσε ακόμη και ως γεωργικό εργαλείο στους αμερικανούς αγρότες των αρχών του 20ού αιώναήταν κάτι μεταξύ… τρακτέρ και τζιπ. Για την κατασκευή του ιστορικού αυτού μοντέλου ο ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Χένρι Φορντ, σε συνεργασία με τον αρχιεπιστάτη του Φρέντερικ Τέιλορ, επινόησε και εφάρμοσε τη «γραμμή παραγωγής» καταφέρνοντας να ρίξει θεαματικά το κόστος παραγωγής του Μodel Τ. Ως τις 26 Μαΐου 1927, που σταμάτησε η παραγωγή του, το Μodel Τ πούλησε πάνω από 15 εκατ. κομμάτια. Ως σήμερα μόνο ο σκαραβαίος της Volkswagen έχει ξεπέρασε το Μodel Τ σε πωλήσεις…

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.