Οι παρακρατήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών είναι αδιαφανείς, ώστε να εμποδίζουν τον καταναλωτή να συγκρίνει την ασφάλιση με άλλες εναλλακτικές δυνατότητες επένδυσης του κεφαλαίου του, υπογραμμίζει ο νομικός σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ κ. Δ.Σπυράκος, εκτιμώντας ότι κατόπιν σχετικής δικαστικής απόφασης οι καταναλωτές που παραπλανήθηκαν έχουν δικαιολογημένες αξιώσεις αποζημίωσης.
– Τι προβλέπει η πρόσφατη απόφαση του Πρωτοδικείου για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια;
«Η απόφαση που εκδόθηκε επί της συλλογικής αγωγής της ΕΚΠΟΙΖΩ θεωρεί τους όρους για την εξαγορά του ασφαλιστήριου συμβολαίου καταχρηστικούς διότι δεν ενημερώνουν κατά τον χρόνο σύναψης της σύμβασης τον ασφαλισμένο για τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες που θα έχει σε περίπτωση που θα χρειασθεί να διακόψει την ασφάλιση. Εξαιτίας διαφόρων παρακρατήσεων, αν ο καταναλωτής διακόψει το συμβόλαιό του θα πάρει λιγότερα χρήματα και από αυτά που έχει ήδη καταβάλει, ακόμη και αν η ασφάλιση δεν του προσφέρει καμία κάλυψη κινδύνου (θανάτου, αναπηρίας) αλλά έχει μόνο αποταμιευτικό χαρακτήρα. Ωστόσο ο καταναλωτής δεν πληροφορείται το σημαντικό αυτό γεγονός. Ακόμη και αν διαβάσει τα “ψιλά” γράμματα του συμβολαίου, δεν θα βρει ούτε έναν όρο που να τον ενημερώνει για την ύπαρξη τέτοιων επιβαρύνσεων. Ετσι, συχνά οι καταναλωτές θεωρούν πλανώμενοι ότι η εγγυημένη απόδοση που τους υπόσχονται αναφέρεται στο σύνολο των ασφαλίστρων. Είναι προφανές ότι ασφαλισμένοι που εξαιτίας της πλάνης που τους καλλιεργήθηκε επέλεξαν την ασφάλιση και βγήκαν ζημιωμένοι, έχουν δικαιολογημένες αξιώσεις αποζημίωσης».
– Η πρακτική αυτή ακολουθείται μόνο από την εταιρεία που καταδικάστηκε;
«Την πρακτική αυτή την ακολουθούν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες- πρόκειται για κοινή πρακτική που σκοπό έχει να εμποδίσει τον καταναλωτή να συγκρίνει την ασφάλιση με άλλες εναλλακτικές δυνατότητες τοποθέτησης ή επένδυσης του κεφαλαίου του. Οι ασφαλίσεις ζωής έχουν σχεδιασθεί απόντων των καταναλωτών από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και τους διαμεσολαβούντες κατά τρόπο που να διασφαλίζουν τα δικά τους πρωτίστως συμφέροντα. Εκείνο το οποίο πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής είναι ότι, όταν καταστρατηγούνται από την εταιρεία και τους διαμεσολαβούντες κανόνες διαφάνειας και υποχρεώσεις διαφώτισης, μπορεί να αντιδράσει, έχει δικαιώματα, μπορεί να απαιτήσει την αποκατάσταση της ζημιάς του».
– Ποιες είναι οι ευθύνες του υπουργείου Ανάπτυξης;
«Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει διαχρονικά σημαντικές ευθύνες για την αδιαφάνεια που χαρακτηρίζει τις ασφαλίσεις ζωής. Με πολύπλοκες διατάξεις, που δεν μπορούν να γίνουν εύκολα κατανοητές, έχει επιτρέψει μια πρακτική στα μέτρα των ασφαλιστικών εταιρειών. Επιπλέον, δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη θέσπιση στις ασφαλιστικές εταιρείες υποχρεώσεων απλής και κατανοητής ενημέρωσης σε κρίσιμα στοιχεία που θα επιτρέπει στους ενδιαφερομένους να σταθμίζουν πράγματι τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της ασφάλισης. Εξίσου σημαντικό είναι να καθιερωθεί η δυνατότητα του ασφαλισμένου να μεταφέρει την ασφάλισή του χωρίς κόστος σε άλλη ασφαλιστική εταιρεία.
Ευθύνες στο υπουργείο Ανάπτυξης για την αδιαφάνεια στις ασφαλίσεις
Οι παρακρατήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών είναι αδιαφανείς, ώστε να εμποδίζουν τον καταναλωτή να συγκρίνει την ασφάλιση με άλλες εναλλακτικές δυνατότητες επένδυσης του κεφαλαίου του, υπογραμμίζει ο νομικός σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ κ. Δ.Σπυράκος, εκτιμώντας ότι κατόπιν σχετικής δικαστικής απόφασης οι καταναλωτές που παραπλανήθηκαν έχουν δικαιολογημένες αξιώσεις αποζημίωσης.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.