Στα €30 εκατ. τα «φέσια» από το ΧL Leisure στους ξενοδόχους

Μέτρα για να μειώσει τις ζημιές των ελλήνων ξενοδόχων, οι οποίες αρχικά εκτιμήθηκε ότι θα φθάσουν ως και τα 30 εκατ. ευρώ αν συνυπολογιστούν και τα συμβόλαια της νέας χρονιάς, αλλά και να περιορίσει τις γενικότερες απώλειες στην ελληνική αγορά από τη χρεοκοπία του ΧL Leisure Group, του τρίτου μεγαλύτερου τουριστικού οργανισμού της Βρετανίας, λαμβάνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. Σε επικοινωνία που είχε ο πρόεδρος του οργανισμού κ. Αθ.Οικονόμου με τον πρόεδρο της Ενωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων της Μεγάλης Βρετανίας κ.

Μέτρα για να μειώσει τις ζημιές των ελλήνων ξενοδόχων, οι οποίες αρχικά εκτιμήθηκε ότι θα φθάσουν ως και τα 30 εκατ. ευρώ αν συνυπολογιστούν και τα συμβόλαια της νέας χρονιάς, αλλά και να περιορίσει τις γενικότερες απώλειες στην ελληνική αγορά από τη χρεοκοπία του ΧL Leisure Group, του τρίτου μεγαλύτερου τουριστικού οργανισμού της Βρετανίας, λαμβάνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού. Σε επικοινωνία που είχε ο πρόεδρος του οργανισμού κ. Αθ.Οικονόμου με τον πρόεδρο της Ενωσης Ταξιδιωτικών Πρακτόρων της Μεγάλης Βρετανίας κ. Αντι Κούπερ έλαβε τη διαβεβαίωση ότι για την εξασφάλιση των ξενοδόχων υπάρχει πρόβλεψη από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μεγάλης Βρετανίας για την κάλυψη των αεροπορικών, καθώς και της παραμονής των τουριστών ωσότου επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Για τον λόγο αυτόν ο ΕΟΤ Λονδίνου βρίσκεται σε επικοινωνία με την υπηρεσία, προκειμένου να διευκολυνθούν οι έλληνες ξενοδόχοι στις διαδικασίες αποζημίωσής τους για όσες ημέρες παραμείνουν οι βρετανοί τουρίστες στα καταλύματά τους. Μάλιστα, μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού έχει αποσταλεί επιστολή του τμήματος Προστασίας Καταναλωτών της βρετανικής ΥΠΑ στους προέδρους των ενώσεων ξενοδόχων όλης της χώρας όπου αναλαμβάνεται η ευθύνη για τους πελάτες των εταιρειών που ανήκουν στο ΧL Leisure Group και διαμένουν στα ελληνικά ξενοδοχεία από την ημέρα χρεοκοπίας του τουριστικού οργανισμού. Εκπρόσωποι των ξενοδόχων, ωστόσο, εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την καταβολή των οφειλών οι οποίες σχετίζονται με συμβόλαια «commitment» νωρίτερα από τη 12η Σεπτεμβρίου 2008, στα οποία δεν έχουν καταβληθεί ακόμη οι δόσεις για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Για τον επαναπατρισμό των επισκεπτών, ο οποίος εξελίχθηκε ομαλά, οι διευθυντές ΕΟΤ στις περιφέρειες

«Υπάρχει πρόβλεψη για τα εισιτήρια και την παραμονή»

όπου εντοπίστηκε το πρόβλημα μεσολάβησαν σε tour operators και αεροδρόμια, προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα στη διαμονή, αλλά και στην επιστροφή τους. Εξάλλου με επιστολή του προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων ο ΕΟΤ προέτρεψε όλα τα μέλη της να επιδείξουν αίσθημα ευθύνης και να φροντίσουν για την ομαλή διαμονή των βρετανών πελατών του ΧL οι οποίοι παρέμειναν στην Ελλάδα.

Πέρα, όμως, από τις ζημιές της εφετινής χρονιάς οι ξενοδόχοι έχουν εκφράσει ανησυχία και για τις κρατήσεις που έχουν γίνει για το 2009. Η αναστάτωση στην αγορά είναι αναμενόμενη, αφού ο αριθμός των επισκεπτών που διακινούσε κάθε χρόνο το ΧL Leisure Group στην Ελλάδα υπολογίζεται στους 250.000. Ο κ. Οικονόμου βρισκόταν ήδη στο Λονδίνο την περασμένη Παρασκευή για προγραμματισμένες συναντήσεις με μεγάλους tour operatorsΤhomas Cook, ΤUΙ και Οlympic- οι οποίοι διακινούν σημαντικό όγκο τουριστών στη χώρα, με στόχο την αύξηση των κρατήσεων από τη Βρε τανία και τη Γερμανία, παραδοσιακές χώρες προέλευσης οι οποίες τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν σημάδια «κόπωσης». Οι δύο πρώτοι ανταγωνιστές του ΧL Leisure Group προσανατολίζονται στο να καλύψουν το κενό, όπως δηλώνει ο κ. Οικονόμου. Ωστόσο « αυτό δεν στάθηκε εφικτό στο παρελθόν με βάση την ιστορία της συγχώνευσης της ΤUΙ με τη First Choice » δηλώνει η κυρία Χριστίνα Τετράδη, πρόεδρος Ξενοδόχων Λαγανά Ζακύνθου και μέλος ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.