Οι εργαζόμενοι εξαγγέλλουν κινητοποιήσεις

Το «τέλος» των Ολυμπιακών Αερογραμμών με τη σημερινή τους ελλειμματική μορφή και το «ξεκίνημα» μιας νέας, μικρότερης εταιρείας η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί αναμένεται να σηματοδοτήσει η σημερινή ημέρα, καθώς ο επίτροπος για τις Μεταφορές Ιταλός κ. Αντόνιο Ταγιάνι θα ανακοινώσει το νέο πρόστιμο των 800 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις την περίοδο 2004-2007 και παράλληλα θα προχωρήσει στην έγκριση του κυβερνητικού σχεδίου για τη μετεξέλιξη του ομίλου της Ολυμπιακής.

Το «τέλος» των Ολυμπιακών Αερογραμμών με τη σημερινή τους ελλειμματική μορφή και το «ξεκίνημα» μιας νέας, μικρότερης εταιρείας η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί αναμένεται να σηματοδοτήσει η σημερινή ημέρα, καθώς ο επίτροπος για τις Μεταφορές Ιταλός κ. Αντόνιο Ταγιάνι θα ανακοινώσει το νέο πρόστιμο των 800 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις την περίοδο 2004-2007 και παράλληλα θα προχωρήσει στην έγκριση του κυβερνητικού σχεδίου για τη μετεξέλιξη του ομίλου της Ολυμπιακής. Επιπλέον, σήμερα το πρωί συνεδριάζει η Κυβερνητική Επιτροπή για το θέμα της Ολυμπιακής και αργότερα αναμένεται η παρουσίαση του κυβερνητικού σχεδίου από τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών κ. Κ.Χατζηδάκη.

Χθες ο υπουργός περιέγραψε με τα μελανότερα χρώματα τη σημερινή κατάσταση της Ολυμπιακής, λέγοντας: «Είναι η εταιρεία εκείνη η οποία έχει τα πιο βαριά προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,είναι η πιο ζημιογόνος εταιρεία στην Ευρώπηανάλογα με το μέγεθός της και η μόνη εταιρεία σε ολόκληρη της Ευρώπη που παραμένει 100% υπό κρατική ιδιοκτησία». Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εργαζομένων, ο υπουργός τόνισε ότι τα ζητήματά τους θα αντιμετωπιστούν με λογική και ευαισθησία για να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας. Την ίδια ώρα το υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης ετοιμάζεται να καταθέσει σχέδιο νόμου για τις μετατάξεις υπαλλήλων του ομίλου της ΟΑ με αναλυτικό πίνακα 3.865 εργαζομένων υποψηφίων για μετάταξη. Πρόκειται για μόνιμους υπαλλήλους αορίστου χρόνου διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων οι οποίοι θα οδηγηθούν σε κενές θέσεις που υπάρχουν σε Περιφέρειες- Νομαρχίες, στην ΥΠΑ και σε ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών.

Επίσης, εξετάζεται το νομοθετικό πλαίσιο για να πριμοδοτηθούν οι συμβασιούχοι υπάλληλοι της ΟΑ σε περίπτωση που θελήσουν να διεκδικήσουν μια θέση στο Δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ.

Οι πιο παλαιοί εργαζόμενοι θα ενταχθούν στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί πόροι 1 δισ. ευρώ. Οσοι επιλέξουν να εργαστούν στη νέα εταιρεία θα προσληφθούν με νέες συλλογικές συμβάσεις.

Εντονες είναι οι αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις. Η Ενωση Χειριστών Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΟΑΕ), όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, σκοπεύει να καταθέσει μήνυση τις προσεχείς ημέρες κατά του τέως προέδρου των Ολυμπιακών Αερογραμμών και νυν προέδρου της Ρantheon κ. Γ. Μπενόπουλο για απιστία για τον τρόπο διοίκησης των ΟΑ.

Η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ) πραγματοποιεί σήμερα έκτακτο συνέδριο και καταγγέλλει την επιδιωκόμενη εξαφάνιση της ασφαλούς και δημόσιας Ολυμπιακής. Η Ενωση Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολ. Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) αποφάσισε ομόφωνα ότι απορρίπτει τα σενάρια διάλυσης της Ολυμπιακής, των εθελουσίων εξόδων και μετατάξεων και απαιτεί από τον υπουργό Μεταφορών να ενημερώσει επίσημα τους εργαζομένους για τα σχέδια της κυβέρνησης, όπως και από τον νόμο υποχρεούται. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι με το νέο πρόστιμο της ΕΕ προς την Ελλάδα η συνολική επιβάρυνση για το Δημόσιο θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια ώρα η Ολυμπιακή αντιμετωπίζει σωρευμένες ζημιές 2,5 δισ. ευρώ. Η Επιτροπή, παράλληλα με την απόφαση επιβολής του προστίμου, εκτιμάται ότι θα αμφισβητήσει τις τροπολογίες με τις οποίες η ΟΑ προστατεύεται από τους πιστωτές της για τυχόν κατασχέσεις, καθώς και τις αποφάσεις της διαιτησίας του Αρείου Πάγου με την οποία έγινε συμψηφισμός μεταξύ Ολυμπιακής και ελληνικού Δημοσίου των προηγούμενων χρεών από πρόστιμα ύψους 803 εκατ. ευρώ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.