Εκπτώσεις στους καταναλωτές και όχι στα σουπερμάρκετ

Ακόμη αυστηρότερο πρόκειται να γίνει το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αναγραφή των εκπτώσεων τις οποίες παρέχουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις στις αλυσίδες των σουπερμάρκετ. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλιας, με δηλώσεις που έκανε χθες στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι στα τιμολόγια που εκδίδουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις προς τις αλυσίδες των σουπερμάρκετ θα αναγράφεται η «καθαρή τιμή» του προϊόντος, αφού αφαιρεθούν όλες οι εκπτώσεις που παρέχονται. Παράλληλα πρόκειται να απαγορευτεί ...

Ακόμη αυστηρότερο πρόκειται να γίνει το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την αναγραφή των εκπτώσεων τις οποίες παρέχουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις στις αλυσίδες των σουπερμάρκετ. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρ. Φώλιας, με δηλώσεις που έκανε χθες στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι στα τιμολόγια που εκδίδουν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις προς τις αλυσίδες των σουπερμάρκετ θα αναγράφεται η «καθαρή τιμή» του προϊόντος, αφού αφαιρεθούν όλες οι εκπτώσεις που παρέχονται. Παράλληλα πρόκειται να απαγορευτεί η έκδοση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών και να περιοριστεί η χρήση πιστωτικών σημειωμάτων- τα οποία σήμερα εκδίδονται στο τέλος του χρόνου και αφορούν τα bonus που παίρνουν οι αλυσίδες από τους προμηθευτές αν οι πρώτοι πετύχουν τους στόχους των πωλήσεων που έθεσαν οι δεύτεροι.

Τα μέτρα αυτά έχουν στόχο η έκπτωση που δίνεται από τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών να καταλήγει στον καταναλωτή και όχι να μένει στην επιχείρηση. Ειδικότερα ο υπουργός Ανάπτυξης απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την ισχύουσα αγορανομική διάταξη για την αναγραφή των εκπτώσεων στα τιμολόγια δήλωσε ότι «δεν είμαστε διατεθειμένοι να έχουμε τον καταναλωτή ως θύμα. Επειδή δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε διατίμηση, αφού υπάρχει ελεύθερος ανταγωνισμός και ελεύθερη διαμόρφωση τιμών, μια και η αγορανομική διάταξη που υπογράψαμε για αναγραφή όλων των εκπτώσεων επί των τιμολογίων πώλησης καταστρατηγείται ευρέως, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην καθιέρωση των “καθαρών τιμών”». Και διευκρίνισε πως «τα τιμολόγια πώλησης θα αναγράφουν την καθαρή/τελική τιμή κάθε προϊόντος, αφού θα έχει αφαιρεθεί κάθε έκπτωση, πάσης φύσεως και για κάθε λόγο. Πιστωτικά σημειώματα θα κόβονται μόνο για επιστροφή αγαθών, ενώ τιμολόγια παροχής υπηρεσιών από πελάτη προς προμηθευτή δεν δικαιολογούνται και δεν θα εκδίδονται πλέον. Από εδώ και μπρος ο καθένας θα ξέρει τι πληρώνει και πόσο κερδίζει ο άλλος. Διαφάνεια παντού, προστασία και ενημέρωση στον καταναλωτή». Με την έκδοση της αγορανομικής διάταξης, οι αλυσίδες των σουπερμάρκετ υποχρεώνονται να γνωστοποιούν στο απόρρητο πρωτόκολλο του υφυπουργού Ανάπτυξης τις συμφωνίες που έχουν συνάψει με τους προμηθευτές τους.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.