Την επέκταση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων στις μοτοσικλέτες αλλά και στα οχήματα όλης της χώρας από το 2010 προβλέπει, μεταξύ άλλων, πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή. Για τις οδικές μεταφορές εξορθολογίζονται οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί με την εισαγωγή ενός συστήματος διαβάθμισης των διοικητικών προστίμων που τους επιβάλλονται, όπως στο point system. Επίσης αυξάνεται το όριο ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών από τα 65 στα 67 χρόνια.
Με ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου ορίζεται ακόμη η ατομική ευθύνη του επιβάτη οχήματος ως προς την υποχρέωσή του να χρησιμοποιεί τη ζώνη ασφαλείας ή να φορά προστατευτικό κράνος όταν είναι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα.
Με το πολυνομοσχέδιο θεσμοθετούνται μέτρα για την ίδρυση και λειτουργία πρατηρίων αερίων καυσίμων μέσα στις πόλεις και επιτρέπεται πλέον η κυκλοφορία ταξί φυσικού αερίου και υγραερίου άνω των 1.200 κυβικών.
Με τη σχετική διάταξη είναι πλέον δυνατή η δημιουργία πρατηρίων υγραερίου, μεικτών ή αμιγών, και εντός σχεδίου πόλεως. Μάλιστα δίνεται η δυνατότητα στα πρατήρια αυτά να διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης του υγραερίου ως και 18 κ.μ. Επίσης οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορούν να καθορίζουν με κοινή απόφαση τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης υπαίθριων σταθμών αυτοκινήτων και πρατηρίων υγρών καυσίμων, υγραερίου και φυσικού αερίου για τον εφοδιασμό των σκαφών αναψυχής εντός της λιμενικής ζώνης. Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει την κατάρτιση για πρώτη φορά ενός εύχρηστου εγχειριδίου έτσι ώστε ο πολίτης να έχει πρόσβαση στη σχετική νομοθεσία που ρυθμίζει ζητήματα της καθημερινότητας στις μεταφορές. Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές δημιουργούνται το Εθνικό Συμβούλιο Σιδηροδρόμων ως ανώτατος ρυθμιστικός φορέας της σιδηροδρομικής αγοράς και η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων. Τέλος, για τις αεροπορικές μεταφορές θεσπίζεται νέα Επιτροπή Αεροπορικού Κώδικα με σκοπό να αναμορφώσει και να εκσυγχρονίσει τον υπάρχοντα Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου.
Τα πρόστιμα για τις παραβάσεις των οδηγών ταξί (άρνηση ή διακοπή μίσθωσης, επιλογή επιβατών και προορισμών, είσπραξη παραπάνω κομίστρου, απρεπής συμπεριφορά) ορίζονται ως εξής:
* Την πρώτη φορά, 400 ευρώ. * Τη δεύτερη φορά, 700 ευρώ. * Την τρίτη και κάθε επόμενη φορά, 1.200 ευρώ.
Αν ο οδηγός είναι και κύριος του ΕΔΧ αυτοκινήτου κατά ποσοστό 100% και παραβαίνει αυτές τις διατάξεις της παραγράφου, επιβάλλεται σε αυτόν πρόστιμο:
* Την πρώτη φορά, 600 ευρώ. * Τη δεύτερη φορά, 1.000 ευρώ. * Την τρίτη και κάθε επόμενη φορά, 1.800 ευρώ.
Κάρτα καυσαερίων και για τις μοτοσικλέτες
Την επέκταση της κάρτας ελέγχου καυσαερίων στις μοτοσικλέτες αλλά και στα οχήματα όλης της χώρας από το 2010 προβλέπει, μεταξύ άλλων, πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή. Για τις οδικές μεταφορές εξορθολογίζονται οι υποχρεώσεις των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί με την εισαγωγή ενός συστήματος διαβάθμισης των διοικητικών προστίμων που τους επιβάλλονται, όπως στο point system. Επίσης αυξάνεται το όριο ηλικίας των επαγγελματιών οδηγών από τα 65 στα 67 χρόνια.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.