Σε κρίσιμη καμπή ο τουρισμός

Η παγκόσμια οικονομική κρίση που επηρεάζει και τη χώρα μας φέρνει τον ελληνικό τουρισμό ύστερα από τρία χρόνια συνεχούς ανόδου σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Η αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής απαιτεί γενναίες αποφάσεις τόσο από τη σημερινή πολιτική ηγεσία όσο και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους επιχειρηματίες του χώρου και των φορέων που τους εκπροσωπούν. Η σημαντική απόφαση της ανασύστασης του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης το 2004 δημιούργησε προσδοκίες. Ωστόσο ...

Η Ελλάδα έχει καλύτερο ξενοδοχειακό προϊόν αλλά οι ανταγωνιστές μας προχωρούν πιο γρήγορα από εμάς

Η παγκόσμια οικονομική κρίση που επηρεάζει και τη χώρα μας φέρνει τον ελληνικό τουρισμό ύστερα από τρία χρόνια συνεχούς ανόδου σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Η αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής απαιτεί γενναίες αποφάσεις τόσο από τη σημερινή πολιτική ηγεσία όσο και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους επιχειρηματίες του χώρου και των φορέων που τους εκπροσωπούν.

Η σημαντική απόφαση της ανασύστασης του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης το 2004 δημιούργησε προσδοκίες. Ωστόσο το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκάστοτε υπουργών, είναι ένα υπουργείο που πριμοδοτήθηκε με ελάχιστες αρμοδιότητες και που κατά συνέπεια αδυνατεί να παρέχει ουσιαστικό έργο. Συγχρόνως είναι πλέον ορατό ότι παρά τις ιδιαίτερα καλές προθέσεις και εξαγγελίες του Πρωθυπουργού ότι η τουριστική βιομηχανία αποτελεί την ατμομηχανή της χώρας, ο μεγαλύτερος αριθμός των υπουργών ή άλλων στελεχών της κυβέρνησης αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κάθε άλλο παρά αυτό δείχνουν με τις πράξεις τους. Η άποψη που δυστυχώς κυριαρχεί στην Πολιτεία είναι ότι ο τουρισμός μας βαδίζει με αυτόματο πιλότο.

Παραβλέπουν ωστόσο το πόσο δύσκολο και σύνθετο είναι να προσφέρει κανείς υπηρεσίες υψηλότατου επιπέδου, με φαντασία, αισθητική, χαμόγελο αλλά και να τις πουλήσει. Αυτό που ξεχωρίζει το εξαιρετικό ξενοδοχείο (μικρό ή μεγάλο) από το μέτριο της σειράς απαιτεί βαθιές γνώσεις, ικανότητες, σκληρή δουλειά και όραμα. Την εποχή που οι κοινωνίες ανταγωνίζονται με όρους αμείλικτου ανταγωνισμού, η χώρα μας δείχνει να χάνει διαρκώς έδαφος. Βήματα έγιναν, κυρίως από τον ιδιωτικό τομέα. Σήμερα η Ελλάδα έχει καλύτερο ξενοδοχειακό προϊόν. Δυστυχώς όμως οι ανταγωνιστές μας προχωρούν πιο γρήγορα από εμάς.

Εμείς ενωθήκαμε, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με τη συμμετοχή και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, εκπροσωπεί σήμερα το σύνολο του τουριστικού τομέα, με ενιαία φωνή και στρατηγική.

Απεναντίας, λίγοι πολιτικοί και τοπικοί άρχοντες δείχνουν να έχουν το όραμα, το πολιτικό θάρρος και την αποφασιστικότητα να κάνουν πράξη αυτό που ο Πρωθυπουργός της χώρας οραματίστηκε. Προτάσεις μας, όπως αυτές της θεσμοθέτησης σημαντικών πόρων για ισχυρή προβολήδιαφήμιση, της λειτουργικής τακτοποίησης των καταλυμάτων χωρίς την οποία δεν μπορούμε να μιλάμε για ασφάλεια και ποιότητα, της δημιουργίας ενός σοβαρού χωροταξικού σχεδίου για τον Τουρισμό, της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων και της δημιουργίας θέσεων εργασίας και εσόδων για κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση, μέσα από το παραγόμενο κέρδος και όχι μέσω της αδιάκριτης φορομπηχτικής λογικής, μένουν δυστυχώς στα συρτάρια των συναρμόδιων υπουργείων.

Το 2009 θα είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό μας. Οι αποφάσεις έπρεπε να ληφθούν χθες. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.

Ο κ. Ανδρ. Ανδρεάδης είναι πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) & α΄ αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.