Σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου με καταβολή μετρητών κατά 75,2 εκατ. ευρώ προχωρεί η κατασκευαστική εταιρεία ΑΕΓΕΚ. Είναι το πρώτο βήμα ώστε η εταιρεία, ελεύθερη βαρών, να περάσει στον εργολάβο κ. Ι. Μαρούλη. Η αύξηση που θα πραγματοποιηθεί με κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών μετόχων υπέρ των τραπεζών Αlpha Βank και Πειραιώς θα γίνει με την έκδοση 150.537.924 νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας 0,50 ευρώ και τιμής διάθεσης 0,50 ευρώ ανά μετοχή. Η πρόταση για την αύξηση κεφαλαίου θα συζητηθεί στην έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας στις 29 Αυγούστου. Αν δεν υπάρξει η απαιτούμενη απαρτία οι επαναληπτικές γενικές συνελεύσεις έχουν οριστεί στις 9 Σεπτεμβρίου και 20 Σεπτεμβρίου αντίστοιχα. Επίσης, οι μέτοχοι θα κληθούν να εγκρίνουν τα βασικά σημεία του επενδυτικού σχεδίου για τη σωτηρία της ΑΕΓΕΚ που περιλαμβάνει την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου της θυγατρικής εταιρείας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική ΑΕ, ύψους 60 εκατ. ευρώ, για αναχρηματοδότηση υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού και τη μεταβίβαση ορισμένων ακινήτων, ιδιοκτησίας της ΑΕΓΕΚ, με διάθεση του τιμήματος προς ισόποση εξόφληση τραπεζικών υποχρεώσεων.
Την αύξηση κεφαλαίου θα καλύψουν οι Αlpha Βank και Τράπεζα Πειραιώς, ενώ τα χρήματα που θα αντληθούν θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού της ΑΕΓΕΚ ο οποίος στα τέλη του πρώτου τριμήνου είχε διαμορφωθεί στα 113 εκατ. ευρώ.
Οι τράπεζες, σύμφωνα με το σχέδια για τη σωτηρία της κατασκευαστικής εταιρείας, θα παραδώσουν τον όμιλο «καθαρό»
Το φθινόπωρο η μεταβίβαση του ομίλου στον κατασκευαστή κ. Ι. Μαρούλη
στον εργολάβο κ. Ι. Μαρούλη. Υπενθυμίζεται ότι μέσω της εταιρείας Πρόμαχος ΑΕ ο κ. Μαρούλης θα αποκτήσει το 33% των μετοχών της ΑΕΓΕΚ και το 80% της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής αντί τιμήματος 20 εκατ. ευρώ.
Η μεταβίβαση της εταιρείας στον όμιλο Μαρούλη, η οποία τοποθετείται χρονικά εντός του φθινοπώρου, θα σημάνει ταυτόχρονα και την ουσιαστική επαναδραστηριοποίηση της κατασκευαστικής εταιρείας στα έργα που έχει αναλάβει, καθώς τα οικονομικά προβλήματα δεν άφηναν περιθώρια στην ομαλή εκτέλεση των εργασιών. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία συμμετέχει σε έργα όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης και μια σειρά από εργολαβίες στο μετρό της Αθήνας, σε υποδομές της ΔΕΗ και της Εγνατίας οδού, ενώ κατέχει το 10% της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός- Κλειδί Ημαθίας.