ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

Θυμάστε που την προηγούμενη εβδομάδα λέγαμε για τις διακοπές του Πάπα στο Νότιο Τιρόλο και το έργο του Μάρτιν Κίπενμπεργκερ, που βρίσκεται στο Μπολτσάνο, με τον εσταυρωμένο βάτραχο; Το αυθεντικό είναι πάντα το καλύτερο: ποιος να συγκριθεί με τους καθολικούς σε τέτοια πράγματα; Εδώ δεν πρόκειται για μια απλή σύγκρουση όπου οι μεν λένε «κατεβάστε το!» και οι δε κόπτονται για την ελευθερία του λόγου. Ο Φραντς Παλ της τοπικής κυβέρνησης κάνει απεργία πείνας, ο άνθρωπος, προκειμένου να φύγει το έργο! Οχι σαν τους δικούς μας εδώ που κάνουν ένα τηλεφώνημα απλώς στον υπάλληλο security που τον ξέρουν από τα μπουζούκια.

Βάτραχοι
Θυμάστε που την προηγούμενη εβδομάδα λέγαμε για τις διακοπές του Πάπα στο Νότιο Τιρόλο και το έργο του Μάρτιν Κίπενμπεργκερ, που βρίσκεται στο Μπολτσάνο, με τον εσταυρωμένο βάτραχο; Το αυθεντικό είναι πάντα το καλύτερο: ποιος να συγκριθεί με τους καθολικούς σε τέτοια πράγματα; Εδώ δεν πρόκειται για μια απλή σύγκρουση όπου οι μεν λένε «κατεβάστε το!» και οι δε κόπτονται για την ελευθερία του λόγου. Ο Φραντς Παλ της τοπικής κυβέρνησης κάνει απεργία πείνας, ο άνθρωπος, προκειμένου να φύγει το έργο! Οχι σαν τους δικούς μας εδώ που κάνουν ένα τηλεφώνημα απλώς στον υπάλληλο security που τον ξέρουν από τα μπουζούκια. Αχ, κακόμοιρη Μanifesta… Είπες να φύγεις από την καταραμένη Λευκωσία, να πας σε ένα πολιτισμένο μέρος να τους μάθεις τη σύγχρονη τέχνη, και σου έκλεψε την παράσταση ο βάτραχος! Μήπως κάποια από τις όμορφες Ολλανδέζες της Μanifesta πρέπει επιτέλους να τον φιλήσει; (Αλλά, άσε καλύτερα: με τα samplings, τη διεπιστημονικότητα και δεν ξέρω εγώ τι άλλο που δέρνουν τη σύγχρονη τέχνη, θα φιλήσουν τον βάτραχο και θα γίνουν όλοι κολοκύθες…) Ηors d΄oeuvre
Η Μπιενάλε του Σίδνεϊ με εντυπωσίασε πολύ. Αποτελεί σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα του οράματος της επιμελήτριάς της Κάρολιν Κριστόφ-Μπακάρτζιεφ και πρόκειται για μία από τις καλύτερες εκθέσεις που έχω δει τα τελευταία χρόνια- χωρίς θεωρητικούρες και πολιτικίζουσες ακροβασίες αλλά με θαυμαστή αντίληψη του χώρου και ορισμένες απίθανες επιλογές. Για την Μπιενάλε του Σίδνεϊ θα τα πούμε εκτενέστερα ακόμη πιο σύντομα, αύριο στο Β2. Για την ώρα, ένα hors d΄oeuvre με τη μορφή του αυστραλού καλλιτέχνη Βέρνον Α Κέε στη φωτογραφία. Στο μεταξύ, ας δώσουμε μια ειδησούλα από τον «Αustralian»: ο καλλιτεχνικός διευθυντής της επόμενης Μπιενάλε του Σίδνεϊ, το 2010, θα είναι o Ντέιβιντ Ελιοτ, ο οποίος στο παρελθόν έχει διατελέσει διευθυντής του Μori Αrt Μuseum στο Τόκιο και του Ιstanbul Μodern της Κωνσταντινούπολης. Ο τίτλος εργασίας του είναι «Τhe Βeauty of Distance: Songs of Survival in a Ρrecarious Αge» («Η ομορφιά της απόστασης: Τραγούδια επιβίωσης σε έναν επίφοβο κόσμο»). Πέραν του λυρισμού, ας του ευχηθούμε καλή τύχη.

zenakos@dolnet.gr

www.artfully-on-saturday.blogspot.com

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.