Καταγγελίες του ΠαΣοΚ για τα ελλείμματα στον ΟΣΕ

Επίθεση στην κυβέρνηση και στον υπουργό Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη για την κατάσταση στον ΟΣΕ εξαπέλυσαν χθες οι βουλευτές του ΠαΣοΚ κκ. Ν. Σηφουνάκης, Θ. Τσιόκας, Φ. Χατζημιχάλης , Μ. Καρχιμάκης και Γρ.Νιώτης, οι οποίοι έκαναν λόγο για φυτώριο σκανδάλων από «γαλάζιους διευθυντές και συνδικαλιστές» , αλλά και για ανικανότητα της κυβέρνησης που άφησε τον ΟΣΕ στον «αυτόματο πιλότο». Οι βουλευτές κατήγγειλαν την κυβέρνηση ότι ανακυκλώνει δυσβάστακτα για τον οργανισμό τον δανεισμό, και έτσι από 3,2 δισ.

Επίθεση στην κυβέρνηση και στον υπουργό Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη για την κατάσταση στον ΟΣΕ εξαπέλυσαν χθες οι βουλευτές του ΠαΣοΚ κκ. Ν. Σηφουνάκης, Θ. Τσιόκας, Φ. Χατζημιχάλης , Μ. Καρχιμάκης και Γρ.Νιώτης, οι οποίοι έκαναν λόγο για φυτώριο σκανδάλων από «γαλάζιους διευθυντές και συνδικαλιστές» , αλλά και για ανικανότητα της κυβέρνησης που άφησε τον ΟΣΕ στον «αυτόματο πιλότο».

Οι βουλευτές κατήγγειλαν την κυβέρνηση ότι ανακυκλώνει δυσβάστακτα για τον οργανισμό τον δανεισμό, και έτσι από 3,2 δισ. ευρώ που ήταν το χρέος το 2004, να φθάσει στα τέλη του 2008 σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα 8 δισ. ευρώ. Από τα 950 εκατ. ευρώ του ελλείμματος του 2007, τα 350 εκατ. είναι τοκοχρεολύσια δανεισμού και τα 250 εκατ. αποσβέσεις. Ετσι με ευθύνη της κυβέρνησης το έλλειμμα από 437 εκατ. ευρώ το 2003 εκτινάχθηκε σε 980 εκατ. το 2007.

Επίσης κατήγγειλαν τις καθυστερήσεις στα έργα ηλεκτροκίνησης και κατασκευής διπλής γραμμής τουλάχιστον της ΠΑΘΕ, την εγκατάλειψη των έργων βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της περιφέρειας της χώρας, τη ματαίωση διαδρομών, εξαιτίας π.χ. της μη- εδώ και πέντε χρόνια- προμήθειας του αναγκαίου τροχαίου υλικού, και την καθυστέρηση υλοποίησης του δεσμευτικού προγράμματος του Γ΄ ΚΠΣ, που έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να χάσει πιστώσεις για έργα υποδομών στον ΟΣΕ που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να μπορεί να τα ισοσκελίσει, μεταφέροντάς τα ως γέφυρες στο Δ΄ ΚΠΣ, το οποίο ουσιαστικά θα επιβαρύνει με 1,2 δισ. ευρώ.

Οι βουλευτές του ΠαΣοΚ απηύθυναν τα εξής ερωτήματα στον υπουργό Μεταφορών:

▅ Πώς το 2004 με 9.200

εργαζομένους η μισθοδοσία στον ΟΣΕ συνολικά ήταν περίπου 290 εκατ. ευρώ, με μέσο όρο μισθοδοσίας 31.500 ευρώ, ενώ το 2008 με 7.000 εργαζομένους η μισθοδοσία ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ και μέσο όρο μισθοδοσίας 57.000 ευρώ;

▅ Πώς και με ποίων την ευθύνη αποτελούν συνήθη πρακτική τα μαύρα βαγόνια, τα μαύρα φορτία;

▅ Γιατί η κυβέρνηση σχεδιάζει, μέσω ΣΔΙΤ, να εκχωρήσει σε ιδιώτες τα «φιλέτα» του οργανισμού, όπως ο προαστιακός και τα κερδοφόρα τμήματα της ΠΑΘΕ, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα δίκτυα του οργανισμού για τις κερδοφόρες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές;

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.