Να εμπλουτίσουμε τις τηλεπικοινωνίες με στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας
Τεκτονικές αλλαγές στο τοπίο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και επικοινωνίας προοιωνίζεται η νεοαναγγελθείσα συμφωνία ανάμεσα στον ΟΤΕ και στον όμιλο Οn Demand για τη διάθεση τηλεοπτικού προγράμματος μέσω των ευρυζωνικών καναλιών του Διαδικτύου. Η σημασία της δεν περιορίζεται στο επιχειρηματικό πλαίσιο του κλάδου των τηλεπικοινωνιών αλλά αναμένεται να επηρεάσει ολόκληρο το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο. Στη σχετική ανακοίνωση δεν διευκρινίζεται ούτε πότε θα ξεκινήσει η μετάδοση τηλεοπτικού περιεχομένου ούτε ποιο ακριβώς θα είναι το «πακέτο» περιεχομένου και ταινιών.
Η πρεμιέρα όμως πρέπει να αναμένεται πριν από το τέλος του έτους και πιθανότατα οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν τον Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ.
Ηδη σε ολόκληρο τον πλανήτη η κλασική οθόνη της τηλεόρασης χάνει τη μονοκαθεδρία της. Ο σημερινός πολίτης μπορεί να παρακολουθεί τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά προγράμματα και μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και νέων πολυσυσκευών. Την τελευταία διετία το Ιnternet μετατρέπεται ταχύτατα στο μεγαλύτερο βιντεοκλάμπ που γνώρισε η ανθρωπότητα. Τα ψηφιακά δίκτυα του ΟΤΕ και των άλλων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών μέσω των οποίων οι πολίτες θα αποκτούν πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες, θα μετατραπούν στα νέα κανάλια διανομής, μεταλλάσσοντας δραματικά αυτό που οι οικονομολόγοι ονομάζουν «αλυσίδα αξίας». Αυτές οι εξελίξεις μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες. Η επερχόμενη υπερπροσφορά ξενόγλωσσου ή μεταγλωττισμένου πολιτιστικού περιεχομένου μέσω των ευρυζωνικών δικτύων κάνει επίκαιρη τη δραματική επισήμανση του προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, καθηγητή κ. Νικ. Αλεξανδρίδη , στη Βουλή στις 16 Μαΐου 2006:
«Πιστεύω ότι βρισκόμαστε μπροστά σε χιονοστιβάδα εξελίξεων σε σχέση με την ψηφιακή τηλεόραση για την οποία θα πρέπει να προετοιμαστούμε καλύτερα… Η τηλεόραση σύντομα θα εκπέμπεται και θα διανέμεται όχι μόνο μέσω του Ιnternetαλλά επίσης μέσω και άλλων δικτύων.Πρέπει να εμπλουτίσουμε το Ιnternet και την ψηφιακή τηλεόραση με στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας, τέχνης και Ιστορίας και όχι μόνο με ξένες παραγωγές.Αλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι σε αυτόν τον τόπο ακόμη παράγεται και Ιστορία και πολιτισμός.Εκτός από άμβλυνση του πολιτισμικού χάσματος μεταξύ Ελλάδος και υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρώνθα πετύχουμε και τον εμπλουτισμό των δικτύων νέων τεχνολογιών με το άκρως αναγκαίο περιεχόμενο… ». Content is the Κing- ο βασιλιάς είναι το περιεχόμενο- λένε σχηματικά όσοι ασχολούνται με τα ΜΜΕ. Γι΄ αυτό η πρόκληση που απευθύνεται σε όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τα δρώμενα στο ελληνικό επικοινωνιακό τοπίο είναι η γλωσσική και πολιτιστική ταυτότητα του «Ψηφιακού βασιλιά». Και αυτή θα καθοριστεί από τις επιχειρηματικές και πολιτικές επιλογές του επόμενου εξαμήνου.