Περισσότερα από 100 δρομολόγια πλοίων και θαλάσσιων λεωφορείων μεταφέρουν 2.100 επιβάτες ανά ταξίδι, με πολλές γραμμές να εξυπηρετούνται από οκτώ αναχωρήσεις την ώρα.
Αλλά στον υπόλοιπο κόσμο, η μεταφορά με πλοίο ως σοβαρή εναλλακτική λύση μετακίνησης έχει συχνά χλευαστεί.
Μεταξύ των επικρίσεων που ακούγονται στη Νέα Υόρκη, ας πούμε, είναι ότι οι τιμές είναι πάρα πολύ ακριβές, οι χειμώνες πάρα πολύ κρύοι, και τα πορθμεία πολύ βραδυκίνητα.
Τον Φεβρουάριο, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης Μπιλ ντε Μπλάζιο ανακοίνωσε ότι μια νέα υπηρεσία φέρι μποτ θα αρχίσει να λειτουργεί στην πόλη το 2017.
Τα φέρι μποτ της Κωνσταντινούπολης παραμένουν δημοφιλή επειδή είναι πολύ καλά συνδεδεμένα με άλλα συστήματα μεταφοράς.
Επιπλέον, η Κωνσταντινούπολη έχει μια σειρά από φυσικά πλεονεκτήματα τα οποία δεν διαθέτουν άλλες πόλεις. Οι δημοφιλείς διαδρομές με δημοτικά πλοία χρονολογούνται από το 1853, δηλαδή 120 χρόνια προτού χτιστεί η πρώτη γέφυρα του Βοσπόρου – ο μόνος εναλλακτικός τρόπος για να διασχίσεις την Πόλη.
Οι συνταξιούχοι ταξιδεύουν δωρεάν στις δημόσιες συγκοινωνίες της Κωνσταντινούπολης, και οι ντόπιοι λένε ότι τα φέρι μποτ είναι η σύνδεση με την ιστορική ψυχή της πόλης.
Και όμως, όσο ρομαντικές και χαλαρωτικές και αν είναι οι διαδρομές με φέρι μποτ, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την σύγχρονη τεχνολογία: η γραμμή του μετρό στον Μαρμαρά, που εγκαινιάστηκε πρόσφατα, μεταφέρει επιβάτες κάτω από τα Στενά του Βοσπόρου μέσα σε μόλις τέσσερα λεπτά.