Λένε ότι οι συμφωνίες υπάρχουν για να σπάνε. Άρα δεν προξένησε εντύπωση η ανακοίνωση της δανέζικης βιομηχανίας παιχνιδιών Lego ότι δεν θα ανανεώσει την συμφωνία μάρκετινγκ που είχε εδώ και πολλές δεκαετίες με τον πετρελαϊκό κολοσσό Shell. Αφορμή για να τερματιστεί η συνεργασία που κρατούσε από τη δεκαετία του 1960 ήταν οι αφόρητες πιέσεις που δέχτηκε η Lego από την Greenpeace, η οποία διαμαρτύρεται για τις καταστροφικές εξορύξεις πετρελαίου που πραγματοποιεί η Shell στην Αρκτική.
Η Η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση ανάρτησε ένα βίντεο στο ΥοuTube που παρουσιάζει την Αρκτική χτισμένη από τουβλάκια Lego σκεπασμένα από πετρέλαιο. Μέχρι στιγμής το βίντεο είχε πάνω από 6 εκατομμύρια views, οπότε το μήνυμα και η «λαϊκή» βούληση ήταν σαφής: ξεφορτωθείτε την Shell και αρνηθείτε να πάρετε τα «βρώμικα» χρήματα της.
Έτσι, η Lego ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιό της με την Shell όταν αυτό λήξει, για μια συμφωνία ύψους 68 εκατ. λιρών (55 εκατ. ευρώ) που μέχρι σήμερα προέβλεπε χιλιάδες βενζινάδικα σε 26 διαφορετικές χώρες να πωλούν πάνω από 16 εκατομμύρια κουτιά με τουβλάκια Lego που φέρουν πάνω τους το λογότυπο της εταιρείας πετρελαίου.
Αρχικά η Lego, μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της, Γιόργκεν Φιγκ Κνούντστορπ, είχε αρνηθεί να τερματίσει οικειοθελώς την συμφωνία, υποστηρίζοντας πως η Greenpeace θα έπρεπε να διαπραγματευθεί απευθείας με την Shell. Στη συνέχεια όμως, και με την κοινή γνώμη να τον πιέζει, ο επικεφαλής της εταιρίας παραγωγής παιχνιδιών αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει.
«Σεβόμαστε το δικαίωμα ατόμων και οργανισμών να συμμετέχουν σε έναν ελεύθερο και ειλικρινή διάλογο για την κάλυψη των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών. Αναγνωρίζοντας αυτό το δικαίωμα ζητούμε μόνο να το πράττουν με έναν νόμιμο τρόπο που δεν θέτει σε κίνδυνο την δική τους ασφάλεια ή την ασφάλεια των άλλων», τόνισε με τη σειρά του ένας εκπρόσωπος της Shell.
Σύμφωνα με την Greenpeace, η Shell απειλεί την Αρκτική με τις καταστροφικές εξορύξεις πετρελαίου που πραγματοποιεί, προειδοποιώντας ότι μια ενδεχόμενη διαρροή πετρελαίου στην περιοχή θα ήταν αδύνατο να καθαριστεί και καταλήγοντας πως η συνεργασία της Shell με τη Lego αφορούσε ξεκάθαρα στον «εξωραϊσμό» της δημόσιας εικόνας του πετρελαϊκού κολοσσού.