Πολλές και σημαντικές αλλαγές προβλέπει η νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που έγινε στα σχολεία της Βρετανίας. Οι αλλαγές, που θα τεθούν σε εφαρμογή τον μεθεπόμενο Σεπτέμβριο, από το σχολικό έτος 2014-2015, προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την διδασκαλία χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών σε μαθητές της πρώτης δημοτικού, οι οποίοι από την τρυφερή ηλικία των πέντε ετών θα μάθουν επίσης σύνθετες μαθηματικές έννοιες όπως τα κλάσματα.
Ανάμεσα στις αλλαγές που προωθεί ο υπουργός Παιδείας της ΒρετανίαςΜάικλ Γκοβ, είναι οι εξής: οι μαθητές γυμνασίου ηλικίας 11-14 ετών θα πρέπει να μελετήσουν δυο έργα του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, ενώ θα διδάσκονται για τη ζωή ιστορικών μορφών όπως ο Ερρίκος ο 8Ος, η βασίλισσα Βικτόρια και ο Ουίνστον Τσόρτσιλ. Οι μαθητές δημοτικού από την ηλικία των πέντε ετών θα έρθουν σε επαφή με μαθηματικά κλάσματα, προκειμένου μετά από λίγες τάξεις να διδαχθούν άλγεβρα, ενώ θα πρέπει να είναι σε θέση να αποστηθίζουν και να απαγγέλλουν ποίηση. Επίσης, στη πρώτη γυμνασίου ο μαθητής θα διδάσκεται παγκόσμια ιστορία μέχρι τον 11ο αιώνα μ.Χ. (συμπεριλαμβανομένης της Αρχαίας Ελλάδας), ενώ θα μάθει τη χρήση υπολογιστών και θα διδαχθεί πώς να κάνει τις πρώτες του μηχανικές κατασκευές, διαμέσου ειδικών τρισδιάστατων εκτυπωτών (3D) που θα είναι εξοπλισμένα τα σχολεία.
Τέλος, στην ύλη του δημοτικού εντάσσεται και η διδασκαλία της θεωρίας της Εξέλιξης του Κάρολου Δαρβίνου καθώς και άλλοι επιστημονικοί όροι. Η μεγαλεπήβολη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει χαρακτηριστεί από τον πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον ως «σκληρή, απαιτητική και άκρως ενδιαφέρουσα», ενώ ο Γκοβ αναφέρθηκε στην ανταγωνιστικότητα που θα προσδώσει στο εκπαιδευτικό σύστημα το νέο μοντέλο τονίζοντας πως «η μεταρρύθμιση αποτελεί τη βάση για την εκμάθηση όλων των απαραίτητων εκείνων ικανοτήτων και στοιχείων στους μαθητές που θα απαιτούνται κατόπιν από τα πανεπιστήμια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις επιχειρήσεις».
Πέρσι το καλοκαίρι, ο υπουργός Παιδείας έδωσε την άδεια σε τρία σχολεία της χώρας να διδάσκουν την θεωρία του Δημιουργισμού (Creationism) έναντι της επικρατούσας θεωρίας της Εξέλιξης του Κάρολου Δαρβίνου. Τα τρία εν λόγω σχολεία στο Σάντερλαντ, στο Κεντ και στο Νότιγχαμ, θα μπορούσαν από τον Σεπτέμβριο του 2012 να διδάσκουν στους μαθητές τους ότι«η άποψη πως ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο δεν είναι απλώς μια θεωρία, αλλά η επιστημονική πραγματικότητα». Η απόφαση, που αφορούσε μόνο σε τρία «ελεύθερα» σχολεία (δηλαδή δημόσια που λειτουργούν με κρατικές επιχορηγήσεις, δίχως δίδακτρα για τους μαθητές), είχε ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων κυρίως επειδή οι Δημιουργιστές θεωρούν τη Θεωρία της Εξέλιξης ως αβάσιμη, ζητώντας την εξαίρεση της διδασκαλίας της από τη σχολική ύλη. Ο Δημιουργισμός, που ήδη διδάσκεται στις ΗΠΑ σε ορισμένα δημόσια σχολεία των πολιτειών της Λουϊζιάνα, του Αρκάνσας και του Οχάιο, υποστηρίζει ότι η αφήγηση της Παλαιάς Διαθήκης δεν είναι συμβολική αλλά ρεαλιστική. Οτι δηλαδή ο Θεός δημιούργησε κυριολεκτικά την Εύα από το πλευρό του Αδάμ και έπειτα ρύθμισε τα χρωμοσώματα της για να την κάνει γυναίκα, ενώ ισχυρίζεται ότι ο Νώε προσκάλεσε όλα τα ζώα ανά ζεύγη στην κιβωτό του για να τα σώσει από τον Κατακλυσμό.