Ενας από τους πιο μακάβριους, αλλά και τους πιο μελετημένους πίνακες του Τισιανού βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο. Το αριστούργημα του αναγεννησιακού ζωγράφου με τίτλο «Το μαρτύριο του Αγίου Λαυρεντίου» σκιαγραφεί τον άτυχο άγιο, ο οποίος έχει προκαλέσει την οργή της αυτοκρατορικής Ρώμης για τις χριστιανικές του πεποιθήσεις, να ψήνεται ζωντανός πάνω σε μια σχάρα κάτω από την οποία καίει μια δυνατή φωτιά.

Το έργο, η αξία του οποίου σήμερα εκτιμάται γύρω στα 50 εκατομμύρια ευρώ, είχε εντυπωσιάσει τόσο πολύ στην εποχή του, που ο Φίλιππος Β’ της Ισπανίας παρήγγειλε ένα παρόμοιο έργο για ένα παρεκκλήσι του Εσκοριάλ δέκα περίπου χρόνια μετά την περάτωση του αρχικού έργου.

Ομως σχεδόν 500 χρόνια αφότου φιλοτεχνήθηκε, έγινε αντιληπτή μια νέα λεπτομέρεια του πίνακα, η οποία δεν είχε υποπέσει στην αντίληψη των μελετητών του: στην κάτω αριστερή γωνία του ορθογώνιου σχεδόν 5 μέτρων ύψους έργου, βρίσκεται κρυμμένη μια αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη.
Η ενός έτους συντήρηση αποκάλυψε το κεφάλι ενός άντρα, τυλιγμένο με ένα τουρμπάνι, να κοιτάζει τον άγιο ενώ εκείνος υποφέρει πάνω στην πυρωμένη σχάρα και εκτείνει με αγωνία το χέρι του προς τους ουρανούς.
Το πρόσωπο του άντρα παρουσιάζει εντυπωσιακή ομοιότητα με γνωστά πορτρέτα του Τισιανού, ο οποίος γεννήθηκε το 1488 στην Βενετία.
Ομοίως, η ηλικία του μυστηριώδους άντρα μοιάζει να ανταποκρίνεται σε εκείνη του Τισιανού, ο οποίος όταν φιλοτέχνησε τον επίμαχο πίνακα μεταξύ του 1546 και 1558, πρέπει να ήταν στην έκτη ή έβδομη δεκαετία της ζωής του.
«Η ομοιότητα με το προφίλ του και κυρίως με την μακριά, ελαφρώς στραβή του μύτη είναι πολύ χαρακτηριστική. Πιστεύουμε ότι μπορεί κάλλιστα να είναι ένα πορτρέτο του Τισιανού. Αυτό πρέπει βεβαίως να αποδειχθεί και μελετάμε τα αρχεία για να δούμε αν υπάρχουν και άλλα στοιχεία που να στηρίζουν κάτι τέτοιο. Το κυριότερο ερώτημα παραμένει βεβαίως γιατί συμπεριέλαβε τον εαυτό του στον πίνακα.», δήλωσε ο καθηγητής Λιονέλο Πούπι, ειδικός στον Τισιανό, ο οποίος μελέτησε τα αποτελέσματα της συντήρησης του μνημειώδους έργου, το οποίο βρίσκεται στην εκκλησία των Ισουϊτών, στην Βενετία.
Ο Τισιανός δεν θα είναι ο πρώτος από τους αναγεννησιακούς ζωγράφους που επέλεξαν να δώσουν το πρόσωπό τους σε ένα από τα έργα τους, καθώς σε ένα από τα διασημότερα έργα του, «Δαβίδ με το κεφάλι του Γολιάθ», ο Καραβάτζιο δάνεισε το πρόσωπό του στον αποκεφαλισμένο γίγαντα.