Τρεις και πλέον φορές περισσότερο, από όσο αρχικά είχε υπολογισθεί, αυξήθηκε τελικά το κόστος της νέας γέφυρας του Μεγάλου Καναλιού (Canal Grande) της Βενετίας και ο διεθνούς φήμης αρχιτέκτονας Σαντιάγο Καλατράβα που σχεδίασε και επιμελήθηκε του έργου καλείται να δώσει εξηγήσεις.
Το κόστος κατασκευής είχε υπολογισθεί σε 3,8 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια έφτασε τα 6,7 εκατ. και τελικά ξεπέρασε τα 11,2 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Καλατράβα θα πρέπει εντός τριών μηνών να δικαιολογήσει την υπερδιόγκωση του κόστους και να υποβάλει λεπτομερείς εκθέσεις και παραστατικά στο Λογιστήριο του Κράτους το οποίο θα κρίνει αν πρέπει να τα αποδεχθεί ή να παραπέμψει την υπόθεση στην Δικαιοσύνη.
Ο εισαγγελέας του Λογιστηρίου Μάσιμο Σκαράνο δήλωσε οτι προσανατολίζεται να προσυπογράψει την έκθεση των εμπειρογνωμόνων αν και αναγνωρίζει οτι δεν είναι εύκολος ο καταλογισμός ευθυνών.
Υπάρχει όμως και ένα πρόσθετο κόστος, όπως αναφέρει ο ιταλικός τύπος την Παρασκευή.
Το έργο απαιτεί συνεχή συντήρηση, με μεγάλη επιβάρυνση του ταμείου του δήμου, καθώς έχουν γίνει σοβαρά λάθη σχεδιασμού και εκτέλεσης του έργου.
Ένα από τα σοβαρότερα είναι οτι οι δυο όχθες του Καναλιού έχουν αρχίσει να απομακρύνονται εξ αιτίας της πίεσης που δέχονται με τη νέα γέφυρα, με κύρια αίτια του προβλήματος το χαμηλό τόξο της γέφυρας που έγινε για λόγους αισθητικής χωρίς ο αρχιτέκτονας να λάβει υπ’ όψη του τις επιπτώσεις.