Σε άνοδο βρίσκεται η ελβετική ωρολογοποιία, μία από τις πιο κραταιές βιομηχανίες της χώρας των Αλπεων, κυρίως εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης από ασιατικές αγορές, ιδίως αυτήν της Κίνας.
Η νέα μεσαία τάξη στην Κίνα καταναλώνει αφειδώς δυτικά προϊόντα, ιδίως αυτά που δίνουν κύρος στον κάτοχο, όπως ένα ελβετικό ρολόϊ γνωστής μάρκας.
Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο Νικ Χάγιεκ, διευθύνων σύμβουλος της Swatch Group, του μεγαλύτερου ομίλου της ελβετικής ωρολογοποιίας, μίλησε «για πολύ καλή ανάπτυξη, διψήφιου ποσοστού, στον τομέα» για το 2012.
Για την Κίνα, που αντιπροσωπεύει τώρα το 39% των πωλήσεών της, ήτοι πωλήσεις 2,78 δισ. ελβετικών φράγκων ( 2,30 δισ. ευρώ), ο Χάγιεκ είπε ότι παρατηρείται «πολύ μικρή πτώση» στους πρώτους δύο μήνες του έτους. «Προηγουμένως, ήταν 50%, και δεν μπορούσαμε να ανταποκριθούμε στη ζήτηση», τόνισε.
Πρόσθεσε ότι οι Κινέζοι «επιθυμούν να συνεχίσουν να ξοδεύουν τα χρήματά τους στην αγορά ελβετικών ρολογιών, αλλά υπάρχει κάποια μετακίνηση στη ζήτηση, προς τις μάρκες μασαίας σειράς, όπως η Longines και η Tissot, σε βάρος των πιο ακριβών ρολογιών».
Το 2011, ο όμιλος άνοιξε 100 νέα σημεία διάθεσης των ρολογιών του παγκοσμίως, και το 2012 έχει στόχο να δημιουργήσει άνω των 1.000 θέσεων εργασίας σε όλον τον κόσμο.
Η Swatch ανακοίνωσε πέρυσι αύξηση των πωλήσεων κατά 18,1%. Ελέγχει 18 μάρκες σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες τιμών, ανάμεσά τους ρολόγια πολυτελείας Breguet, Blancpain, Glashutte Original, Jaquet Droz, Tiffany, Leon Hatot και Omega.
Οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών έσπασαν το 2011 το ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών, ξεπερνώντας ακόμη και τα επίπεδα που είχαν φτάσει το 2008, προτού ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση.
Παρά την ισχυροποίηση του ελβετικού φράγκου, οι πωλήσεις ρολογιών στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 19,2%, φτάνοντας στο ποσό των 19,3 δισεκατομμυρίων φράγκων. Η μεγαλύτερη αύξηση προέρχεται από χώρες της Ασίας.
Στο Χονγκ Κονγκ, τη μεγαλύτερη αγορά ρολογιών στον κόσμο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 28%. Συνολικά οι εξαγωγές ελβετικών προϊόντων, εκτός από τα ρολόγια, αυξήθηκαν κατά μόλις 2,1% το 2011.
Το ελβετικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι η ισχυροποίηση του φράγκου και η χαμηλή οικονομική ανάπτυξη στον υπόλοιπο κόσμο μείωσε τις εξαγωγές των προϊόντων της χώρας, που το 2010 είχαν παρουσιάσει αύξηση 7,2%.