ΣΥΜΠΑΘΗΣ
Το γύρισμα στις «Τρεις Χάριτες» έχει μόλις τελειώσει. Η Αννα Παναγιωτοπούλου έμεινε έκπληκτη από έναν νεαρό ηθοποιό που έχει έρθει στη σειρά για ένα guest, υποδυόμενος τον διαρρήκτη. Τον λένε Πέτρο Φιλιππίδη και είναι ακόμη παντελώς άγνωστος στο πανελλήνιο. Σίγουρα εκείνη την εποχή δεν μπορούσε να φανταστεί ότι 20 χρόνια αργότερα θα συμπρωταγωνιστούσαν, επί ίσοις όροις, στο έργο «Χάρολντ και Μοντ». Ο Φιλιππίδης τα κατάφερε. Καθιερώθηκε και ως κωμικός, προσπάθησε να γίνει και σκηνοθέτης. Η μεγάλη αναγνώριση δεν ήρθε εύκολα. Σίγουρα σίριαλ, όπως το «Χάι ροκ» ή «Ο Πέτρος και τα κορίτσια του», παρ’ όλο που πήγαν καλά την εποχή που προβλήθηκαν, δεν θεωρήθηκαν κλασικά. Ισα ίσα, σαχλά θεωρήθηκαν, κάνοντας τους πάντες να απορούν ποιοι τα βλέπουν και τους δίνουν τόση τηλεθέαση. Ετσι, μέχρι το «Πενήντα-πενήντα», με το οποίο κατάφερε επιτέλους να χτίσει μια τηλεοπτική περσόνα, οι απόψεις για τον ίδιο διίσταντο: από το «συμπαθητικός» μέχρι το «κρύος». Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούσε να κατακτήσει εύκολα την «εσωτερική υποκριτική» και κατέφευγε πιο συχνά τότε, από ό,τι σήμερα, σε μούτες.
Ο Φιλιππίδης, πάντως, είναι ένας έξυπνος άνθρωπος, που εξαργύρωσε στο έπακρο την επιτυχία του «Πενήντα-πενήντα», γεμίζοντας με κόσμο τις θεατρικές παραστάσεις του. Η μεγαλύτερη απόδειξη της ευφυΐας του είναι η σίγουρη επένδυσή του στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και στις μιμήσεις του Κώστα Χατζηχρήστου. Ως «Μπακαλόγατος» γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία και, επειδή θεώρησε ότι εξειδικεύτηκε στους ρόλους του ανεπανάληπτου κωμικού, γύρισε και το ριμέικ του «Ηλία του 16ου». Διάλεξε, φυσικά, να κολυμπήσει σε ρηχά νερά, αλλά, ενώ οι περισσότεροι πίστευαν ότι η σύγκριση με τους παλιούς θα ήταν καταστροφική για τον ίδιο, τελικά τους διέψευσε. Ολοι πείστηκαν ότι ξέρει να αντιγράφει τους παλιούς καλύτερα και από τον Λάκη Λαζόπουλο.
Οσοι τον ξέρουν μιλούν για έναν εργασιομανή άνθρωπο που δεν έχει κανένα πρόβλημα να παίζει στο θέατρο, να σκηνοθετεί και παράλληλα να τρέχει για γυρίσματα στην τηλεόραση. Του αρέσει να δουλεύει με νέους ηθοποιούς, αλλά και απαραιτήτως μαζί με τη σύζυγό του Ελπίδα, η οποία είναι χορογράφος. Πολύ συχνά, ωστόσο, οι ηθοποιοί που ξέρουν από κίνηση κάνουν πηγαδάκια στα διαλείμματα από τις πρόβες, όχι και τόσο ξετρελαμένοι από τις χορογραφίες.
Εφέτος, στην κωμωδία του Αριστοφάνη «Ιππής», δεν ήταν κακός, μάλιστα ήταν πολύ καλύτερος απ’ ό,τι πέρυσι στην «Ειρήνη». Ενίοτε, το να έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου σε πάει μπροστά…
ΨΩΝΙΟ
«Δεν έχει ηλικία το θέατρο, πείτε στον κύριο Μπουσουλόπουλο. Γιατί ο κύριος Μπουσουλόπουλος έχει παίξει με δύο από τους μεγαλύτερους έλληνες ηθοποιούς, με τον κύριο Μπέζο και με τον κύριο Φιλιππίδη»: ο Πέτρος Φιλιππίδης άστραψε και βρόντηξε, στο «Πρωινό mou» στο Μega, κατά του συναδέλφου του, Πέτρου Μπουσουλόπουλου. Το «έγκλημα» του νεαρού ηθοποιού ήταν ότι τόλμησε να μην τον συμπεριλάβει στους κορυφαίους έλληνες ηθοποιούς, όταν ρωτήθηκε στον αέρα. Φυσικά, καθείς έχει το δικαίωμα να πιστεύει οτιδήποτε θέλει για τον εαυτό του, ακόμη και ότι είναι ο Μέγας Ναπολέων ή Αλέξης Μινωτής, όπως στην περίπτωση του Πέτρου Φιλιππίδη. Ομως καλό θα ήταν ο συμπαθής κατά τα άλλα κωμικός, αν επιθυμεί να μην εκτίθεται ανεπανόρθωτα με αυτά που λέει, να γνωρίζει ότι μόνο οι μέτριοι και οι ανασφαλείς κόπτονται περί της μεγαλοσύνης τους.
Η αλήθεια είναι ότι ο Φιλιππίδης δεν τα πάει καλά με τις κριτικές. «Το θέμα είναι η κριτική να ακουμπάει στην αλήθεια. Υπάρχουν κριτικοί-δημοσιογράφοι που θέλουν να επιβάλουν στο Φεστιβάλ τους φίλους τους και όταν δεν τα καταφέρουν θάβουν αυτούς που μπήκαν. Για να τελειώνουμε: θέλω να με κρίνουν για τη δουλειά μου και όχι για τα προβλήματα ή τα κόμπλεξ που έχετε εσείς» έχει δηλώσει στο «Βήμα» πριν από περίπου έναν χρόνο. Οπως λένε όσοι τον γνωρίζουν καλά, διακατέχεται από ένα είδος μανίας καταδιώξεως, καθώς θεωρεί ότι οποιοδήποτε αρνητικό σχόλιο για τον ίδιο είναι κατευθυνόμενο και δεν οφείλεται σε δική του ανεπάρκεια.
Η έπαρσή του, όμως, συχνά ξεπερνά τα όρια της σκηνής και προχωρά στον έξω κόσμο. Πέρυσι, όταν βρέθηκε στην Επίδαυρο για την παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, έκανε παράπονα επειδή το ξενοδοχείο στο Λυγουριό δεν ήταν πεντάστερο.
Θεωρεί υπεύθυνους τους κριτικούς και για το γεγονός ότι δεν έχει περάσει ακόμη στο «σοβαρό» θέατρο. «Εγώ έχω επιθυμία να δουλέψω με τον Μαστοράκη, τον Κακλέα, τον Ευαγγελάτο. Και όλοι αυτοί, κατά έναν ύπουλο και περίεργο τρόπο, μας φέρνουν απέναντι. Κάθονται κάποιοι στα γραφεία τους και θέλουν να μη συνεργαστεί ο εμπορικός ηθοποιός με τον ποιοτικό σκηνοθέτη» έχει πει. Μήπως του έχει περάσει ποτέ από το μυαλό ότι ένας σοβαρός σκηνοθέτης δεν έχει καμία διάθεση να συνεργαστεί με έναν ηθοποιό που διαφημίζει τυριά ή μπίρες; Ή ότι υποδύεται στην τηλεόραση για παραπάνω από μία σεζόν τον «Λάκη τον γλυκούλη», θυμίζοντας λοβοτομημένο γυαλαμπούκα; Ο Πέτρος Φιλιππίδης φαίνεται να θέλει να τα συνδυάσει όλα. Και χρήματα, και εμπορική επιτυχία, και σεβασμό. Αυτό, όμως, δεν γίνεται: έκαστος εφ’ ω ετάχθη.
– Αδέκαστη