Αντίθετος με την άποψη Σπίρτζη και στις διατάξεις του υπουργείου Μεταφορών για το θέμα που προέκυψε με τις εταιρίες στον χώρο των ταξιτζήδων και την σφοδρή αντίδραση του ΣΑΤΑ εμφανίστηκε το πρωί της Παρασκευής ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας μιλώντας στο ΣΚΑΙ.

«Ξέρω το taxi-beat, το χρησιμοποιεί και ο γιος μου» δήλωσε και πρόσθεσε πως «ως λαός έχουμε μία άπωση στην έννοια της αξιολόγησης και νομίζω ότι κάνουμε λάθος. Όλοι αξιολογούμαστε και θα πρέπει να αποδεχτούμε νέες ιδέες, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν μπει πια στη ζωή μας, σε όλο τον κόσμο».

«Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ είναι άλλης εποχής», επισήμανε ο κ. Πιτσιόρλας αναφερόμενος στην χθεσινή ανακοίνωση του συνδέσμου των αυτοκινητιστών, όπου δήλωναν πως «δεν είναι πόρνες στις βιτρίνες του Άμστερνταμ» για να τους αξιολογεί ο πελάτης!

Παρέμβαση του ιδρυτή του TaxiBeat

Παρέμβαση μέσω Facebook κάνει ο ιδρυτής της TaxiBeat κ. Νίκος Δανδράκης, μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε το προσχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή.

Ολόκληρη η παρέμβαση Δανδράκη:

«Ωραία, το ΝΕΑ βρήκαν το επίμαχο νομοσχέδιο για τις μεταφορές (εκτός κι αν διαψευσθεί) οπότε μπορούμε να σχολιάσουμε λίγο καλύτερα τώρα.

Κατ’ αρχήν, θέλω να σχολιάσω το σχολιασμό των ΝΕΩΝ: ασφαλώς και δεν πρόκειται για «κλείσιμο» ή «φραγή» στην εφαρμογή της The BEAT App. Η εταιρεία θα συνεχίσει να λειτουργεί ακόμα και αν ο προτεινόμενος νόμος ψηφισθεί και εφαρμοσθεί, με τη διαφορά ότι ο μεγάλος χαμένος θα είναι ο τελικός καταναλωτής, η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία, και τελικά η Ελληνική οικονομία με την έννοια της παγίωσης της εικόνας μιας χώρας εχθρικής προς τα παραπάνω.

Πάμε στο νόμο. Είναι προφανές ότι προσπαθεί να μετατρέψει την The BEAT App από μια υπηρεσία διαμεσολάβησης ανάμεσα στον ελεύθερο επαγγελματία ταξιτζή και τους πελάτες του, σε μια εταιρεία που «παρέχει μεταφορικό έργο». Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει είναι ποιό πρόβλημα λύνει αυτή η αλλαγή, αλλά φαντάζομαι αυτό δεν θα απαντηθεί ποτέ.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι να δούμε αν έχει την οποιαδήποτε λογική βάση μια τέτοια αλλαγή. Μια εταιρεία που παρέχει «μεταφορικό έργο» συνήθως το παρέχει 1. με κάποια οχήματα, 2. με κάποιους οδηγούς, και 3. εισπράτοντας ένα οικονομικό τίμημα για το μεταφορικό έργο που παρέχει. Πάμε να δούμε αυτούς τους παράγοντες στην περίπτωση της Beat:

1. Το τι οχήματα θα χρησιμοποιούνται μέσω της πλατφόρμας μας έχει προκαθοριστεί από κάποιον τρίτο, το κράτος, σε όλες τους τις λεπτομέρειες: τύπος αυτοκινήτου, προδιαγραφές, ακόμα και το χρώμα τους.

2. Επίσης, αυτά τα οχήματα ανήκουν σε τρίτους ιδιώτες, οι οποίοι απέκτησαν από το κράτος άδεια ταξί και δικαιούνται να τα χρησιμοποιούν όπως θέλουν – η Beat δεν έχει κανένα δικαίωμα επιλογής στα οχήματα με τα οποία «παρέχει μεταφορικό έργο».

3. Οι οδηγοί που θα οδηγούν αυτά τα οχήματα, έχουν προ-επιλεγεί από το κράτος, μέσω της παροχής της Ειδικής Άδειας Οδήγησης ΕΔΧ οχήματος, με βάση κριτήρια που έχει θεσπίσει η Πολιτεία.

4. Το ποιοί από αυτούς τους οδηγούς θα καθήσουν τελικά πίσω από το τιμόνι, το επιλέγουν οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων (κάτοχοι των αδειών ταξί). Μπορεί να είναι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε τρίτος. Αλλά η Beat δεν έχει κανένα απολύτως λόγο στο ποιός «παρέχει το μεταφορικό της έργο» με τα λίγα αυτοκίνητα που επιτρέπει ο νόμος να κυκλοφορούν. H Beat πολύ απλά προσπαθεί να επιλέξει να συνεργαστεί με τους καλύτερους από το μικρό αυτό pool ανθρώπων.

5. Το ύψος του τιμήματος (κόμιστρο) που εισπράτεται για το «μεταφορικό έργο που παρέχει» η Beat καθορίζεται με αυστηρότητα και ακρίβεια από το κράτος. Η Beat δεν έχει κανένα λόγο επ’ αυτού.

6. Τέλος, το κόμιστρο αυτό, ΔΕΝ το ειπράττει η Beat, αλλά (πολύ σωστά) η ελεύθερος επαγγελματίας οδηγός που ιδρώνει κάθε μέρα πίσω από το τιμόνι.

Από όλη αυτή την «τροφική αλυσίδα» του μεταφορικού έργου του ταξί, τι είναι αυτό που κατέχει και ελέγχει η Beat τελικά?

…σωστά το καταλάβατε: είναι μόνο η προμήθεια για τη ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒHΣΗ που παρέχει ανάμεσα σε οδηγούς και πελάτες. Ο προτεινόμενος νόμος λοιπόν μας επιτρέπει μόνο να ορίζουμε το ύψος της προμήθειας που λαμβάνουμε και τίποτε άλλο, αλλά να έχουμε την πλήρη ευθύνη του μεταφορικού έργου, με οδηγούς – υπαλλήλους (ή σχεδόν υπαλλήλους) που δεν είναι υπάλληλοι μας, με οχήματα που δεν έχουμε επιλέξει εμείς ως πιο κατάλληλα.

Εγώ δεν βλέπω σε ποιά ευνομούμενη χώρα θα μπορούσε αυτή η υπέρβαση λογικής να γίνει νόμος του κράτους.»


Μητσοτάκης: Ταυτίζεται με συντεχνιακά συμφέροντα η κυβέρνηση

Στο νομοσχέδιο του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη για την αλλαγή του πλαισίου λειτουργίας των ηλεκτρονικών εφαρμογών μίσθωσης ταξί αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, κατηγορώντας την κυβέρνηση για ταύτιση με συντεχνιακά συμφέροντα μια μειοψηφίας που θέλει να γυρίσει τη χώρα στο χθες.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ, οι πολίτες έχουν ανάγκη από ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς που θα παρέχουν άνεση και ασφάλεια, κάτι που η κυβέρνηση τούς το αρνείται.

«Επιχειρεί να καταργήσει επί της ουσίας το taxi beat, μια πλατφόρμα που έχει αγκαλιαστεί από τους πολίτες και με την οποία συνεργάζονται οι μισοί οδηγοί ταξί. Η κυβέρνηση απεχθάνεται την αξιολόγηση, τις ελεύθερες επιλογές, ταυτίζεται με στενά συντεχνιακά συμφέροντα μιας μειοψηφίας συνδικαλιστών που μας γυρνούν στο χθες. Και ο κύριος Τσίπρας παριστάνει τώρα ότι στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, θα πρέπει, αν έχει ίχνος αξιοπιστίας, να σταματήσει κάθε σχέδιο που ακυρώνει στην πράξη αυτή την καινοτόμα πλατφόρμα» δήλωσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, προσθέτοντας πως στηρίζει το δικαίωμα των πολιτών να επιλέγουν και να αξιολογούν τις παρεχόμενες προς αυτούς υπηρεσίες.

«Ο,τιδήποτε άλλο συνιστά επιστροφή στο παρελθόν. Είμαστε με το δικαίωμα των πολλών στην ασφάλεια και την ποιότητα. Γιατί οι Έλληνες αξίζουμε καλύτερα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.


Το σχόλιο της Φ. Γεννηματά

Με αιχμηρό τρόπο σχολίασε η πρόεδρος του ΠαΣοΚ και επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, τις αλλαγές στο τρόπο μίσθωσης των ταξί και σημείωσε ότι «η κυβέρνηση του αραμπά ξαναχτυπά».
«Τώρα, στο στόχαστρο είναι το taxibeat. Όσα χτυπήματα κι αν επιχειρεί στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, η χώρα θα προχωρήσει μπροστά. Γιατί υπάρχουν δυνάμεις που θέλουν και μπορούν να το εγγυηθούν» τόνισε, σε ανακοίνωσή της, η κ. Γεννηματά.


Το σχόλιο του Στ. Θεοδωράκης

«Ο κ. Σπίρτζης δεν ξεχνά την παλιά του ταυτότητα, αυτή του παλαιοκομματισμού που εξυπηρετεί τις συντεχνίες. Νομίζουν ότι είμαστε στην εποχή που μετράς τα ταξί και μετράς ψήφους. Λένε «κοίτα πόσα κίτρινα αμάξια στην Κηφισίας. Αν πω κάτι υπέρ των συνδικαλιστών θα με ψηφίσουν όλοι αυτοί». Ο κόσμος έχει αλλάξει, όμως, και οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί έχουν αλλάξει. Η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιτζήδων έχει προσαρμοστεί σε μία νέα πραγματικότητα. Αυτή η νέα πραγματικότητα περιλαμβάνει και το Beat και πιθανόν κι άλλες εταιρείες αύριο. Δεν θα πρέπει να τη χαλάσουμε». Αυτό τόνισε ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
Σχετικά με την εμπλοκή και τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζει η επένδυση στο Ελληνικό, ο κ. Θεοδωράκης σημείωσε ότι «το πρόβλημα της χώρας δεν είναι πια οι μεταρρυθμίσεις, το πρόβλημα είναι ο χρόνος». «Κάποια στιγμή ο κ. Τσίπρας θα καθαιρέσει αυτούς που αντιδρούν και θα βάλει το πρόβλημα του Ελληνικού σε μία τάξη, όμως ο χρόνος που χάνουμε είναι πολύτιμος» πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού τοποθετήθηκε και για τις διαφωνίες σχετικά με τη δυνατότητα εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για εκλογή αρχηγού του νέου ενιαίου φορέα της Κεντροαριστεράς, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι απλώς ένα διαδικαστικό ζήτημα, όπως το παρουσιάζουν αρκετοί δημοσιογράφοι, αλλά ένα «ύψιστο πολιτικό ζήτημα καθώς αφορά τη συμμετοχή του κόσμου». Παρουσίασε, μάλιστα, τη δική του πρόταση για να μπορέσουν να συμμετάσχουν περισσότεροι πολίτες, «χρησιμοποιώντας το αποδεδειγμένα αξιόπιστο -από προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις- σύστημα Ζευς».
Τέλος, αναφορικά με το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου, υπογράμμισε ότι το Ποτάμι δεν θα εμπλακεί σε μικροπολιτικά παζάρια την ώρα που διακυβεύονται ζητήματα δικαιωμάτων. «Δεν μπήκαμε στη Βουλή για να ψηφίζουμε ό,τι ψηφίζουν και οι ΑΝΕΛ. Έχουμε τον δικό μας λόγο. Αν κάτι είναι σωστό, κοινωνικά δίκαιο και διορθώνει ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στην κοινωνία, τότε το ψηφίζουμε. Μικροκομματικά παζάρια για να κερδίσουμε ένα πρωτοσέλιδο, γιατί περί αυτού πρόκειται, δεν κάνουμε» κατέληξε ο κ. Θεοδωράκης.


Ραγκούσης για ταξί: Η κυβέρνηση “παραδίδει τα κλειδιά των ελληνικών δρόμων” στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, αδιαφορώντας για τους ανέργους και το κοινωνικό συμφέρον.

«Εάν είχε ψηφιστεί ο νόμος από το 2011 και η αγορά των ταξί θα είχε ανοίξει με κανόνες και οι επιτυχημένες καινοτόμες επιχειρήσεις όπως η Τaxibeat δεν θα απειλούνταν. Κυρίως, με την εφαρμογή του νόμου του 2011 οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί δεν θα απειλούνταν από ερασιτέχνες οδηγούς οι οποίοι χωρίς κανέναν κρατικό έλεγχο έχουν ανοίξει de facto, αλλά χωρίς κανόνες, το επάγγελμα. Αυτό ήταν το «μέγα επίτευγμα» των αγώνων του κ.Λυμπερόπολου και των υποστηρικτών του σε όλα τα κόμματα. Κατάφεραν το ακατόρθωτο. Ζημίωσαν και το κοινωνικό συμφέρον και το επαγγελματικό συμφέρον των οδηγών ταξί.

Το 2011, οι ελάχιστοι που πιστεύαμε στην κοινωνική δικαιοσύνη και στο άνοιγμα των επαγγελμάτων, βρεθήκαμε μόνοι στη γωνία του πολιτικού συστήματος. Μόνοι απέναντι στον κ.Λυμπερόπουλο και μια μικρή ολιγαρχία μαντράδων, δεν μας υποστήριξε καμία πολιτική δύναμη. Στις 6 Αυγούστου του 2011 μπορεί να αναγκάσαμε τον κ.Λυμπερόπουλο να υποχωρήσει και να σταματήσει την αντικοινωνική απεργία, όμως η ίδια η Κυβέρνηση Παπαδήμου με υπουργό τον κ.Βορίδη ξαναέκλεισε το επάγγελμα των ταξιτζήδων, γεγονός που με ανάγκασε να καταψηφίσω το νομοσχέδιό του στο Υπουργικό Συμβούλιο. Η δε ηγεσία του ΠΑΣΟΚ του 2012 αποφάσισε να κορυφώσει την προεκλογική εκστρατεία του υποδεχόμενο στα γραφεία του τον κ.Λυμπερόπουλο με τη δήλωση «το πρόβλημα ήταν του Ραγκούση, όχι του ΠΑΣΟΚ”.

Σήμερα, η αδίστακτη κι αναχρονιστική κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου, άμεσος συνεχιστής της πολιτικής Βορίδη, «παραδίδει τα κλειδιά των ελληνικών δρόμων» στον Θύμιο Λυμπερόπουλο, αδιαφορώντας απολύτως για τους άνεργους και το κοινωνικό συμφέρον.

Για εμένα δεν μπορεί να υπάρχει κλειστό επάγγελμα για τον άνεργο. Ένας νέος δικηγόρος, ένας νέος έμπορος ή μηχανικός δεν προστατεύεται από κανέναν. Όταν υπάρχουν τόσοι άνθρωποι άνεργοι δεν μπορούν να υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα για λόγους “δήθεν εθνικού συμφέροντος”. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης».