Το κατώφλι των δικαστηρίων Πειραιά πέρασε, λίγο πριν τις 13:30 της Παρασκευής, ο 78χρονος κατηγορούμενος για τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, Θρασύβουλος Λυκουρέζος.
Παρουσία ισχυρής δύναμης Λιμενικού βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε’ τακτικής ανακρίτριας, όπου θα επιχειρήσει να εξηγήσει τι πραγματικά συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών, που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους.
Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα στην υπόθεση, ενώ ξαφνικά έλαβε και πολιτική διάσταση.
Το Λιμενικό έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα και τις ηλικίες των επιβαινόντων στο σκάφος. Εκτός από τον 77χρονο κυβερνήτη, στο σκάφος επέβαιναν δύο γυναίκες, 65 και 80 ετών, και ένας άνδρας, άνω των 80 ετών.
Η σύγκρουση των δύο σκαφών στην Αίγινα πήρε και πολιτική διάσταση, καθώς στα κοινωνικά δίκτυα κυκλοφόρησαν φήμες ότι στο σκάφος επέβαιναν και υπουργοί της κυβέρνησης.
Η παραίτηση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου από την υπεράσπιση του 77χρονου ήρθε να ενισχύσει το «μυστήριο» της Αίγινας. Φωτιά έβαλε και ο Σταύρος Θεοδωράκης με ανάρτηση στο Facebook.
Ο επικεφαλής του Ποταμιού εστίασε στην έντονη φημολογία και ζήτησε από τις εισαγγελικές Αρχές να διατάξουν άρση του τηλεφωνικού απορρήτου «όσων προσώπων δηλώνουν ότι ήταν πάνω στο σκάφος και βεβαίως του 77χρονου που δηλώνει ότι ήταν ο χειριστής».
Κατά πληροφορίες, στο Μαξίμου υπήρξε έντονος εκνευρισμός, καθώς το ζήτημα είχε αποκτήσει και πολιτικό στίγμα. Άμεση ήταν η αντίδραση της κυβερνητικής εκπροσώπου.
Στην πολιτική ναυμαχία, εξάλλου, πήρε μέρος και το ΠΑΣΟΚ, το οποίο έστρεψε τα πυρά του στον Θοδωρή Δρίτσα, διατυπώνοντας ερωτηματικά για τη «θεσμικά ανεπίτρεπτη» στάση του.
Κατά τη Χαριλάου Τρικούπη, ο αρμόδιος υπουργός «θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών».
Αντ’ αυτού, όμως, κι ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, «σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;».
Είχαν προηγηθεί οι δημόσιες δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας που κάλυπταν την οικογένεια του 77χρονου (γιος και εγγονός) ως πιθανούς χειριστές του ταχύπλοου που σκόρπισε τον θάνατο.
Ο υπουργός είπε ότι «η κόρη και ο γαμπρός του Λυκουρέζου προσκόμισαν εισιτήρια που βεβαίωναν πως ταξίδεψαν σόλο από την Κρήτη προς Αθήνα το απόγευμα του δυστυχήματος, όταν ενημερώθηκαν για τα γεγονότα. Επίσης, ο εγγονός του 78χρονου δεν θα μπορούσε να οδηγεί αφού είναι μικρής ηλικίας».
Οσον αφορά στον οδηγό του ταχύπλοου, ο κ. Δρίτσας είπε ότι ο οδηγός κατέθεσε πως μετά το πρώτο σοκ κάλεσε δικούς του ανθρώπους και φρόντισε να μετεπιβιβάσει και να βγάλει στην ακτή τους φίλους του που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί έμπαζε νερά.
Είπε επίσης ότι ο οδηγός είχε τον χρόνο να επικοινωνήσει με τους δικούς του και τους δικηγόρους του και ότι ο ίδιος τηλεφώνησε στις Αρχές λέγοντας: «Αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε».
Τι είπε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος στην πρώτη κατάθεσή του
Σοκαριστική αποδεικνύεται η πρώτη κατάθεση του 78χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου μοιραίου χειριστή του ταχύπλοου, το οποίο έπεσε επάνω σε τουριστικό σκάφος και στοίχισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους…
Δρίτσας: Να μην μείνει καμία πτυχή του τραγικού συμβάντος αδιερεύνητη
«Επικαλούμενος τη θεσμική μου ιδιότητα και ευθύνη και μόνο αυτές, κάνω ειλικρινή έκκληση να σταματήσει επιτέλους, η απαράδεκτη και επικίνδυνη μικροπολιτική εκμετάλλευση του τραγικού συμβάντος στην Αίγινα. Ζητώ από όλους, όσους έχουν θέση ευθύνης στο Δημόσιο βίο, να συμβάλλουν ενεργά σε αυτό. Το οφείλουμε στα θύματα της τραγωδίας, στις οικογένειές τους και στους οικείους τους. Η πολιτική και επικοινωνιακή «τυμβωρυχία» δε μπορεί να γίνει ανεκτή» ανέφερε την Παρασκευή το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας.
«Η μόνη παρέμβασή μου στην προανακριτική διαδικασία, ως αρμόδιος και υπεύθυνος Υπουργός, ήταν από την πρώτη στιγμή, να ζητήσω να μη μείνει καμία πτυχή του τραγικού συμβάντος αδιερεύνητη. Οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές κινήθηκαν και κινούνται στην κατεύθυνση αυτή με επαγγελματισμό και υπηρεσιακή υπευθυνότητα, επιτελώντας το καθήκον τους σε συνεργασία με τις Εισαγγελικές-Ανακριτικές Αρχές και υπό την εποπτεία τους.
»Εκ παραλλήλου, όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει, η ενίσχυση των κανονισμών ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όπως και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει αποτελέσει, ήδη από μηνών, ειδικό αντικείμενο μελέτης. Μετά το τρέχον συμβάν της Αίγινας και μόλις συνταχθούν και παραδοθούν επίσημα, οι εκθέσεις της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) και άλλων συναρμόδιων διευθύνσεων του Υπουργείου, θα ληφθούν αποφάσεις, ώστε σε εύλογο χρόνο να τεθεί σε εφαρμογή ένα επαρκώς βελτιωμένο θεσμικό πλαίσιο.
»Όμως θεωρούμε για μια ακόμη φορά υποχρέωσή μας να τονίσουμε ότι η τυμβωρυχία και η πολιτική αγυρτεία, δε χωρούν σε τέτοιες τραγικές στιγμές. Η κατασκευή ανύπαρκτων ειδήσεων δε γεννά μόνο θλίψη, αλλά και οργή. Πρόκειται για κατάντια» κατέληξε.