Επίσης όπως έλεγαν οι εταιρείες διαρκώς επενδύουν στην ναυπήγηση ολοένα και μεγαλύτερων πλοίων αλλά ουσιαστικά μόνο στον Πειραιά μπορούν να δέσουν γιατί στα άλλα λιμάνια δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Αυτό που θέλουν οι εταιρείες του κλάδου, υπογράμμιζαν χαρακτηριστικά τα ίδια στελέχη, δεν είναι λόγια αλλά έργα ουσιαστικά.
Στη συνεδρίαση της επιτροπής, που αποτελείτο από 28 μέλη, απηύθυναν χαιρετισμό ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρος Δρίτσας και η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Δρίτσας ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «υπήρχαν κριτικές αυτό το διάστημα από την εξαγγελία της σύνθεσης της επιτροπής ότι είναι πολυμελής, άρα δυσκίνητη, άρα οτιδήποτε. Θέλω να ευθύς εξαρχής να πω ότι πρέπει κάθε τέτοιο όργανο καταρχήν να μην αφήνει απέξω κανέναν. Να είναι δημοκρατικό. Έχει τεράστια σημασία αυτό για να μπορεί να συστρατεύσει όλες τις διαθέσιμες δυνάμεις είτε παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο είτε παίζουν δευτερεύοντα ρόλο. Είναι πολύ βασικό και μάλιστα από την πλευρά των δυο υπουργείων είμαστε έντονα προβληματισμένοι και σας αναγγέλλουμε ότι είμαστε πολύ θετικοί στην περαιτέρω διεύρυνση της επιτροπής με κάποιου μικρού αριθμού ενίσχυσης που η μέχρι τώρα αξιολόγηση δεν μας είχε επιτρέψει να οδηγηθούμε σε θετικές αποφάσεις ως προς ορισμένες άλλες συμμετοχές.»
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες, σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστο Λαμπρίδη, πρότεινε λόγω του μεγάλου αριθμού των μελών της συγκεκριμένης επιτροπής, αλλά και για το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς που συμμετέχουν δεν έχουν ξανασχοληθεί με το συγκεκριμένο κλάδο, να συγκροτηθούν τέσσερις ομάδες εργασίας.
Ο κ. Κόντες είχε προτείνει η πρώτη ομάδα να ασχοληθεί με το εμπορικό κομμάτι της κρουαζιέρας (εκδρομές αρχαιολογικοί χώροι πολιτιστικά δρώμενα κ.α), η δεύτερη με θέματα ναυσιπλοΐας και λιμενικών υποδομών, η τρίτη με την ασφάλεια και η τέταρτη με θέματα επιβατών εκτός συνθήκης Σένγκεν και με την ταξιδιωτική θεώρηση (visa).
«Είναι πολυμελής η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας καιδύσκολα θα λαμβάνονται αποφάσεις» είχε σχολιάσει ο πρόεδρος της ΕΚΦΝ, ωστόσο εκτίμησε ότι θα γίνουν προσπάθειες με τις ομάδες εργασίας για να δούμε αν μπορεί να δουλέψει το συγκεκριμένο όργανο.
Ο κ. Δρίτσας στο χαιρετισμό του πρόσθεσε ότι «δεν έχει τόσο νόημα να αξιολογήσουμε τα συγκριτικά στοιχεία και τους στόχους του 2015 και 2016 και καταγράφονται ήδη αλλά αυτό που έχει σημασία η στρατηγική αξιολόγηση των ζητημάτων που συνδέεται με τις αξιολογήσεις των παγκόσμιων εξελίξεων. Το πώς εξελίσσονται τα πράγματα στη κρουαζιέρα αναφορικά με την αγορά της Ασίας, αναφορικά με την αγορά της Καραϊβικής ή των νέων ευκαιριών που παρουσιάζονται για την Κούβα, τι μπορεί να σημαίνουν αυτά και τι επιπτώσεις μπορεί να έχουν στη μεσογειακή κρουαζιέρα και από εκεί και πέρα μέσα στο πλαίσιο της μεσογειακής κρουαζιέρας η χώρα μας τι θέση μπορεί να έχει και ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ή ευκαιρίες. Έχετε δηλαδή να επιτελέσετε ένα στρατηγικού χαρακτήρα έργο όχι στηριγμένοι πάνω στις δάφνες μας αλλά κυρίως σχεδιάζοντας το μέλλον. Και αυτός είναι ο ρόλος αυτής της επιτροπής.»
Επιπροσθέτως ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι στόχευση είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Από την πλευρά της η κυρία Κουντουρά σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι «η κρουαζιέρα μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά και στην τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδος αλλά στο συνολικό τουριστικό προϊόν θετικά…Το υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ έχουμε κάνει ενέργειες για να ενισχύσουμε τη θετική δυναμική που καταγράφει ο ελληνικός τουρισμός. Το 2015 ήταν μια χρόνια με παρά πολύ μεγάλες δυσκολίες για τη χώρα μας και κερδίσαμε το στοίχημα στην ανάπτυξη του τουρισμού με πολύ σκληρή δουλειά. Το 2016 είναι μια χρονιά δύσκολη αυτή τη φορά από εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες που μας ξεπερνούν και οφείλουμε να διαχειριστούμε. Η αλήθεια είναι ότι συνεχίζουμε προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας. Πιστεύω ότι το 2016 θα κλείσει θετικά και ελπίζουμε να μην συμβεί κάτι απρόοπτο αλλά να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτή τη δυναμική μέχρι το τέλος της σεζόν».
Η υπουργός σημείωσε ότι στο τομέα του θαλάσσιου τουρισμού εκτός από την ανάδειξη νέων προορισμών δίνεται έμφαση και στη κρουαζιέρα και έτσι «έχουμε πάρει πρωτοβουλίες και έχουμε αναπτύξει δράσεις και συνεργασίες με χώρες και στην ευρύτερη περιοχή και αλλά και για ενισχύσουμε το brand name της Ελλάδας αφού ξέρουμε ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό και μας ενδιαφέρει σαν ανατολική Μεσόγειος να ισχυροποιηθεί και σαν εικόνα η Ελλάδα. Και να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη νέων πακέτων κρουαζιέρας στη Μεσόγειο , θέλουμε να προσελκύσουμε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από μακρινές και υπερπόντιες αγορές και είμαστε σε διαρκή επαφή με τους μεγάλους ομίλους της διεθνούς κρουαζιέρας».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα συνεργαστούν με στόχο τη χάραξη και εφαρμογή ενός κοινού και ενιαίου στρατηγικού σχεδίου για την κρουαζιέρα.
Η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας αποτελούμενη από 28 εκπροσώπους φορέων, θα λειτουργεί υπό την προεδρία του εκάστοτε γενικού γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με σκοπό την προώθηση μέτρων και κινήτρων βελτίωσης και ανάπτυξης της κρουαζιέρας και την υποβολή τεκμηριωμένων προτάσεων για επίλυση προβλημάτων.
Ακόμη υπενθυμίζεται ότι στην Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας δεν είχε συμπεριληφθεί εκπρόσωπος της CLIA Europe (Παγκόσμια Ένωση Κρουαζιέρας), παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της είχε συμφωνήσει πέρσι με τα συναρμόδια υπουργεία για τη σύσταση της συγκεκριμένης Επιτροπής ωστόσο, μετά από σχετική πρόσκληση, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ βρέθηκε το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Cruise Lines International Association (CLIA) Europe είναι ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises.