«Εχω χειρισθεί περίπου 30 περιπτώσεις εν κινήσει ανάφλεξης οχημάτων και εκτιμώ ότι στην περίπτωση της πυρκαϊάς του τζιπ στην Αττική Οδό το πιθανότερο είναι μία διαρροή βενζίνης στον σωλήνα που συνδέει το ρεζερβουάρ με τον κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει σε λίγο χρόνο επέκταση της φωτιάς στη μηχανή του αυτοκινήτου, η οποία μπορεί να πάρει σχετικά γρήγορα ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
»Υπάρχει ακόμη ενδεχόμενο –με μικρότερες πιθανότητες επιβεβαίωσης– να έχει προκληθεί σπινθήρας σε κάποιες καλωδιώσεις και να εκδηλώθηκε πυρκαϊά λόγω και της διάχυσης λαδιών σε διάφορα σημεία της μηχανής ή ακόμη και να ξέσπασε φωτιά στον θάλαμο των τροχών. Όμως στις δύο τελευταίες περιπτώσεις η επέκταση της φωτιάς είναι αργή και οι οδηγοί αντιλαμβάνονται σχετικά γρήγορα τι συμβαίνει.
»Ασφαλώς θα πρέπει να εξετασθεί και η περίπτωση να πρόκειται για εμπρηστικό μηχανισμό ή δολιοφθορά. Όμως δεν μπορώ να αντιληφθώ τι είδους μηχανισμός μπορεί να είναι αυτός αφού δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις έκρηξης ή πώς εσκεμμένα να προκληθεί πυρκαϊά σε ΙΧ που έχει ήδη διανύσει δεκάδες χιλιόμετρα από τη στιγμή της υποτιθέμενης παρέμβασης. Εξάλλου αν υπήρχε σκόπιμη ενέργεια με εμπρησμό της μηχανής του τζιπ υπήρχαν οι δυνατότητες να μπορέσει ο οδηγός να απεγκλωβισθεί –όπως συμβαίνει στις περισσότερες φωτιές σε ΙΧ– και ο δολιοφθορέας να μην πετύχαινε τον στόχο του. Όλα όμως πρέπει να εξετασθούν…»
Αυτά ανέφερε στο «Βήμα» αναλυτής τροχαίων ατυχημάτων αλλά και άλλων συμβάντων με ειδίκευση στα θέματα προσδιορισμού αιτιών πυρκαϊάς σχετικά με τις συνθήκες του τροχαίου συμβάντος, το μεσημέρι της Πέμπτης, στην Αττική Οδό κατά το οποίο έχασε τη ζωή του ο 42χρονος εκδότης Παναγιώτης Μαυρίκος.
Οι αξιωματικοί της Ασφάλειας Αττικής που ανέλαβαν τη διερεύνηση της υπόθεσης αναμένουν το αρχικό πόρισμα της Πυροσβεστικής, το συμπέρασμα της ιατροδικαστικής εξέτασης αλλά και τις χημικές αναλύσεις στα εξαρτήματα και τις καλωδιώσεις του καμένου τζιπ προκειμένου να διακριβώσουν τι ακριβώς συνέβη. Κύριο ζητούμενο στην τελευταία περίπτωση είναι να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ίχνη έκρηξης, τα οποία ωστόσο δεν εντοπίστηκαν από την αρχική εξέταση του οχήματος.
Επιπλέον ήδη συλλέγουν μαρτυρίες και στοιχεία από τους χώρους όπου βρισκόταν το τζιπ πριν από την πορεία του στην Αττική Οδό, ενώ σημαντική θεωρείται η κατάθεση του μηχανικού του ΙΧ αλλά και συγγενικών προσώπων του 42χρονου εκδότη.
Κρίσιμο στοιχείο είναι να διαπιστωθεί ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που οδήγησαν στην εκδήλωση της πυρκαϊάς, στην καθυστερημένη αντίδραση του οδηγού και στον εγκλωβισμό του μέσα στον θάλαμο επιβατών. Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό συμβαίνει ίσως επειδή υπήρξε λόγω της φωτιάς μπλοκάρισμα των ηλεκτρικών παραθύρων και των θυρών του οχήματος αλλά και ο οδηγός να επηρεάστηκε αμέσως από τον καπνό που διαχύθηκε στο εσωτερικό του οχήματος.
Επιπλέον ο 42χρονος εκδότης φέρεται να έσυρε το όχημά του για μερικά μέτρα στο τσιμεντένιο διαχωριστικό της Αττικής Οδού. Έτσι ερευνάται αν αυτό το τοιχίο τον εμπόδισε να ανοίξει την πόρτα προτού πλέον χαθεί μέσα στις φλόγες που κατέκαιγαν το ΙΧ του.
Σημειώνεται πάντως ότι αξιωματικοί της Τροχαίας με τους οποίους επικοινώνησε «Το Βήμα» σημείωναν ότι «τέτοιες πυρκαϊές σε εν κινήσει οχήματα δεν είναι τόσο σπάνιες. Σε τμήμα εθνικού οδικού δικτύου της Πελοποννήσου περίπου 100 χιλιομέτρων έχουν σημειωθεί τον τελευταίο χρόνο τέσσερα τέτοιου είδους συμβάντα, από τα οποία τρία οφείλονταν σε εκρήξεις συστημάτων υγραερίου –το τζιπ του Π. Μαυρίκου δεν φέρεται να είχε υγραεριοκίνηση– και το άλλο σε βραχυκύκλωμα».