Προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων και στη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών στους σταθμούς κρουαζιέρας του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αναμένεται να προκαλέσουν οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, που κήρυξαν στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας από την Πέμπτη 26 Μαΐου, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος ( ΟΜ. Υ. Λ. Ε ), η Ένωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών, ζητώντας ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων και επιπλέον δεσμεύσεις για τις εργασιακές τους σχέσεις.
Στην προβλήτα Ι, στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, δεν θα γίνονται καθόλου φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δεν θα λειτουργεί και σταθμός μεταφοράς αυτοκινήτων(car terminal). To ίδιο θα ισχύει και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Βούληση της κυβέρνησης είναι να κατοχυρωθούν πλήρως οι ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας των εργαζομένων στονΟΛΠ και στον ΟΛΘ, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσας, ο οποίος το μεσημέρι της Πέμπτης θα έχει συνάντηση με αντιπροσωπεία των εργαζομένων από τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, που έχουν κηρύξει από σήμερα48ωρεςεπαναλαμβανόμενε
Ο κ. Δρίτσας αναφερόμενος στο θέμα των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων πρόσθεσε ότι τίποτα δεν είναι ξεκρέμαστο αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένα πλέγμα προστασίας που έχει ήδη αποτυπωθείστο κείμενο της σύμβασης παραχώρηση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ αλλά και στο νομοσχέδιο για τη δημόσια αρχή λιμένος.
Πρόσθεσε επίσης ότι έχουν ήδη δρομολογηθεί και επιπλέον πρωτοβουλίεςγια μεγαλύτερη κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Σήμερα Πέμπτη στις 11.00οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά και πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας.
Αναφορικά με την κλάδο της κρουαζιέρας, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας Θ.Κόντες, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι το πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών των επιβατών κρουαζιερόπλοιων τίθεται πολλές φορές στη φιλοτιμία των πληρωμάτων των πλοίων που, προκειμένου να αναχωρήσει το πλοίο, αναλαμβάνουν τη μεταφορά.
Ωστόσο, πρόσθεσε, τις περισσότερες φορές δεν είναι εύκολο κάτι τέτοιο, ενώ αναφορικά με τη μεταφορά των επιβατών κρουαζιερόπλοιων από το κρουαζιερόπλοιο στους τερματικούς σταθμούς του ΟΛΠ, στο λιμάνι του Πειραιά, είπε ότι υπάρχει πρόβλημα στην περίπτωση που υπάρχουν πολλές αφίξεις.
«Η κυβέρνηση προχωράει ολοταχώς στην πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ, παρά τις διαφωνίες των εργαζομένων, αλλά και του συνόλου των κοινωνικών φορέων. Ταυτόχρονα, παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις δεν έχει δοθεί απάντηση στις θέσεις των εργαζομένων για τη διασφάλιση των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, παρά τη φραστική δέσμευση του πρωθυπουργού» τονίζεται σε κοινή ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, της Ενωσης Λιμενεργατών και Αρχιεργατών.
Για το θέμα των εργασιακών σχέσεων, ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι αυτό που ζητούν στην παρούσα φάση οι εργαζόμενοι, από τα διοικητικά συμβούλια των δύο λιμανιών, είναι η έγκριση του νέου επικαιροποιημένου γενικού κανονισμού εργασίας στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.
Πρόσθεσε ότι το θέμα των εργασιακών σχέσεων που θέτουν τα σωματεία των εργαζομένων έχει παραπεμφθεί από τις διοικήσεις των δύο λιμανιών στην καλή θέληση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο προς το παρόν τηρεί σιγή ιχθύος.
Όπως υποστήριξε ο κ. Γεωργίου, η cosco, που αναμένεται να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ, αλλά και οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο εταιρειών προς τους εργαζομένους.
«Εμείς αυτό που θέλουμε είναι η ενίσχυση του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων, όπως ο αποκλεισμός κάποιων εργολαβιών αλλά και να χρησιμοποιούνται μόνο εργαζόμενοι από τους δύο οργανισμούς των λιμανιών και όχι από αλλού» ανέφερε ο κ.Γεωργίου, προσθέτοντας ότι κάτι ανάλογο ισχύει αυτή τη στιγμή και για άλλες μετοχοποιημένες εταιρείες, όπως ο ΟΤΕ και τα ΕΛΠΕ.
Επίσης σε δήλωση του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης σημείωσε ότι «το λιμάνι του Πειραιά συνδέεται και επικαθορίζει την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή και λειτουργία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής και στο πλαίσιο αυτό έχουμε με σαφήνεια τοποθετηθεί σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Οι σημερινές απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα υπό ιδιωτικοποίηση λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης αναδεικνύουν, μεταξύ άλλων, τις συνέπειες της πολιτικής αυτής και στις εργασιακές σχέσεις.»
Και πρόσθεσε «παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών σηματοδοτεί αρνητικές εξελίξεις στα εργασιακά ζητήματα και αντιμετωπίζει τους εργαζόμενους ως μια επιμέρους λεπτομέρεια. Η απορύθμιση και η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους στα λιμάνια. Στην πραγματικότητα βήμα το βήμα χτίζεται ένα νέο εργασιακό μοντέλο χωρίς δικαιώματα και ελευθερίες. Οι αγώνες των εργαζομένων στα λιμάνια δοκιμάζουν όλους μας και απαιτούν την έμπρακτη έκφραση της αλληλεγγύης μας.»
Επιπλέον επεσήμανε ότι «η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών δεν πρέπει να θεωρηθεί μια τελειωμένη υπόθεση για την οποία μένει να διευθετηθούν κάποιες μικρολεπτομέρειες. Η εκποίησή τους συνιστά εν τέλει μια εξέλιξη που υπερβαίνει τα όποια επιμέρους κλαδικά αιτήματα και αφορά όλους μας για το παρόν και το μέλλον που πρέπει να έχει αυτή η χώρα.»
Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν εν ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, που ανανεώθηκε πέρυσι, με διετή διάρκεια και λήγει το καλοκαίρι του 2017 και με την τρίμηνη μετενέργεια, το Φθινόπωρο.
Στον ΟΛΠ απασχολούνται 1.121 εργαζόμενοι με βάση τα στοιχεία για τη χρήση του 2015, ενώ στον ΟΛΘ 420 άτομα.