Στα μέσα Μαρτίου –όπως είχε αποκαλύψει το Βήμα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρής Δρίτσας αναζητούσε τρόπους να προσληφθούν λιμενοφύλακες για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών.
Πληροφορίες αναφέρουν πως τις τελευταίες ημέρες στα χέρια του αναπληρωτή υπουργού Oικονομικών κ. Γιώργου Χουλιαράκη βρίσκεται σχετική εισήγηση του κ. Δρίτσα που αφορά την πρόσληψη λιμενοφυλάκων και ήδη έχει λάβει προφορική έγκριση η πρόταση αυτή από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Παράλληλα ο υπουργός Ναυτιλίας, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, έχει βρει τρόπο για προμήθεια σκαφών για το Λιμενικό Σώμα δίνοντας «ψήφο εμπιστοσύνης» σε ελληνικές εταιρείες ενώ μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο να ανατεθεί σε εργαζόμενους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος να απασχοληθούν στο Λ.Σ. ως τεχνικοί για να επισκευάζουν πλωτά μέσα.
Την Τετάρτη ο κ. Δρίτσας είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Δημήτρη Σαϊτάκη κατά την οποία οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι του ζήτησαν, μεταξύ άλλων, «να εκκινήσουν άμεσα οι προβλεπόμενες διαδικασίες για ενίσχυση της οργανικής δύναμης του Λιμενικού Σώματος –Ελληνικής Ακτοφυλακής με εξέταση της δυνατότητας απευθείας κατάταξης – καταρχήν 500 λιμενοφυλάκων, προς ενίσχυση των υπηρεσιών »πρώτης γραμμής», αλλά και όπου υφίσταται ανάγκη».
Επιπλέον του ζητήθηκε να «συντονιστεί και οργανωθεί η ανά τακτά χρονικά διαστήματα ψυχολογική υποστήριξη των στελεχών που καλούνται να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρες συγκλονιστικές καταστάσεις κατά τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και να αναπροσαρμοσθεί, όπου απαιτείται, ο Λιμενικός Καλλικράτης αναφορικά με τη γεωγραφική κατανομή και υπηρεσιακή υπαγωγή των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών».
Επιπλέον ένα άλλο αίτημα που του τέθηκε είναι να «επισπευσθούν οι τρέχουσες διαδικασίες προμήθειας νέων πλωτών και χερσαίων μέσων για την ενίσχυση των δομών (κατά παρέκκλιση της ισχύουσας πρακτικής), αλλά και να διατεθούν οικονομικοί πόροι για την προμήθεια ανταλλακτικών και την συντήρηση των υπαρχόντων, μέσα από την απλούστευση των διαδικασιών προμήθειας αυτών και παράλληλα να αξιοποιηθούν και να λειτουργήσουν ουσιαστικά οι επισκευαστικές βάσεις της Ελευσίνας και της Θεσσαλονίκης με την αξιοποίηση λιμενικού προσωπικού που κατέχει την απαιτούμενη γνώση, αλλά και με την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου.»
Επιπροσθέτως του προτάθηκε να «επαναλειτουργήσει η ιστορική Σχολή Λιμενοφυλάκων, ως παραγωγική Σχολή του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, καθώς αποτελεί μία έτοιμη προς χρήση εκπαιδευτική υποδομή, που θα εξοικονομήσει οικονομικούς πόρους και θα συμβάλει τα μέγιστα στην εκπαίδευση των νέων στελεχών.»
Στην ανακοίνωση της ΠΕΑΛΣ αναφέρεται ότι «ο υπουργός μας έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις για την πορεία κάθε ενός από τα προαναφερόμενα ζητήματα, θέτοντας καταρχήν το σύνολο επίλυσής τους, στην προηγούμενη ολοκλήρωση της αξιολόγησης από τους δανειστές».
Πιο συγκεκριμένα τους ενημέρωσε ότι «έχει ήδη ξεκινήσει, ως ένα πρώτο βήμα, η διαδικασία πρόσληψης 276 Λιμενοφυλάκων (απεστάλη σχετική πράξη στο Υπουργείο Οικονομικών), για την άμεση ενίσχυση κυρίως των Λιμενικών Αρχών »πρώτης γραμμής», ενώ το δεύτερο βήμα θα είναι η αύξηση της Οργανικής Δύναμης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (τέλη 2016 –αρχές 2017)».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, εξετάζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος και τις βαθμίδες των στελεχών που θα εισάγονται προς εκπαίδευση και προχωρά «με σύντομες διαδικασίες η επαναλειτουργία της Σχολής Λιμενοφυλάκων, ως Παραγωγικής Σχολής των νέων συναδέλφων».
Ακόμη «προωθείται η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης των στελεχών που διαχειρίζονται τις μεταναστευτικές ροές, λόγω των ευαίσθητων και ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας τους ,ε την πρόσληψη ψυχιάτρων και ψυχολόγων και αναγνωρίζει την ανάγκη βελτιωτικών τροποποιήσεων τόσο στο »Λιμενικό Καλλικράτη», όσο και στην κατανομή της οργανικής σύνθεσης του Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ, οι οποίες βρίσκονται στη διαδικασία καταγραφής και σχεδιασμού, για τις οποίες ζήτησε τη συμμετοχή μας».
Σχετικά με τον επιχειρησιακό στόλο, σύμφωνα με την ΠΕΑΛΣ, ο κ. Δρίτσας τους είπε ότι «προωθεί, ύστερα από πρότασή μας, την ενίσχυση των Επισκευαστικών Βάσεων με στελέχη που κατέχουν ειδικές γνώσεις, ώστε να μειωθεί ο χρόνος επισκευής των πλωτών μέσων, προκειμένου αυτά να επιστρέφουν πιο γρήγορα στον επιχειρησιακό στίβο, έχει ήδη αναληφθεί πρωτοβουλία για τη στάθμιση όλων των παραμέτρων και προϋποθέσεων συνεργασίας με το Πολεμικό Ναυτικό, αναφορικά με τα επιχειρησιακά μέσα και βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την αύξηση του αριθμού των επιχειρησιακών μέσων.»
Επιπλέον ο υπουργός δήλωσε στους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αξιωματικών του Λ.Σ. ότι «εάν μέσα στο άμεσο προσεχές διάστημα δεν καταστεί δυνατή η συμπερίληψη των προαναφερθέντων ρυθμίσεων για τα στελέχη Λ.Σ ΕΛ.ΑΚΤ. στο υπό προώθηση νομοσχέδιο «Δημόσια Αρχή Λιμένος και άλλες διατάξεις», τότε αυτές θα ενσωματωθούν σε ένα ξεχωριστό –αυτοτελές νομοσχέδιο που θα προωθήσει στη Βουλή, αποκλειστικά υπέρ του προσωπικού του Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ.»