Με σύνθημα «όλοι μαζί για έναν νέο πολιτισμό, έναν πολιτισμό που δημιουργεί η σύγχρονη τεχνολογία», οι μαθητές της β’ τάξης του Β’ Αρσακείου Λυκείου Ψυχικού σύστησαν την Πολιτιστική Εικονική Επιχείρηση «ΕPEIKON», στο πλαίσιο του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) σε συνεργασία με το Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Διάζωμα» του υπουργείου Παιδείας, με θέμα «Υιοθεσία αρχαίων ελληνικών μνημείων».
Με τα προϊόντα της, τα λογισμικά των οποίων αποτελούν πνευματικές δημιουργίες των «στελεχών» της εταιρείας, δημιουργείται μια νέα μορφή πολιτισμού, σχεδιασμένη από νέους για άτομα κάθε ηλικίας, μέσω της νέας τεχνολογίας.
Το app που ονομάζεται «APPOLLO»
Το προϊόν της εταιρείας «EPEIKON» (EP = Επικούριος, EIKON = σε εικόνες), υπό την επωνυμία «APPOLLO» (APP = application για το APOLLON), ταξιδεύει τους επισκέπτες-χρήστες στον χρόνο με το άγγιγμα μόνο ενός κουμπιού και συγκεκριμένα στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, στην Πελοπόννησο, το τελευταίο τέταρτο του 5ου π.Χ. αιώνα.
«Ο πολιτισμός μας είναι ο πλούτος μας και ο τουρισμός συνιστά βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας. Εν καιρώ οικονομικής κρίσης, οφείλουμε να προβάλλουμε τα αρχαιοελληνικά θαύματα, τα μνημεία της χώρας μας, ώστε να προσελκύσουμε πολιτιστικό τουρισμό.Με το προϊόν μας «APPOLLO» στοχεύουμε στην προβολή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και ταυτόχρονα αναδεικνύουμε μία νέα μορφή πολιτισμού, τον πολιτισμό που δημιουργεί η σύγχρονη τεχνολογία, ώστε να προωθήσουμε τον πολιτισμό μας σε όλη την υφήλιο, να προσελκύσουμε τουρισμό για την ενίσχυση της οικονομίας της χώρας μας, να διευκολύνουμε τα άτομα που αδυνατούν να μεταβούν στα μνημεία μας, να τα γνωρίσουν από το σαλόνι του σπιτιού τους και προτείνουμε και ένα νέο εκπαιδευτικό μέσο στη διδακτική διαδικασία και πράξη» δηλώνει στο «Βήμα» η υπεύθυνη καθηγήτρια κυρία Δήμητρα Χατζηαγγελάκη.
Πρόκειται για έναν συνδυασμό εφαρμογής κινητών τηλεφώνων και μιας συσκευής προβολής σχεδιασμένης από την Google. Η τεχνολογία αυτή προσφέρει μία εξελιγμένη εμπειρία εικονικής πραγματικότητας. «Για την υλοποίηση του πολύπλοκου τεχνολογικού εγχειρήματος συνεργαστήκαμε με ειδικούς επαγγελματίες και επιστήμονες, αφού χρειάστηκε να ανασκευάσουμε και να αναστηλώσουμε τον ναό σε ψηφιακό περιβάλλον και παράλληλα να κατασκευάσουμε την εφαρμογή σε περιβάλλον συμβατό με εικονική πραγματικότητα» δηλώνουν οι μαθητές, συμπληρώνοντας πως «η ξενάγηση που προσφέρουμε δεν είναι μόνο οπτική, αλλά και ηχητική, και μάλιστα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Προσεχώς θα είναι διαθέσιμη στα γαλλικά, γερμανικά και ρωσικά».
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του προϊόντος είναι πολλαπλό. Πρόκειται για ένα τεχνολογικά και επιστημονικά προηγμένο προϊόν, καινοτόμο και μοναδικό στην αγορά, καθώς συνδυάζει τη χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας σε συνδυασμό με εφαρμογή σε έξυπνο κινητό τηλέφωνο, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα στην αρχική του μορφή και σε ψηφιακή μοντελοποίηση. Είναι εύκολο στη χρήση και πολύτιμο σε όλους, ιδιαίτερα στα άτομα με ειδικές ανάγκες. «Και το πλέον τιμητικό για μας είναι ότι τη γενική εποπτεία της εφαρμογής έχει ο διεθνώς γνωστός ομότιμος καθηγητής Αρχαιολογίας, κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης» σημειώνουν οι μαθητές. Η επιλογή αυτής της πρωτοπόρας ιδέας δεν ήταν καθόλου τυχαία καθώς «ο συγκεκριμένος ναός θεωρείται ο Παρθενώνας της Πελοποννήσου, έχει κατασκευαστεί από τον μεγάλο αρχιτέκτονα Ικτίνο και είναι το πρώτο ελληνικό μνημείο που συμπεριελήφθη στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco (1986)».
Προκλήσεις και κόστος
«Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε ήταν μεγάλες, ωστόσο οι προκλήσεις μάς γοητεύουν, μας εμπνέουν ως ομάδα και μας πεισμώνουν να εργαστούμε περισσότερο για να επιτύχουμε τον στόχο μας. Ανακάλυψη ενός νέου αντικειμένου, νέοι επαγγελματικοί ορίζοντες, ανάδυση δεξιοτήτων, ανάπτυξη συνεργατικού, ομαδικού πνεύματος, ευελιξία, διπλωματία, αποφασιστικότητα, ενθουσιασμός, δημιουργική χαρά. Σε αυτές τις λέξεις συνοψίζουμε την τεράστια ωφέλεια από τη φοβερή εμπειρία που βιώσαμε» σχολιάζουν οι μαθητές.
Το συνολικό κόστος για την παραγωγή τριακοσίων τεμαχίων υπολογίζεται στις 3.000 ευρώ, ενώ το αρχικό κεφάλαιο, το οποίο απέκτησαν τα μέλη της επιχείρησης από την πώληση χιλίων μετοχών της ΑΕ, ανερχόταν στο ποσό των 1.000 ευρώ. «Κάναμε μεγάλη προσπάθεια να βρούμε χορηγούς και το επιτύχαμε. Η τιμή του προϊόντος είναι ελκυστική, οι πωλήσεις μας βαίνουν πολύ καλά, και τα έσοδα θα τα διαθέσουμε στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο «Ελπίδα». Στο μέλλον, η Epeikon θα σχεδιάζει εφαρμογές για άλλα μνημεία, αρχαιολογικά μουσεία καθώς και παιχνίδια-εφαρμογές πολιτιστικού περιεχομένου για παιδιά».
Για την προβολή του προϊόντος οι μαθητές έχουν έρθει σε επικοινωνία με άλλα σχολεία στην Ευρώπη, ώστε να αναδείξουν τον ελληνικό πολιτισμό. Παράλληλα έχουν δημιουργήσει ψηφιακά εργαλεία όπως ιστοσελίδα, ηλεκτρονική διεύθυνση και facebook group.
Ετοίμασαν και διαφήμιση
Εχουν επίσης γυρίσει το δικό τους διαφημιστικό σποτ και έχουν επικοινωνήσει τη δράση τους σε μέσα μαζικής επικοινωνίας. «Θα συμμετάσχουμε στην εμπορική έκθεση του ΣΕΝ, θα ακολουθήσει μία σειρά παρουσιάσεων στο τοπικό Δημαρχείο Ανδρίτσαινας, στο Ελληνικό Κέντρο Επιχειρηματικότητας και στη συνέχεια, μετά την κατάθεση του επιχειρηματικού πλάνου, πιστεύουμε ότι θα συμμετέχουμε στον τελικό διαγωνισμό για την ανάδειξη της καλύτερης μαθητικής επιχείρησης στην Ελλάδα» καταλήγουν.
Η εμπορική έκθεση θα γίνει την Παρασκευή 1η Απριλίου στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens και τα μέλη της ομάδας ευελπιστούν σε ακόμη μία διάκρισή τους.
Προγράμματα επιχειρηματικότητας πραγματοποιούνται στοΒ’Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικούεννέα συναπτά έτη χάρη στην υπεύθυνη καθηγήτρια κυρία Χατζηαγγελάκη, η οποία ήταν η πρώτη που εισήγαγε την επιχειρηματική εκπαίδευση στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία το 2008. «Το υπουργείο Παιδείας έχει επιλέξει το σχολείο μας, μεταξύ άλλων, για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Σχολείου στην Ελλάδα από το 2014» σχολιάζει η κυρία Χατζηαγγελάκη. Οι μέχρι τώρα συμμετοχές φέρουν συνεχείς διακρίσεις και βραβεία, από όλους τους φορείς
Οι μαθητές που συμμετέχουν στην εικονική επιχείρηση είναι: Ειρήνη Αναξαγόρου, Φίλιππος Γκοτσόπουλος, Ταξιάρχης Παΐσιος, Δάφνη-Ευαγγελία Καπνίδου, Βασιλική-Ευφροσύνη Ταραντίλη, Εμμανουήλ-Νικόλαος Σκούρης, Ασημίνα Γιαννακοπούλου, Στέλλα Σταυρουλάκη, Μαρία Δρυμούση, Ιωάννα Καρτάλη, Κλεοπάτρα Οικονομίδου, Ιωάννα Μπουνάζου, Καλλιόπη Πετρίδη, Σοφία Λίλλη Σμιτ-Γογγάκη, Αθανάσιος Γράψας, Παναγιώτα Ποζιού, Αλέξανδρος Αναστασιάδης, Θεοδώρα Λαγογιάννη, Χρυσούλα Κώστα, Αθανασία Κόντη, Αικατερίνη Μαραγκού και Δημήτριος Παπαδιάς.
Αν θέλετε και εσείς να γνωρίσετε τον ναό του Επικούριου Απόλλωνα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της επιχείρησης www.epeikon.gr.
HeliosPlus