Μπορεί η Πόλα Ρούπα, ηγετικό μέλος του Επαναστατικού Αγώνα, να διέφυγε από τον «κλοιό» που έστησε η ΕΛ.ΑΣ. με το ίδιο το ελικόπτερο που επιχείρησε να οδηγήσει στις φυλακές Κορυδαλλού για την απόδραση τουλάχιστον πέντε κρατουμένων; Είναι δυνατόν μετά την αρχική περιπετειώδη προσγείωση του ελικοπτέρου στις Ερυθρές να επιβιβάστηκε πάλι προκειμένου ο πιλότος και πρώην αστυνομικός να την οδηγήσει σε ασφαλές μέρος, από όπου θα μπορούσαν να την παραλάβουν συνεργοί της;
Απάντηση στα δύο αυτά ερωτήματα επιχειρούν να δώσουν τις τελευταίες ημέρες στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) αλλά και της ΕΛ.ΑΣ. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες εξετάζουν άγνωστες πτυχές του σχεδίου απόδρασης από τις φυλακές Κορυδαλλού του Νίκου Μαζιώτη, μελών της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς αλλά και ποινικών.
Η έρευνα φαίνεται να τους οδηγεί σε μια εκτίμηση ότι «ο πιλότος του ελικοπτέρου έχει πιθανόν αποκρύψει σειρά γεγονότων που υποβοήθησαν την Πόλα Ρούπα να διαφύγει». Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδείξεις που φαίνεται να επιβεβαιώνουν αυτή την εκδοχή είναι τεχνικές αλλά και «χρονικές» αναλύσεις της πτήσης, ευρήματα στον τόπο αρχικής προσγείωσης του ελικοπτέρου, καταθέσεις κατοίκων της περιοχής, αλλά και τα κείμενα αντιεξουσιαστών που αναφέρθηκαν στο σχέδιο απόδρασης.
Νέα δεδομένα


Η απόπειρα απόδρασης με ελικόπτερο σημειώθηκε στις 21 Φεβρουαρίου 2016. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, η Ρούπα επιβιβάστηκε στο ρουμανικού νηολογίου ελικόπτερο στο Πόρτο Χέλι της Αργολίδας με δηλωθέντα τελικό προορισμό την Κύθνο. Σύμφωνα με τις ίδιες αναφορές και τις επιβεβαιωμένες μαρτυρίες, στο ύψος των Ερυθρών η αντιεξουσιάστρια προέταξε το όπλο της και ζήτησε αλλαγή πορείας. Ακολούθησε συμπλοκή μετά την άμεση αντίδραση του πιλότου και τελικά η προσγείωση ύστερα από στροβίλισμα του ελικοπτέρου.
Σύμφωνα με όσα ήξεραν οι Αρχές ως τώρα, ο πιλότος, πιθανόν υπό την απειλή του όπλου, άφησε την Πόλα Ρούπα να διαφύγει σε μια απομονωμένη ορεινή περιοχή και αναχώρησε για το αεροδρόμιο της Πάχης. Νεότερα στοιχεία που είχαν αναδειχθεί δήλωναν ότι ο πιλότος σταμάτησε ενδιάμεσα και στην περιοχή «Καντήλι» στο όρος Πατέρα προκειμένου να συνέλθει από το σοκ της «πειρατείας» και της συμπλοκής με την Πόλα Ρούπα. Υπήρξαν αναφορές ότι «σε εκείνη τη φάση πιθανόν εξέτασε να μη δηλώσει καθόλου το συμβάν της συμπλοκής, αφού έτσι θα αποκαλυπτόταν ότι παρατύπως είχε προχωρήσει στην ενοικίαση του ελικοπτέρου», καθώς και ότι «είχε σκεφθεί να ρίξει μια πέτρα στο παρμπρίζ για να φανεί ότι χτύπησαν το ελικόπτερο πουλιά και έτσι να μην εντοπισθούν τα ίχνη από τις σφαίρες».
Τις τελευταίες ημέρες από την έρευνα της ΥΠΑ από κοινού με την Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία φαίνεται να υπάρχουν ενδείξεις ότι ίσως έχουν συμβεί και άλλες ιδιότυπες ενέργειες. Στελέχη της ΥΠΑ μίλησαν στο «Βήμα της Κυριακής» για «μια έρευνα που γίνεται ιδιαίτερα προσεκτικά και ίσως αναδείξει νέα δεδομένα». Αρχικά φαίνεται να υπάρχει περίπου μιάμιση ώρα κατά την οποία το ελικόπτερο είναι «χαμένο» και ο πιλότος δεν έχει δηλώσει πουθενά τι έχει συμβεί. Εξετάζεται και το ενδεχόμενο εκτός από την πτήση Ερυθρές – Πάχη με ενδιάμεσο σταθμό το «Καντήλι» το ελικόπτερο να είχε κάνει και άλλη πτήση με συνεπιβάτιδα πάλι τη Ρούπα. Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει το χρονικό κενό.
Τρία αποτσίγαρα


Δείγμα προβληματισμού των Αρχών είναι τρία αποτσίγαρα που βρέθηκαν στο σημείο προσγείωσης του ελικοπτέρου στις Ερυθρές, από τα οποία διαπιστώθηκε ότι τουλάχιστον ένα το είχε καπνίσει το μέλος του Επαναστατικού Αγώνα. Αντίθετα, δηλαδή, με την εικόνα που είχε δοθεί αρχικά με την Πόλα Ρούπα να προσπαθεί να διαφύγει απειλώντας με όπλο τον πιλότο, πιθανόν οι δυο τους κάθησαν αρκετή ώρα μαζί, κάπνισαν και ίσως συζήτησαν για τις επόμενες κινήσεις τους.
Επόμενο σημείο που δημιουργεί ερωτήματα είναι ότι, ενώ υποτίθεται πως η σύντροφος του Ν. Μαζιώτη έφυγε κουβαλώντας τη βαλίτσα της στη συγκεκριμένη σχετικά δύσβατη περιοχή, δεν βρέθηκε κανένα ίχνος αυτής της υποτιθέμενης κίνησής της. Δεν υπήρξε ούτε μία μαρτυρία ότι είδαν οποιαδήποτε γυναίκα με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά να κινείται στην περιοχή, να προσπαθεί να βρει μέσο μεταφοράς κ.τ.λ. Σαν η Πόλα Ρούπα μετά την προσγείωση του ελικοπτέρου να εξαφανίζεται.
Ετσι έχει εξετασθεί σοβαρά το ενδεχόμενο η Ρούπα να επιβιβάστηκε ξανά στο ελικόπτερο και να αναχώρησε από την περιοχή των Ερυθρών –όπου έγινε «βαριά» προσγείωση μετά τη συμπλοκή –προς άλλο σημείο όπου θα ήταν πιο εύκολο να βρει μέσο μεταφοράς ή όπου θα την περίμεναν οι συνεργάτες της.
Στοιχεία που συγκλίνουν σε αυτή την άποψη ήταν ότι ο πιλότος απέφυγε να πει στους ερευνητές της υπόθεσης ότι είχε και αυτός όπλο αλλά και οι περίεργες κινήσεις του προτού φτάσει στην Πάχη. Τα στελέχη της ΥΠΑ ψάχνουν από ραντάρ αλλά και από συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού και συσκευές GPS να εντοπίσουν το «τελικό δρομολόγιο» του ελικοπτέρου. Ετσι πιθανόν εξηγείται αυτό που επίσης είχαν επισημάνει προ δύο εβδομάδων προς «Το Βήμα» ελεγκτές των αρμοδίων υπηρεσιών, ότι «στο ελικόπτερο υπήρξε κάποια στιγμή ένα άλλο άτομο». Εξετάζεται αν αυτό το άτομο ήταν πάλι η Πόλα Ρούπα που, ενώ είχε δοθεί η εικόνα ότι είχε αποβιβασθεί στις Ερυθρές, συνέχιζε να βρίσκεται στο ελικόπτερο…


Το κείμενο της Ρούπα
«Θολό» το σημείο μετά την προσγείωση

Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. στέκονται και στο σημείο του κειμένου που απέστειλε προ μερικών ημερών η Πόλα Ρούπα για το σχέδιο απόδρασης από τον Κορυδαλλό. Σε αυτό δεν αποσαφηνίζει τι έπραξε μετά την προσγείωση του ελικοπτέρου. Η αντιεξουσιάστρια μιλάει για δυνατότητα διαφυγής, χωρίς όμως περαιτέρω διευκρινιστικές αναφορές για τις επόμενες κινήσεις της.
Οπως σημειώνει, «όταν τελικά προσγειωθήκαμε με φόρα στο έδαφος και ενώ γνώριζα ότι η επιχείρηση είχε χαθεί, είχα κάθε ευκαιρία να τον εκτελέσω. Αποφάσισα συνειδητά να μην το κάνω. Παρά το γεγονός ότι γνώριζα πως με αυτή την απόφαση έθετα σε κίνδυνο τη ζωή ή την ελευθερία μου, δεν το έκανα και ας είχα την ευκαιρία. Αυτό το γνωρίζει και ο ίδιος πολύ καλά. Ο μόνος παράγοντας που με κράτησε ήταν η πολιτική μου συνείδηση. Και αυτή την απόφαση την πήρα ρισκάροντας την ίδια μου τη ζωή και τη δυνατότητά μου να διαφύγω…».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ