Δεν θα έχει πρόσβαση στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις των παραχωρούμενων περιφερειακών αεροδρομίων η κοινοπραξία Fraport – Slentel, η οποία, μάλιστα θα καταβάλει τίμημα στην Πολεμική Αεροπορία για την χρήση των κοινών υποδομών των αερολιμένων, σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο του ΤΑΙΠΕΔ που διαβιβάστηκε στη Βουλή και υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο, κ. Αντώνιο Λεούση, στις συμβάσεις παραχώρησης οι αρμοδιότητες της Πολεμικής Αεροπορίας, της ΥΠΑ και του παραχωρησιούχου είναι ορισμένες ξεκάθαρα, καθώς έχει καταρτιστεί πλαίσιο συνεργασίας.

«Στα αεροδρόμια με βαριά στρατιωτική χρήση (Άκτιο, Χανιά) παραχωρείται μόνο το αμιγώς πολιτικό κομμάτι του αεροδρομίου (αεροσταθμός, πίστα πολιτικών αεροσκαφών, πάρκινγκ αυτοκινήτων). Οι υποδομές κοινής χρήσης (διάδρομος προσγείωσης, τροχόδρομοι) παραμένουν υπό την πλήρη ευθύνη και έλεγχο της Πολεμικής Αεροπορίας και ο παραχωρησιούχος μπορεί να τα χρησιμοποιεί έναντι τιμήματος που θα πληρώνει στην Πολεμική Αεροπορία, ενώ δεν θα έχει πρόσβαση στο υπόλοιπο τμήμα του αεροδρομίου» αναφέρεται.

«Στα υπόλοιπα αεροδρόμια με στρατιωτική παρουσίαση (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Σαντορίνη) ο παραχωρησιούχος δεν θα έχει καμία πρόσβαση στο στρατιωτικό τμήμα του αεροδρομίου. Η Πολεμική Αεροπορία μπορεί να χρησιμοποιεί τις υποδομές κοινής χρήσης δωρεάν, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα. Τα συμμαχικά και εθνικά αεροσκάφη αμυντικής σκοπιμότητας, καθώς και τα αεροσκάφη που συμμετέχουν σε εθνικές, νατοϊκές, και πολυεθνικές ασκήσεις και έχουν απόλυτη προτεραιότητα σε θέματα χρήσης εναέριου χώρου και των αεροδρομίων» επισημαίνει ο κ. Λεούσης.

Σύμφωνα με απάντηση του υπουργού Άμυνας, κ. Πάνου Καμμένου, ως αεροδρόμια κοινής χρήσης προσδιορίζονται τα αεροδρόμια Σαντορίνης, Θεσσαλονίκης, Χανίων, Ακτίου και Καβάλας, ενώ τα υπόλοιπα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ.

«Στη σύμβαση, αναφέρεται ρητά ότι τα εν λόγω αεροδρόμια θα πρέπει να εξυπηρετούν ανεμπόδιστα τις υπηρεσιακές ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας ώστε να μην δημιουργούνται κωλύματα ή στρεβλώσεις στην ικανοποίηση των επιχειρησιακών της απαιτήσεων ενώ ειδικότερα αναφέρεται ότι τα αεροσκάφη αμυντικής σκοπιμότητας θα έχουν την απόλυτη προτεραιότητα στη χρήση του εναέριου χώρου» αναφέρει ο υπουργός Άμυνας.

«Το ΥΠΕΘΑ παρακολουθεί στενά δια του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας την εξέλιξη και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων με στόχο την πλήρη εξασφάλιση των επιχειρησιακών απαιτήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας» καταλήγει.