Ξεκινά τη Δευτέρα στους χώρους των στρατιωτικών δικαστηρίων του Ρουφ ίσως η πιο κρίσιμη απολογία για την υπόθεση της μεταφοράς δύο τόνων ηρωίνης από το Ντουμπάι στην Ελευσίνα με το πλοίο «Noor 1» το καλοκαίρι του 2014. Στη διάρκειά της αναμένεται να παρουσιασθούν νέα στοιχεία για άγνωστες πτυχές της υπόθεσης και για άλλες παράνομες ενέργειες από την ίδια ομάδα εμπλεκομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στα νέα ζητήματα που θα αναφερθούν είναι η υπόθεση διακίνησης λαθραίου πετρελαίου με το πλοίο «Morning Glory» που είχε απασχολήσει μέχρι και την κυβέρνηση των ΗΠΑ τον Μάρτιο του 2014. Επιπλέον κρίνεται πιθανόν να παρουσιασθεί και δικογραφία για αναφερόμενη υπόθεση μεταφοράς ναρκωτικών που είχαν διερευνήσει οι αιγυπτιακές αρχές λίγο πριν από το επίμαχο ταξίδι του «Noor 1».
Πρόκειται για την απολογία του 42χρονου επιχειρηματία Ευθύμιου Γιαννουσάκη που θεωρείται κεντρικό πρόσωπο στην υπόθεση, αφού στην έπαυλη συγγενούς του στη Φιλοθέη είχε βρεθεί ένας τόνος ηρωίνης το καλοκαίρι του 2014. Όμως φέρεται ότι ο ίδιος υπέδειξε στους αξιωματικούς του Λιμενικού που ερευνούσαν την υπόθεση τον τρόπο μεταφοράς της ηρωίνης με το πλοίο «Noor 1». Επιπλέον έχει προχωρήσει σε αναφορές για το παρασκήνιο της υπόθεσης, για τους χρηματοδότες της διακίνησης της ηρωίνης αλλά και για άλλα πρόσωπα που σχετίζονται με τη διακίνηση της τεράστιας ποσότητας ναρκωτικών.
Στη διάρκεια της απολογίας του ο κ Γιαννουσάκης αναμένεται να μιλήσει για την ακριβή σειρά των γεγονότων, σχετικά με το ταξίδι του συγκεκριμένου πλοίου προς την Ελλάδα αλλά και για τον αρχικό, πολύμηνο σχεδιασμό που υπήρχε για την άφιξή του στις εγκαταστάσεις πετρελαϊκής εταιρείας στο Ρίο.
Κρίσιμη παράμετρος στους ισχυρισμούς του κ. Γιαννουσάκη θεωρείται η χρήση των επονομαζόμενων «μπαλονιών» πρόσδεσης και ελλιμενισμού του εν λόγω πλοίου, κάτι που θεωρείται ότι έχει -σύμφωνα με νομικούς κύκλους- «ιδιαίτερη σημασία στη μεταφορά των ναρκωτικών».
Το ρεσάλτο το «Morning Glory»
Επιπλέον ο κατηγορούμενος επιχειρηματίας, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, αναμένεται να συσχετίσει το ταξίδι του «Noor 1» με εκείνο του πλοίου «Morning Glory» το οποίο μετέφερε πετρέλαιο αξίας 35 εκατ. ευρώ (περίπου 350.000 βαρέλια) που ανήκε στην κρατική εταιρεία πετρελαίου της Λιβύης και είχε φορτωθεί παράνομα στον κατειλημμένο από αντάρτες τερματικό σταθμό Es Sider στα ανατολικά της χώρας.
Στα ανοιχτά της Κύπρου, άνδρες των ειδικών δυνάμεων των ΗΠΑ πραγματοποίησαν επιχείρηση κατάληψης δεξαμενόπλοιου που έφερε σημαία Βόρειας Κορέας. Ένα μήνα αργότερα και αφού το τάνκερ είχε επιστρέψει στο λιμάνι της Τρίπολης, δύο Έλληνες (ένας πρώην καπετάνιος που εργαζόταν ως ναυλομεσίτης σε εταιρεία του Ντουμπάι και ένας εφοπλιστής με έδρα τα Εμιράτα) μεσολάβησαν για να αποκτήσουν την κυριότητά του.
Η υπόθεση αυτή είχε συσχετισθεί με τη δράση σύρων ανταρτών και μελών του ISIS στη Μέση Ανατολή και είχε προκληθεί η αντίδραση της κυβέρνησης των ΗΠΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη διάρκεια της δίκης αναμένεται να μνημονευθεί ότι «ανάμεσα στις δύο υποθέσεις, του «Noor 1» και του «Morning Glory», υπάρχουν κοινά πρόσωπα», όπως και τα δεδομένα σχετικής ναυτικής απάτης.
Η δίκη με τα ναρκωτικά στην Αίγυπτο
Ένα άλλο «ειδικό» σημείο στην απολογία του 42χρονου επιχειρηματία αναμένεται να είναι μία δίκη που διεξήχθη προ μερικών εβδομάδων στην Αίγυπτο με την κατηγορία μεταφοράς ναρκωτικών, περίπου πέντε μήνες πριν από το επίμαχο ταξίδι του «Noor 1», με το πλοίο «Καλλιστώ». Το εν λόγω πλοίο ανήκει στην πλοιοκτήτρια του Ευθ. Γιαννουσάκη, ο οποίος θα παρουσιάσει στοιχεία για την «απαλλαγή των κατηγορουμένων στο αιγυπτιακό δικαστήριο», προκειμένου να αναδείξει ότι δεν είχε εμπλοκή και στο «Noor 1».
Τέλος, στην απολογία του κρίνεται πιθανόν να αναλύσει τη «χρήση» της εταιρείας Arab Waves από άλλα πρόσωπα, για την οποία είχε αναφερθεί ότι ίσως λειτουργούσε ως μέσο χρηματοδότησης της ηρωίνης. Το τελευταίο διάστημα φέρεται να προέκυψε ότι συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία που είχε συσχετισθεί με το «Noor 1» είχε συμμετοχή και ο πρώην αρχηγός της αστυνομίας του Ντουμπάι.